۲۸ درصد اشتغال گیلان در بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ۲۸ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۷۵۰ هزار تن برنح سفید در گیلان تولید می شود.


به گزارش خبرنگار مهر، علی درجانی یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد با بیان اینکه تامین امنیت غذایی یکی از مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه و سازمان است، افزود: در این عرصه با توانمندسازی، اطلاع‌رسانی و دفاع از واقعیت‌های کشاورزی استان گیلان به عنوان بخشی که دارای مزیت است می‌توانیم گام‌های بیشتری در توسعه حوزه کشاورزی برداریم.
وی با اشاره به اینکه ۲۸ درصد اشتغال استان گیلان در بخش کشاورزی انجام می شود، گفت: این در حالی که سهم کشاورزی در اشتغال کل کشور ۱۸ درصد است و بیش از ۴۰ درصد رونق اقتصادی این استان نیز در حوزه کشاورزی انجام می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تمام مولفه‌های توسعه استان به بخش کشاورزی گره خورده است، بیان کرد: امیدواریم با کمک همه بتوانیم با توانمندسازی به معنای واقعی به توسعه لازم در این زمینه دست یابیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش خصوصی بیش از ۹۰ درصد مالکیت حوزه کشاورزی را دارد، اظهار کرد: گیلان نقش مهمی در حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور را دارد وجود نیروی کار ارزان، شرایط اقلیمی مناسب و بهره گیری از دانش فنی سبب شده که گیلان پیش روی در توسعه کشاورزی کشور باشد.
اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در ۸۵ هزار هکتار
درجانی به برخی از اقدامات اساسی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: در زمینه تولید برنج، گیلان یکی از عمده ترین تولید کنندگان کشور محسوب می‌شود و حدود ۲۳۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری در این استان ۳۵ درصد برنج کشور را تولید می کند.
وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی امیدواریم امسال شاهد تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک و استحصال ۷۵۰ هزار تن برنج سفید با کیفیت باشیم، ادامه داد: یکی از اقدامات دیگر در سازمان جهاد کشاورزی اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی است که تاکنون این طرح ۸۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان طی سال‌های گذشته تجهیز و نوسازی اجرایی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بر اساس مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری طی امسال و سال آینده شاهد اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی در ۲۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان خواهیم بود، افزود: ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان قابلیت تجهیز و نوسازی را دارند که بر اساس آمار گیلان بین استان‌های شمالی پیشرو است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه ساماندهی آب بندان ها نیز در سال گذشته با استفاده از دانش بومی کشاورزی استان اقداماتی انجام شده است، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون مترمکعب نگهداشت آب داشته باشیم.
وی همچنین به موضوع مکانیزاسیون صنایع کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف اعم از اعتبار اشتغال روستایی، تبصره ۱۸ و خط ویژه مکانیزاسیون برای این حوزه جذب شده و امسال نیز ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون پرداخت شده است.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ