کمبود ۱۶ هزار معلم در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون حدود ۱۶ هزار معلم کمبود در استان وجود دارد که از طریق دانشگاه فرهنگیان با برگزاری آزمون امیدواریم مقداری از این کمبود رفع شود.


به گزارش بازاراکار به نقل از استانداری، احمد علی موهبتی در شورای آموزش و پرورش استان افزود:۲۰۰۰ معلم هم اختصاصی سیستان و بلوچستان در خود استان از بین بومی‌های استان جذب می‌شوند.
وی ادامه داد: در واقع شکاف منحنی تعداد معلم و دانش آموز که در حال افزایش بود امسال هم جهت می شود و فاصله و جهت منحنی کم می شود.
موهبتی افزود: تلاش معلمین و دبیران و مسولان و اثر بخشی در کنکور قابل قبول بوده اما هنوز با حد مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی گفت: در حوزه نیاز فضاهای آموزشی در استان از سال ۹۳ رشد خوبی شروع شده اما در شرایط فعلی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص داشته است.
استاندار بیان کرد: توجه ویژه و جدی به بحث پیش دبستانی و کمک به اینکه قبل اینکه وارد مدرسه می شود دایره لغت دانش آموزان تقویت شود، نظارت جدی بر مدارس معلمین و آموزش و پرورش باشد.
موهبتی افزود: کم کاری در حوزه اداری در آموزش و پرورش اصلا پذیرفته نیست همه تلاش کنند تغیر در استان بر اساس توسعه تحول و بهره وری انجام شود و باید به توانمند سازی نیز توجه ویژه ای شود.
موهبتی گفت: بیش از ۷۶۳ هزار دانش آموز امسال در سامانه ثبت شده که در۶۳۱۳ مدرسه و ۳۲ هزار کلاس درس تحصیل می کنند که همه کلاس های درس باید معلم داشته باشند.
وی گفت: به همین دلیل خلا موجود آموزش و پرورش از محل تامین حق التدریس یا بحث سر باز معلم و استفاده از بازنشستگان مشکل تامین معلم تا حدودی حل شده اما شرایط مطلوب نیست.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ