کمبود ۱۴ هزار معلم در شهرستان‌های استان تهران

۵۴ نظر


مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: این نهاد با کمبود ۱۴ هزار معلم مواجه است که می‌تواند به بحران تبدیل شود.
محمد صیدلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت ۴۶ هزار معلم در مدارس شهرستان‌های استان تهران اظهارداشت: امسال حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر بازنشسته می‌شوند و همچنین سال گذشته ۲ هزار نفر قرار بود بازنشسته شوند که به دلیل کمبود نیرو با درخواست آنان موافقت نکردیم.


وی با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل کمبود معلم، ۸ هزار فرهنگی شاغل در ازای ۲۰۰ هزار حق‌التدریس و اضافه کار طی هفته کلاس های درس را اداره کردند، گفت: در حال حاضر هفت‌ ماه حق التدریس این معلمان (ساعتی ۱۵ تا ۳۰هزار تومان) پرداخت نشده است و انگیزه زیادی وجود ندارد که آنان امسال هم اضافه کار بگیرند.
صیدلو افزود: مدارس براساس ساختار می‌توانند یک مدیر، ۲ معاون، یک دفتردار داشته باشد که سال گذشته برای جبران کمبود نیرو و خالی نماندن کلاس های درس، بیش از ۲ هزار معاون، مربی پرورشی و نیروهای اداری را به مدارس ندادیم و این افراد در کلاس‌های درس حضور پیدا کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، تامین درخواست‌ها و نیازهای نیروی انسانی ساکن در شهر تهران و شاغل در شهرستان‌های استان را از دیگر مشکلات این نهاد عنوان کرد و گفت: این نهاد به عنوان تنها اداره کل در کشور، ۱۰ میلیارد تومان برای بهره مندی از نیروهای ساکن در پایتخت هزینه می‌کند که با توجه به کمبود اعتبار این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
وی اظهارداشت: علاوه بر این نیروهای شاغل در شهرستان‌های استان تهران و ساکن در پایتخت علاقه‌مندند که در شهر محل سکونت خود باشند که امسال ۵ هزار نفر درخواست انتقال داشتند و این در نگاه اولیه یعنی ۵ هزار معلم ناراضی از محل اشتغال که این موضوع به آموزش و پرورش با کیفیت آسیب می‌زند.
صیدلو بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برای ایجاد شرایط عادی در مدارس نیازمند ۱۴هزار معلم است و دغدغه امروز من، این است که برای اول مهرماه، احتمال اینکه کلاس خالی بدون معلم داشته باشیم زیاد است و این موضوع می‌تواند به بحران تبدیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: این نهاد برای جبران کمبود نیرو به تنهایی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد، برای جذب نیرو، نیازمند مجوزهایی است و وزارت آموزش و پرورش باید پیگیر این موضوع باشد، مذاکرات و مکاتباتی با استاندار انجام شده تا موضوع به معاون اول رئیس جمهوری منتقل شود.
وی با اشاره به تناسب نداشتن ورودی و خروجی نیرو در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: با توجه به این موضوع، برای جبران کمبود نیرو نمی‌توان بر اساس نیروهای موجود برنامه ریزی کرد، براین اساس پیشنهاد می‌شود که وزارت آموزش و پرورش مجوز جذب حق‌التدریس آزاد را به شهرستان‌ها بدهد و یا ما بتوانیم مدارس خرید خدمات را واگذار کنیم؛ برخی از مدارس دولتی را به بخش خصوصی اجاره بدهیم که خودشان معلم تامین کنند.
میانگین تراکم ۳۲ نفری دانش آموزان در کلاس‌های درس
صیدلو با اشاره به تحصیل یک میلیون و ۱۵۷۰ دانش آموز در ۴هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی شهرستان‌های استان تهران اظهارداشت: امسال ۳۰هزار دانش آموز جدید اضافه می‌شوند که به معنای نیاز به یکهزار کلاس درس جدید و یکهزار معلم جدید است.
وی میانگین تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس در کشور را ۲۴ نفر عنوان کرد و گفت: این میانگین در شهرستان‌های استان تهران ۳۲ نفر است حتی کلاس‌های ۴۵ نفری هم وجود دارد که به صورت ظاهری می‌توان آموزش و پرورش را جاری کرد اما برای داشتن کیفیت باید استانداردهای آموزشی لحاظ شود و متاسفانه برخی از امکانات حداقلی که به طور میانگین در تمامی استان‌ها وجود دارد، شهرستان‌های استان تهران از آن بی‌بهره است و زیر سایه سنگین پایتخت، این محرومیت‌ها دیده نمی‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: مدارس سه شیفت در شهرستان‌های استان وجود ندارد اما مدارس دو شیفتی وجود دارد که تراکم دانش آموز در آنها زیاد است، شهر قدس متراکم ترین شهرستان آموزش و پرورش کشور است و همچنین شهرستان شهریار که بیش از ۱۶۰ هزار دانش‌آموز دارد.
صیدلو درباره وضعیت مدارس شهرستان‌های استان تهران در مقایسه با پایتخت بیان کرد: مدارس غیردولتی این شهرستان در جذب نیرو هیچ محدودیتی ندارند، در صورتی که ۴۶هزار معلم باید حدود ۸۵۰ هزار دانش آموز دولتی را تعلیم و تربیت کنند، در حالی که در پایتخت، ۵۴ هزار معلم همین تعداد دانش آموز را تعلیم می دهند، شرایط شهرستان‌ها خیلی وخیم تر از پایتخت است.
تحصیل ۱۱۲ هزار دانش آموز اتباع
وی با بیان اینکه از ۴۷۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی، ۱۱۲ هزار نفر در شهرستان‌های استان تهران تحصیل می‌کنند، اظهارداشت: بیشتر این دانش آموزان تبعه افغان و عمدتا در جوادآباد ورامین، شهریار و شهرری هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: تا سال ۹۳، مبلغ ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان برای تحصیل این دانش آموزان اخذ می‌شد که بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تحصیل رایگان دانش آموزان اتباع خارجی، از سال ۹۳ به بعد این مبلغ حذف شد.
تجاری سازی بخشی از مدارس برای تامین بودجه
صیدلو درباره تامین بودجه برای هزینه‌های جاری مدارس شهرستان‌های استان تهران با توجه به کمبود اعتبار بیان کرد: از دو سه سال گذشته تصمیم گرفتیم که به خود متکی باشیم و از مناطق درخواست کردیم که از بعضی از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند به عنوان مثال برای تامین بودجه بخشی از فضای مدارس تجاری سازی شده که این موضوع برای تامین هزینه‌های جاری موجب شرمندگی من مدیرکل است.
وی افزود: این ظرفیت‌ها، ظرفیت‌های قانونی است که در برنامه ششم هم پیش بینی شده است و مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تلاش می‌کنند با مذاکره با نهادهایی از جمله شهرداری، بخشداری و فرمانداری این روند را اجرایی کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهارداشت: در مدارس غیردولتی شهرستان‌های استان در مقایسه با پایتخت، صندلی خالی وجود دارد یعنی فردی مدرسه غیردولتی دارد اما دانش‌آموزان متقاضی تحصیل در این مدرسه نیستند که در قالب خرید خدمات زمینه تحصیل دانش‌آموزن مدرسه دولتی را در این مدرسه غیردولتی فراهم و به ازای هر دانش آموز، ۵۰۰ هزار تومان به موسس پرداخت می‌کنیم که با این اقدام ضمن تعطیل‌نشدن مدرسه غیردولتی تراکم دانش‌آموزان در مدارس دولتی کاهش پیدا می‌کند.
فرسودگی ۳۰ درصد مدارس
صیدلو با اشاره به اینکه ۳۰درصد مدارس شهرستان های استان نیازمند بازسازی و نوسازی است، گفت: اگر خیران نبودند، وضعیت وخیم بود، تمام مدارس در شهرستان های استان تهران توسط خیران ساخته شده است، یعنی منابع دولتی اگر قرار بود تنها منبعی باشند که ازآن طریق ما به فکر این بودیم که مشکل فضایمان را حل شود، حتما الان با ۳۰ درصد، منهای تمام مدارسمان با بحران مواجه بودیم.
به گزارش ایرنا، آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری(ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان(یک و۲) است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵۴ نظر برای کمبود ۱۴ هزار معلم در شهرستان‌های استان تهران

  • س
    سید علی مرتضوی
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۲۸
    سلام به همگی
    بچه ها من پارسال توی آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کردم
    یک نفر برق برای قم میخواستن
    4 ماه مرخصی گرفتم که حسابی برای آزمون بخونم.
    و به هزار امید و آرزو خوندم به امید قبولی چون همیشه توی مدرسه و دانشگاه ممتاز بودم
    وقتی رفتم سر جلسه و تعداد داوطلبای مثل خودم رو که دیدم واقعن شوکه شدم
    برای ظرفیت یک نفری برق قم 5 تا کلاس سی نفره اومدن واسه آزمون
    یعنی حدود 150 نفر شرکت کردن واسه 1 ظرفیت معلمی
    با اینکه خیلی خونده بودم متوجه شدم که رقابت چقدر از آزمون ارشد یا آزمونای دیگ سخت تره
    بعد از اون هم کارمو از دست دارم و اگر اون 4 ماه رو کار کرده بودم حداقل اخرش6 میلیون رو مطمئن بودم که دارم ولی متاسفانه....
    الانم چند ماه که یه کار مناسب گیرم اومده.واقعن دیگ به دلم نیست دوباره شروع کنم.موندم چ کنم
    • ن
      نگار
      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۴۹
      سلام بچه ها من میخواستم توی آزمون آموزش پرورش شرکت کنم ولی وقتی دیدم چند تا از دوستای دانشگام قبل از عید دارن واسه معلمی میخونن . پاک نا امید شدم.ظاهرن این آزمونی که میخواد برگزار بشه همون آزمون پارساله که عقب افتاده.به نظرتون جه ارگانی ثبت نام کنم بهتره
      • R
        Rozhin
        ۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۱۳
        از میان درسای عمومی و اختصاص زدن کدوم یکی تاثیر بیشتری دارن در قبولی؟عمومی یا تخصصی؟
        • ا
          الی
          ۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۵۸
          تخصصی
        • ا
          النازز
          ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳
          بچه ها کسایی که قبلا این ازمون را دادن میشه بگن که از هر درس چند تا سوال میاد یکی جواب بده لطفا
          • s
            shaida
            ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۴۰
            اختصاصی 15
            عمومی 20
            • ع
              عاطفه
              ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۳۴
              عمومی 100تا سوال اختصاصی 70تامیاد معمولا
            • س
              ستاره
              ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۱۳
              امروز هم مثل روزای دیگه می گذره وسازمان سنجش خواب به سربرده
              • s
                shaida
                ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
                بابا من قبلا هم گفتم این آزمون آبان ماه برگزار میشه و با توجه به فاصله ی منطقی و همیشگی ثبت نام و آزمون....ثبت نام اواخر دهه ی مهر ماه شروع میشه...
                اینهمه دفترچه دفترچه نکنین برین بخونین...
                • س
                  ستاره
                  ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵
                  اره شما این طورخودتون قانع کنیداواخردهه مهر تانیمه دومه ابان فقط 20روز فوقش باقی می مونه ازخبری که اطلاع نداری الکی نشرنده
                  • s
                    shaida
                    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
                    20روز نیست میشه 45روز
                    همینجوری میشه این خط اینم نشون
              • م
                معلم
                ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۲۷
                من خوندم ثبتنام از ابان ماه شروع میشه
                • R
                  Rozhin
                  ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۱۲
                  معلم میشه بگی کجا خوندی آخه؟؟؟ثبت نام از آبانه!!
                • a
                  ayuob
                  ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۴۴
                  دستگاه همه دارن اطلاع یه میدن انشالله همین روزا دفتر چه میاد
                  • س
                    ستاره
                    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۱۳
                    شماهمونی هستین که خواهش می کردین سازمان سنجش دفترچه رو سایت بزنید الان حرف ازاطلاعیه میزنین کواطلاعیه چرا هیچ خبری مانمی بینیم ونمی شنویم
                    • ن
                      ناشناس
                      ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۱۲
                      ایشاالله هر چه سریعتر دفترچه بیاد راحت بشیم
                      • س
                        ستاره
                        ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۰۲
                        ان اشالله
                    • ی
                      یه بازیگر خوش اقبال کارگردان زندگی خُدا
                      ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷
                      سلام ؛ببخشین ؛لطفا یکی بگه که منابع آزمون احتمالی معلمی چی ها هستن ؟
                      • ز
                        زینب
                        ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
                        چرا دفترچه نمیاد؟ خسته شدیم ازبس انتظار کشیدیم.
                      • س
                        سمانه
                        ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۲:۳۳
                        از هرمزگان کسی هستش؟؟
                        • ا
                          انشالله صددرصد قبولم
                          ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۵۶
                          بله گلم
                        • و
                          وحید
                          ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۴۱
                          سلام دوستان. کی رشته ی ریاضیه؟ میتونین سر فصلهای معادلات عددی و جبر 1 بر آزمون استخدامی بهم بگین. ممنون
                          • س
                            سالار
                            ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۵۴
                            سلام فکر کنم تموم فصلها تصادفی نتخاب کنن.بنظرت سرفصلهاش محدودن. کسی نیست قبلا شرکت کرده باشه؟
                          • م
                            مهلا
                            ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۰۰
                            ادمین جان و همچنین دوستان سلام، شما اطلاع ندارین بجز آموزش و پرورش چه دستگاهایی تو آزمون پیش رو هستن؟ممنون میشم جواب بدین
                            • ا
                              امیرمرادیان
                              ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲
                              یه برنامه دارم که همه آزمونهای پیش رو رو نوشته
                              • م
                                مهلا
                                ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۵۳
                                چی😂
                                • ا
                                  امیرمرادیان
                                  ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۲۳
                                  میگم برنامه ای دارم تمام آزمون هایی که قراره برگزار بشه درسال 98رو داره الان متوجه شدی
                                  • م
                                    مهلا
                                    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۱۱
                                    بله آقای امیر متوجه شدم میشه لطفا اسم دستگاهها رو بگین؟ متشکرم ازتون بابت جواب🌹
                                    • ا
                                      امیرمرادیان
                                      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹
                                      قضایی؛بانک ها؛شهرداری؛
                                      • ا
                                        امیرمرادیان
                                        ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۱
                                        دیوان محاسبات؛وزارت نیرو؛وزارت بهداشت
                                      • م
                                        مهلا
                                        ۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
                                        مرسی آقا امیر🌹
                                        • ا
                                          امیرمرادیان
                                          ۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۰۷
                                          خواهش میکنم بزرگوار
                                    • س
                                      سمانه
                                      ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۱۲
                                      خب جناب پشتیبان شما خودتون هم متوجه شدین که خبرهای کذب شما رو هم دست انداختن
                                      یعنی هم با روان شما و هم ما بازی میکنن.
                                      خبری از ثبت نام نیست که نیست!!!
                                      جوابی دارید؟
                                      • م
                                        مدیر
                                        ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۱۷
                                        با سلام
                                        کاربر گرامی وب سایت ای استخدام فقط اخبار را از مراجع معتبر بازنشر میدهد اینکه ثبت نام هست یا نیست در اختیار ما نمیباشد و جواب شما کاملا مشخص است ای استخدام نه سازمان آموزش و پرروش میباشد و نه سازمان سنجش مجری آزمون که بخواهیم به شما جوابی دهیم
                                        با تشکر
                                        • س
                                          سمانه
                                          ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۳۰
                                          درسته من حقانیت شما معتقدم اما اخباری که شما از منابع معتبر نشر میدهید، آن منابع از کی قرار بود آزمون را برگزار کنند؟ پس یک اندازه ای تامل دارد. ما به وعده آنها اعتمادی نداریم.
                                      • س
                                        ستاره
                                        ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۱۶
                                        چرا سازمان سنجش ثبت نام شروع نمی کنه منتظره چیه یاهم داره به خواب به سرمی بره جونمون به لب رسید ازبس انتظار مسولین لطفااااااااا رسیدگی کنید
                                        • ا
                                          انشالله صددرصد قبولم
                                          ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۵۶
                                          همکاران گرامی شمارا به ارامش دعوت میکنم ،مگه سازمان سنجش نگفته تا اخر شهریور پس بنشینید بخونید اینقدرم خودتونو اذیت نکنید با تشکر
                                        • پ
                                          پویا
                                          ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۲۲
                                          من اگر رفته بودم تجربی با این همه تلاشی که تا اکنون کردم تخصصم را هم گرفته بودم اما حالا به این وضع افتادم که معلم هم بشوم خوشحال میشم. اما بازم همینم گیرم نمیاد. خیلی ناراحتم. ناراحت این که کاش این تلاش و سخت کوشی ام را برای کار و جای دیگری میگذاشتم. اصلا هم لاف نیست چون من همیشه زرنگترین شاگرد در بین مدارس استان بودم و حتی رتبه کشوری هم داشتم و همچنین شاگرد اول دانشگاه بودم.
                                          • آ
                                            آموزگار ابتدایی.م.
                                            ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۴۵
                                            اگه شما زرنگ و درس خون هستین مطمئن باشید به هدفتان میرسید فقط باید ناامید نباشید
                                            • ا
                                              الی
                                              ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۴
                                              کاملا درکتون میکنم. شما تنها نیستید. خیلی از جوونهای این مملکت شاگرد ممتازهای بی آینده هستن. دیگه افسوس فایده نداره. فقط مراقب سلامتیتون باشید. من ناراحتی قلبی هم گرفتم از بس تو این سالها غصه خوردم. منم خیلی درسم خوب بود. خیلی با پشتکار بودم. شاگرد ممتاز مدرسه نمونه بودم. ولی از اون سالی که کنکور دادم دیگه روی خوشی رو تو زندگیم ندیدم. پارسال هم با نمره بالا به مصاحبه دعوت شدم. توی مصاحبه هم خودشون گفتن برای معلمی خیلی خوبی. بعد رد شدم. اصلا نفهمیدم چی شد. خیلی فشار بهم اومد.دیگه واقعا آدم تا یه جایی اعصابش میکشه.
                                            • a
                                              ayuob
                                              ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱
                                              سازمان سنجش ، دفتر چه رو بزار رو سایت ، ازت خواهش میکنم
                                              • س
                                                سلام
                                                ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۳۴
                                                باشه چشم استاد
                                              • م
                                                مهدی
                                                ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷
                                                بچه ها میگم به نظرتان من که دو ماه شروع کردم وقتم بزارم برای آموزش پرورش یا سازمانای دیگ چون امسال بخاطر فراخوان استخدام آموزش پرورش قبل از عید98، رقابت داوطلبان معلمی از سازمانهای دیگ سخت تره شده...
                                                به نظرم برای قبولی معلمی امسال باید حداقل 80رو زد
                                                • ا
                                                  الی
                                                  ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۴۸
                                                  شما این پیامتون رو همه جا گذاشتید. کاملا تکراری....و مشخصه که میخواید انگیزه بچه های معلمی رو با این حرفها بگیرید که دیگه دیره برای خوندن. خجالت هم خوب چیزیه. با این روشهای ناجوانمردانه قبول نمیشید. خدا هدایتتون بکنه. شما همون بهتر که برید ارگانهای دیگه استخدام بشید چون معلمی یه قلب سالم میخواد (هر چند کاملا معلومه برای معلمی سر و دست میشکنید)
                                                  • 9
                                                    97
                                                    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۵۸
                                                    واقعا خوب جوابشو دادی .احسنت
                                                    • س
                                                      سامان
                                                      ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۰:۰۶
                                                      سلام. احسنت بر شما خیلیا زمینه ی خوبی دارن و شورو اشتیاق معلمی رو هم دارن که با دو ماه خوندن هم قبول میشن خیلیا هم هستن چندین ماه بدون کیفیت و رفع تکلیفی میخونن و قبول هم نمیشن
                                                    • آ
                                                      آموزگار
                                                      ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۰۱
                                                      ناامید نشو داداش. من یکسالو چهار ماهه دارم میخونم ولی هیچی یادم نیست از بس استرس اومدن دفترچه داشتم. مهم خوندن سه یا چهار ماه قبل ازمونه. با قدرت بخون. انگیزتو از دست نده.
                                                    • ا
                                                      النازز
                                                      ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
                                                      دفترچه تو راهه داره میاد
                                                      • س
                                                        سلام
                                                        ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۳۵
                                                        مثل بعضی از پیامک هاست که بری بع خود طرف بگی زودتر میرسه
                                                      • a
                                                        ayuob
                                                        ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۲
                                                        دفتر چه کی میییییییییییییییاد؟
                                                        • ع
                                                          عاشق معلمی
                                                          ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹
                                                          توی مسیر راه گیر افتاده، فرستادنش زندان بیکاران
                                                          • آ
                                                            آموزگار ابتدایی.م.
                                                            ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۴۷
                                                            تا اواخر شهریور ایوب وار صبر داشته باشید میاد به زودی
                                                          • .
                                                            .....
                                                            ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۲
                                                            پس چرا حتی بادرخواست حق التدریسی هم موافقت نمیکنید
                                                            • ا
                                                              الی
                                                              ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۴۹
                                                              همون بهتر که با حق التدریسی مخالفت بشه. اخه حق التدریس هم شد شغل؟ برید انجام بدید بعد میفهمید من چی میگم.

                                                            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                            ثبت پاسخ