کمبود نیروی انسانی چالش جدی آموزش و پرورش گیلان

۴ نظر

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، کمبود نیروی انسانی را چالش این اداره کل عنوان کرد و گفت: بیشتر نیروی انسانی آموزش و پرورش گیلان در سال آتی به مرحله بازنشستگی می رسند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فائزی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش گیلان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: خیرین گیلانی در تقویت زیرساخت‌های آموزشی گیلان تحول آفرین بودند.

وی از بهره برداری طرح شهید سلیمانی در حوزه آموزش و پرورش گیلان در دهه فجر خبر داد و افزود: اقدامات خوبی با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در حوزه آموزش و پرورش گیلان صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، تشکیل قرارگاه جهادی را منشا خیرات در این استان دانست و بیان کرد: در راستای تشکیل قرارگاه جهادی، طرح ۲۰۲۰ در ۵۰ منطقه اجرا شده است.

فائزی با بیان اینکه ساخت‌وساز در مدارس گیلان گران‌تر از استان‌های دیگر است، گفت: استان گیلان مشکل بزرگی در تامین اجتماعی دارد چرا که به اندک بهانه‌هایی حساب‌های آموزش و پرورش مسدود شده و دچار مشکلات جدی در این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی آمووزش و پرورش گیلان را آزار می‌دهد، افزود: بیشتر نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال آتی به مرحله بازنشستگی می رسند و این مسئله چالش بزرگی در آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه چالش انسانی این نهاد آموزشی در استان جدی است، گفت: در سال ۹۴ دانش‌آموزان را با ۲۹ هزار فرهنگی اداره می‌کردیم و امروز به دلیل افزایش دانش‌آموزان با ۲۶ هزار فرهنگی اداره می‌شود.

فائزی با بیان اینکه در اطاقور و املش یک کلاس با یک معلم برای یک دانش‌آموز اداره می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم با آزمون استخدامی و ماده ۲۸ با تاکید بر بومی‌گزینی این مشکل جدی برطرف شود.

وی ادامه داد: برای جبران نیروی انسانی در آموزش و پرورش گیلان پیشنهاد می‌شود در سهمیه سرباز معلم به این استان توجه جدی صورت گیرد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه استخدام لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای کمبود نیروی انسانی چالش جدی آموزش و پرورش گیلان

  • ع
    علی یوسفی
    ۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۴۲
    عدالت فقط با برگزاری ازمون و ماده28
    • آ
      آرمان
      ۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸
      آقا شرط سنی رو بیشتر کنید این همه لیسامس داره کارگری میکنه شرط سنی رو بکنید 48 یا 45
      • م
        مه گل
        ۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰۹:۱۶
        سلام ایا ازمون استخدامی ماده 28 برگزار میشود؟؟
        • مشاور «ای استخدام»
          ۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۱۶
          کاربرعزیز
          در اخبار منتشر شده، هنوز خبری مبنی بر لغو، عدم برگزاری و ... به طور قطع و حتمی هنوز منتشر نشده است. همچنین طبق مصاحبه یکی از مسئولین : یکی از راه های استخدام در آموزش و پرورش آزمون ماده 28 می باشد . بنابراین با انتخاب منابع مناسب ،برنامه ریزی خوب ، مطالعه را آغاز نمایید .از همین سایت و مشخصا همین صفحه پیگیر باشید به محض انتشار اخبار پیرامون تاریخ شروع پروسه آزمون ، از طریق سایت اطلاع رسانی می گردد .

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ