کمبود ۱۰۸ هزار معلم در سراسر کشور

۹ نظر

وزیر آموزش و پرورش گفت: با کمبود ۱۰۸ هزار معلم در سراسر کشور مواجه هستیم که مهمترین مشکل در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.


حمید رضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست امروز (یکشنبه ۱۴ مهرماه) فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: نمایندگان در این نشست سوالاتی را در مورد نظام رتبه‌بندی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت، تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش، وضعیت مدارس غیراستاندارد، معلمان حق التدریس، خرید خدمات و پیش دبستانی‌ها، کیفیت آموزش در وزارت آموزش و پرورش، رسیدگی به وضعیت آموزشگاه های خصوصی که در کشور تحت عنوان کمک آموزشی فعالیت می کنند و ضربات زیادی را به نظام تعلیم و تربیت زده‌اند، مطرح کردند.
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضعف دستگاه‌های کمک رسانی به هنرستانی‌ها و کاهش درصد هنرستان‌ها در کشور، تقویت دانشگاه فرهنگیان و پرورش نیروی انسانی از دیگر مسائلی بودند که نمایندگان عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مطرح کردند.
وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال نمایندگان در رابطه با زیر نظام های تعلیم و تربیت توضیح دادند و به کمبود ۱۰۸ هزار معلم در سراسر کشور اشاره کردند که مهمترین مشکل اساسی در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.
حاجی بابایی با بیان اینکه از برنامه‌های خوب وزیر آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی است، ادامه داد: همچنین بنا بر اعلام حاجی میرزایی کمیته‌هایی جهت رصد و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد شده تا گزارش‌های لازم را بدهند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش در این نشست پیرامون نظام رتبه‌بندی معلمان پاسخی ندادند اما در مورد پرداخت پاداش پایان خدمت، اعلام کرد که تا پایان سال ۹۷ پرداخت شده است.
حاجی بابایی: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیش از ۲۰۰ هزار نفر است
وی افزود: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که با توجه به اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر کمبود ۱۰۸ هزار نیروی انسانی، بررسی‌ها نشان می دهد که کمبود نیروی انسانی بیش از ۲۰۰ هزار نفر است و در سراسر کشور این مشکل کاملا مشهود است. راهکارها برای حل این مشکل تقویت دانشگاه فرهنگیان و افزایش دانشکده‌ها است. نظام تعلیم و تربیت باید تعداد کافی معلم در اختیار داشته باشد.
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: با توجه به اینکه مطالبات فرهنگیان مورد سوال اعضای فراکسیون قرار گرفت اما در توضیحات وزیر آموزش و پرورش زمان مشخصی برای این پرداخت‌ها بیان نشد، همه تلاش مان را می‌کنیم تا مطالبات فرهنگیان و پاداش پایان خدمت سال ۹۸ را پیگیری کنیم.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۹ نظر برای کمبود ۱۰۸ هزار معلم در سراسر کشور

  • ع
    علی
    ۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۴۹
    عجب وضعی یه
    من از فردا مرخصی گرفتم با هزار مصیبت
    که دو روز حداقل یکم درس بخونم
    بعد الان اصلا معلوم نیست امتحان باشه یا نه
    بعضی دانشگاه ها تعطیل اند انگار
    • ه
      هنر
      ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۵
      سلام دوستان گرامی لطفا منو راهنمایی کنید ایا برای دبیری هنر باید کتابهای هنرستان رو مطالعه کرد یا منابع کاردانی به کارشناسی و یا ارشد رو. گیج شدم .ممنون میشم اگه کسی میدونه پاسخم رو بده.
      • ح
        حسین
        ۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۰۴:۵۳
        ارشد رو باید بخونی عزیزم..سوالات در حد ارشد و دکتریه.
        • ه
          هنر
          ۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۴
          ممنون از پاسخگوییتون آقای حسین.شما قبلا شرکت کردین؟ منابع ارشد رو تو اینترنت میزنن؟ اگه منابع رو میدونین لطف بزرگی بهم میکنید
          • ح
            حسین
            ۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۶
            سلام خواهش میکنم
            من رشته ام زبانه
            بله من قبلا شرکت کردم.شما سوالات ارشد رشته ی خودتون رو تو اینترنت جستجو کنید.و نگاهی هم به سوالات دکتری اگه رشتتون دکتری داره بکنید.و ببنیید کدوم موسسه سوالات ارشد شما رو چاپ کرده؟ مثلا رشته ی ما رو موسسه پردازش حدود 12 سال چاپ کرده (خود سوالات و پاسخ های تشریحی شون رو) .یه موسسه مدرسان شریف هم هست که اونم چاپ میکنه سوالات تخصصی رو.اما برای عمومی ها ( در ازمون عمومی ) همین سایت - ای استخدام پی دی اف خوبی گذاشته بود برای خرید که من پارسال خریدمش. و میتونید برای عمومی ها هم از این سایت بخرین.ادمین محترم این سایت هم راهنماییتون میکنه اگه سوالی داشته باشید برای خرید.
            • ه
              هنر
              ۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
              اختیار دارین
            • ه
              هنر
              ۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳
              خیلی مممنون ازینکه پاسخم رو دادید .موفق باشید.لطف کردید.
              • ح
                حسین
                ۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۴۶
                خواهش میکنم وظیفه بود ..
          • ر
            ریحانه
            ۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۵۶
            لطفا زمان ثبت نام را تمدید بفرمایید

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ