کمبود نیروی معلم مرد در شهربابک

۲ نظر

رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک گفت: با توجه به اینکه فقط ۲۸ درصد نیروی آموزش و پرورش این شهرستان را نیروی مرد تشکیل می دهد، در ساماندهی ان دچار مشکل هستیم.


به گزارش ایرنا محمد بخشوده روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، چالش اصلی اداره آموزش و پرورش شهربابک را کمبود نیروی انسانی و ساماندهی آن دانست و افزود: ۷۲ درصد از نیروهای ما را خانم‌ها و مابقی آن را آقایان تشکیل داده‌اند و این عدم توازن، ساماندهی نیروی انسانی ما را دچار مشکل کرده است.
وی با بیان اینکه از مدت‌ها قبل به اداره کل اعلام کرده‌ایم در اکثر رشته‌ها در بخش نیروی مرد دچار کمبود هستیم، بیان داشت: امسال اکثر نیروهای ما در حال بازنشستگی هستند و به همین دلیل برای ساماندهی کادر و نیروهای آموزشی مدارس به ویژه در دوره متوسطه اول و دوم نیروی کمی داریم.
بخشوده از ارائه چند راهکار برای رفع مشکل کمبود نیرو در شهربابک یاد کرد و اظهار داشت: قصد داریم تمام نیروهای مردی که در استان داریم و حدود ۱۰ نفر می رسند به شهربابک بیاوریم که بخش کوچکی از مشکل ما را حل می‌کند.
وی تاکید کرد: امیدواریم آموزش و پرورش که هر ساله از طریق ماده ۲۸ نیرو می‌گیرد شهربابک را پررنگ‌تر دیده و در رشته‌های مورد نیاز ما نیز نیروهای جدید استخدام کند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک با اشاره به اینکه میانگین سنوات همکاران ما در شهربابک بالای ۲۷ سال است و در دو تا سه سال آینده بسیاری از آنان بازنشسته می‌شوند، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان سهمیه پذیرش از شهربابک را در رشته‌های مورد نیاز ما بیشتر کند.
وی از ادغام مدارس و کلاس‌های کم جمعیت یعنی زیر ۷۰ نفر در دوره متوسطه یاد کرد و گفت: ناچار هستیم مدارس کم جمعیتی نظیر مدارس دهج، جوزم و خبر را تجمیع کنیم.
بخشوده با تاکید بر اینکه در مقطع ابتدایی مدارس کم جمعیت که حتی دارای یک یا دو دانش آموزش هستند را حفظ می‌کنیم، ادامه داد: برای اینکه پوشش تحصیلی ما به صد در صد برسد و از بی سوادی پیشگیری شود این مدارس را حفظ می‌کنیم.
وی یاد آور شد: ما در بخش نیروهای خدماتی هم ۵۴ نفر کمبود نیرو داریم.
بخشوده از مدارس هیات امنایی، شاهد، استعدادهای درخشان، یاد کرد و اظهار داشت: هرکدام از این مدارس طبق قانون شهریه مصوب دارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک تاکید کرد: مدیران مدارس دولتی نمی‌توانند به جز هزینه کتاب و بیمه که اجباری است اولیا را مجبور به پرداخت پولی کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه سرانه‌ای برای مدارس در نظر گرفته نشده است، مدیران مدارس دولتی از اولیا تقاضای پرداخت هزینه دارند اما کسی مجبور به پرداخت پول نیست.
بخشوده با بیان اینکه به جز مدارس شاهد و تیزهوشان که دارای قواعد خاصی هستند سایر مدارس با توجه به محدوده تعیین شده موظف به ثبت نام دانش آموزان هستند، تاکید کرد: مدرسه‌های غیر دولتی برای ثبت نام دانش آموزان حق گرفتن هیچ آزمونی ندارند.
شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

 منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای کمبود نیروی معلم مرد در شهربابک

  • ب
    بی نشان
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۲۰
    سلام علیکم ببخشید برای منابع رشته دبیر دینی...شناخت منابع ومتون اسلامی را اعلام کردن...میشه کسی بهم بگه نویسنده این منبع کی هست
    خواهشا جواب بدید ضروری هست🙏🙏آدمین ویل کسی دیگه بیزحمت جواب بدید..دارم سفارش کتاب میدم اما اسم نویسنده نمیدونم کیه🙏🙏🙏🙏🙏خدا خیرتون بده
    • م
      مجید
      ۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۰
      اصلا همچین کتابی وجودخارجی نداردشماداریددنبال نویسندش میگردیدهرجارفتم پرسیدم گفتن این کتاب روازخودشون دراوردن به نظرم این چندتاکتاب هست فقه متون اسلامی شناخت منابع

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ