۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اشتغال روستایی اختصاص یافت

نماینده مردم گرمسار و آرادان بابیان اینکه رونق تولید و ایجاد اشتغال روستایی مانع بزرگ برای جنگ اقتصادی دشمنان است، گفت: دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب صبح پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه فرماندار گرمسار به میزبانی سالن همایش‌های هلال احمر ضمن بیان اینکه دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به اشتغال روستایی کشور اختصاص یافته است، ابراز داشت: بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان طی سال‌های گذشته برای اشتغال روستایی در کشور هزینه شده است.

وی ضمن بیان اینکه برای تحقق اشتغال روستایی باید از تمام ظرفیت‌های موجود بهره گرفت، اضافه کرد: جنگ اقتصادی علیه ایران راه اندازی شده و امروز تنها راهکار مقابله با دشمن رونق تولید ملی و اجرای طرح‌های اشتغال روستایی است.

عضو خانه ملت ضمن اشاره به شرایط اقتصادی کشور، ابراز داشت: اجرایی‌شدن تبصره ۱۸ و ۱۹ برای بودجه ۹۸ در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار دارد که می‌بایست راهکارهایی برای حفظ اشتغال و تولید در این راستا ارائه شود.

کاتب از اختصاص ۳۷۲ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه خبر داد و تصریح کرد: ارائه بسته‌های حمایتی از اشتغال روستایی در کشور از اولویت‌های مهم این طرح محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه دانشگاه‌ها باید مسیر نسل سوم دانشگاهی را دنبال کرده و از این ظرفیت برای تولید ثروت از علم استفاده کنند، افزود: با توجه به اینکه لذا ارتقا زیرساخت‌های علمی در اقتصاد و صنعت کشور نقش موثری در رفع مشکلات اقتصادی کشور ایفا می‌کند لذا توسعه و تقویت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دستورکار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست از خدمات و زحمات هفت ساله داریوش طاهری تقدیر و وحید رجایی به عنوان فرماندار جدید گرمسار معرفی شد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ