کمبود ۱۲ هزار معلم در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم خاش، تفتان، میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد در مجلس، با حضور در اداره آموزش و پرورش خاش، با مدیریت و کارکنان اداره دیدار کرد و مهمترین مسائل، مشکلات و معضلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالوهاب شهنواز مدیر آموزش و پرورش شهرستان خاش گزارشی از عملکرد چند ماه اخیر آموزش و پرورش شهرستان ارائه داد.

وی بیان کرد: دغدغه مهم فرهنگیان و مسائل آموزشی شهرستان در رابطه با وضعیت معلمین خرید خدمات، رتبه بندی، سهمیه فرهنگیان، کمبود خودرو و ایجاد نمایندگی این نهاد در بخش های پشتکوه و ایرندگان بوده که امیدواریم با حمایت ها و همکاری مجلس و دولت رفع شود.

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش؛ تفتان؛ میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد زاهدان نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات مجموعه آموزش و پرورش شهرستان برای ارتقای سطح علمی دانش آموزان و توسعه زیرساخت های آموزشی در شهرستان، گزارشی از پیگیری انجام شده طی سه سال اخیر در حوزه آموزش و پرورش خاش را ارائه داد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با انتقاد از سهمیه در نظر گرفته شده برای جذب معلم در استان سیستان و بلوچستان، گفت: با وجود کمبود شدید معلم در استان سهمیه در نظر گرفته شده برای جذب‌ معلم برای استان پهناور سیستان و بلوچستان منطقی نیست.

وی با انتقاد از اینکه استان سیستان و بلوچستان به لحاظ برخورداری از سرانه فضای آموزشی و تعداد معلم، محروم‌ترین استان کشور است، اظهار کرد: این استان بالغ بر ۱۲ هزار معلم کمبود دارد.

بازدید از پروژه های عمرانی آموزشی درحال احداث هنرستان دارالفنون و مدارس تیزهوشان پسرانه و دخترانه شهرستان خاش پایان بخش برنامه های بازدید یوم جاری بود.

با پیگیری های مستمر نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی احداث سه پروژه بزرگ عمرانی آموزشی هنرستان دارالفنون و مدارس تیزهوشان پسرانه و دخترانه شهرستان خاش از سال ۹۹ و ۱۴۰۰ آغاز شده است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ