کاهش یک ماهه دوره آموزشی سربازی به دلیل کرونا

۳۱ نظر

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: مدت دوره آموزشی سربازی به دلیل شیوع کرونا به یک ماه کاهش یافته است.


به گزارش خبرنگار مهر، علی اشرف نجفی پیش از ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند برابر ماده ۱۰ قانون با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی، ممنوعیت خروج از کشور و دیگر محرومیت‌ها مواجه می‌شوند.
معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: شرکت در آموزش رانندگی و اخذ گواهینامه، کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن‌های قانونی، ثبت هرگونه نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی، دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی و استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت) و شرکت‌های دولتی از محرومیت‌های اجتماعی است که گریبان مشمولان غایب را می‌گیرد.
وی ادامه داد: همچنین عدم دریافت تسهیلات بانکی، ممنوعیت خروج از کشور و صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت‌های تعاونی از دیگر محرومیت‌ها محسوب می‌شود.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: برابر ماده ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه در خصوص برخورد با اصناف و ادارات متخلف در صورت به کارگیری مشمولان غایب در مرحله نخست از طریق مراجع قضائی ۱۳ میلیون تومان جریمه خواهند شد و در صورت تکرار در مراحل دوم و سوم نیز جریمه‌های آنها دو برابر و سه برابر خواهد شد.
نجفی عنوان کرد: در صورتی که مشمولان غایب خود معرف باشند تمهیداتی برای آنها اتخاذ می‌شود تا در محل زندگی خود خدمت کنند و چنانچه در طول دوره خدمتی خود مرتکب غیبت نشوند با نظر مساعد برای بخشودگی به مراتب بالاتر معرفی خواهند شد.
معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به موضوع کرونا در خصوص اعزام مشمولین که معمولاً یکم و سوم هر ماه انجام می‌شود لازم است مشمولین خدمت جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله کوتاه کردن مو همراه داشتن دستکش و ماسک اهتمام داشته باشند.
وی گفت: ضروری است مشمولین خدمت قبل از اعزام توسط بهداری استان در مورد تست غربالگری قرار بگیرند و به محض ورود به پادگان نیز پادگانها مسئول هستند تا معاینات را انجام دهند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا مدت دوره آموزشی از دو ماه به یک ماه تقلیل پیدا کرده است.
نجفی در خصوص وضعیت مشمولان متاهل غایب نیز گفت: این افراد می‌توانند به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت دریافت کنند.
معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به اینکه معافیت تک فرزند نداریم، ادامه داد: علاوه بر تک فرزند پسر بودن باید برخی شرایط دیگر نیز در خانواده مشمول از جمله سرپرست بودن و کهولت سن پدر و … را داشته باشد تا فرد بتواند از این نوع معافیت سربازی استفاده کند.
وی خاطر نشان کرد: پاسگاه‌ها، کلانتری‌ها، آگاهی و … موظفند از مراجعین درخواست کارت پایان خدمت کنند و در صورتی که فردی مرتکب جرم شده باشد و کارت پایان خدمت نداشته باشد علاوه بر جرمی که مرتکب شده ذیل پرونده غیبت از سربازی نیز اضافه خواهد شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: سامانه تلفنی ۰۹۶۴۸۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ به منظور ارائه خدمات مشاوره به مشمولان وظیفه در ساعت اداری فعال است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳۱ نظر برای کاهش یک ماهه دوره آموزشی سربازی به دلیل کرونا

  • ا
    احسان
    ۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۵
    داداش آرمان این موارد رو از کی شنیدی؟ هنوزبصورت رسمی که چیزی رو اعلام نکردند...منبع خبرتون چیه؟؟
    • م
      مهدی
      ۹ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۰۹
      داداش اینا رو همون محمدرضای معروف می نویسه.
      طرح جدیدش اینه که خودش رو غایب معرفی کنه، بعد بگه می خوان محدودیت رو بیشتر کنن.
      برای اینکه تاثیر بیشتری داشته باشه.
      گولش رو نخور
      • ص
        صادق
        ۹ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۵۷
        پس چرا میگه با پول همه چی حل میشه؟ میخواد واقع گرا به نظر بیاد؟
    • س
      سردار
      ۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۳
      حالا اسمشو تغییر داده به نظامی... خدایا بسه دیگه! تو تمام صفحات چند سال اخیر بگردی این داره تهدید میکنه که میان میگیرنتون خخخخ
      • C
        CJ
        ۸ تیر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۱
        واقعا مشکل اینه که بعضیا به کامنتاش توجه میکنن و جدیش میگیرن اونم هی میاد میگه دیگه حرفاشو ...
      • ا
        احمد
        ۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۱
        سلام
        یکی به من بگه اگر غیبت کنیم و بعد مدت ها برای گرفتن معافیت پزشکی بخواهیم اقدام کنیم فرآیندش به چه صورته؟
        باید اعزام شد بعد بهمون معافی میدن؟!!!!
        به هر حال کسی که غیبت داره مجرمه آیا ایرادی نمیگیرن
        از دوستان کسی هست که با غیبت خاطرشو درباره معافی پزشکی بگه؟
        • آ
          آرمان
          ۸ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۱۳
          از طریق پلیس 10 بابد اقدام کنی. هیچ کاریت هم ندارن
          • ا
            احمد
            ۹ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۵۹
            از کجا میدونی هیچ کاریم ندارن ؟ به طور تجربی کسی بوده نقل کنه واستون خودم تو اینترنت خوندم سردار فلانی گفته غیبت مانع گرفتن معافی پزشکی نیس ولی میترسم به قول دوستان شایعه باشه مثه قضیه عفو اضافه خدمت
            • ر
              رحیم
              ۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰
              عزیز غیبت بیش از یکسال به منزله فرار تلقی میشه . شما باید به خدمت اعزام شید و بعد از تعیین تکلیف برای معافیت اقدام بفرمایید
              • ا
                احسان
                ۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۴
                داداش هیچ مشکلی نداری واسه اقدام به معافیت پزشکی...تنها معافیتی که میشه با وجود غیبت واسش اقدام کرد معافیت پزشکی..چون شرط اول خدمت سلامتی سرباز هستش...توی قوانین سایت نظام وظیفه درج شده ...میتونی مطالعه کنی
          • آ
            آرمان
            ۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۳:۵۶
            این خبرهای خوب که میگفتند همین بود لابد عجب اینا همش تکراریه یه خبر خوب هم نمیدند که امیدوار کننده باشه
            • ا
              احسان
              ۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۴۹
              دوستان فقط توکلتون به خدا باشه اینا میان با اسم های نفوذی و نظامی و هشتگ و ...میان فقط واسه عقده خالی کردنه و یا شایدم منبع درآمدشون از این راه باشه..چون اظهارنظر هایی میکنن خود ستادکل و مجلسم اینو بشنون خنده شون میگیره☺☺ با این شرایط اقتصادی و تورم و کرونا و کاهش شدید موالید و ازدواج و هزار مشکل دیگه منطق حکم میکنه که یه تصمیم درست واسه همه بگیرند وگرنه دوباره دودش تو چشم خودشون میره...به امید حل بازشده گره از مشکل همه ی جوانان وطنم
              • آ
                آرمان
                ۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۷
                سلام داداش، شما حرف از منطق زدی و متاسفانه چیزیه که در ستاد کل پیدا نمیشه، باید عرض کنم که اینایی که میان واسه خالی کردن عقده هاشون از کارکنان نظام وظیفه هستن و کاملا درست میگن که قراره مجازات غایبین بشدت زیاد بشه ولی اینو نمیگن که قراره در برابر خدمات هزینه ی بیشتری از غایبین بگیرن یعنی عملا فروش سربازی به شیوه دیگه.
                امیدوار باشی دوستان
                • ج
                  جواد
                  ۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۹
                  در مورد سرباز های فراری چی؟ من سال 89 فرار کردم الان 10 سال میشه.
                  • ا
                    احسان
                    ۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۹
                    خوب این خدمات شامل چه مواردی میشه؟؟ اکه صرفا مواردی مثل تمدید گواهینامه و زدن سند به اسم خود و اینا باشه دوباره همون آش و همون کاسه...مخصوصا واسه افرادی که سنشون بالا ست و متاهلن دیگه هیچ ارزشی نداره...ولی اگه شامل پاسپورت و حق استخدام و ادامه تحصیل باشه خیلی عالی میشه و پولی هم که گرفته میشه ارزششو داره واسه دو طرف....
                    • آ
                      آرمان
                      ۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۱
                      بله داداش شامل همه این مواردی که گفتی میشه و ظاهرا محدودیتهارو زیادتر هم میکنن و باید به ازای همه اونا هزینه بدی، مهمترینش هم همون پاسپورت(آزادی از اسارت) و استخدام هستش
                • ع
                  علی
                  ۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۳۱
                  سلام اخه توسال جهش تولید بااینهمه نیروهای نظامی چه نیازی اینهمه جوانهارا به اسم سربازی علاف میکنند ودهها مشکل برا این بدبختها درست میکنند خود نیروها ی ارتشی ازبیکاری درمحل کار بورس خرید وفروش میکنند
                  • آ
                    آرمان
                    ۸ تیر ۱۳۹۹، ۰۰:۴۹
                    اینا داداش نیروی مفتی میخوان نمیخوان زیاد هزینه کنند برا همینه همه چیز می افته به گردن سربازها تو این مملکت اصلا تو این مملکت شخصیت سرباز هیچ جایگاهی نداره فقط میخوان ازش بیگاری بکشند و مفت براشون خدمت بکنه
                  • s
                    samad
                    ۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۹
                    داداش عزیز نظامی بنده خدمتتون عرض کردم که هیچ اطلاعی از خرید خدمت در امسال وسال اینده ندارم وبهتره به جای حرص خوردن دعا کنی واسه مشمولان غایب که انشالله وبه امید امام زمان فرجی حاصل بشه وگره از مشکلاتشون باز بشه. والسلام
                    • ن
                      نظامی
                      ۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۳:۲۸
                      پس چرا میگی کارتها رفت برای چاپ داداش صمد اطلاع درست بده خواهشا کدوم کارت که ما خبر ندا ریم وشما خبر داری رفته برا چاپ میشه بگی کجاچاپ میکنند
                    • ا
                      اشکان
                      ۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۲۲
                      گواهینامه موتور و ماشین هردو تو یک سال گرفتم سند زدن هم پایان خدمت نمیخواد .فقط میمانه پاسپورت اونم فعلا قصد خارج شدن ندارم اگر هم بخوام برم راحت میرم از پاسپورت بهتر و راحت تر . بیست ساله غایبم با دوتا بچه و مستاجری واقعا لطیفه میشه تو این اوضاع اقتصاد ویران و بیکاری و کرونا بازار کسی بره سربازی .
                      • س
                        سید صالح
                        ۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۳:۱۲
                        اشکان جان من هم دقیقا مثل خودتم با 20 سال غیبت ..تا الان دنبال پاسپورت بودم که الآنم با دلار 20 تومن دیگه نمیشه تا ورامین رفت ولی امیدوارم بعد 20 سال غیبت وضعیت ما غایبین با زنو بچه اجاره خونه بالا رو تعیین تکلیف کنن چون دیگه داره شورش در میاد ...اگرم نفروشن از کیسه خودشون رفته عاقلانش اینکه برد برد باشه .
                        • ا
                          اشکان
                          ۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰
                          خرید سربازی من در دوره های قبل شد بیست و پنج میلیون که حتی یک میلیون هم نداشتم بخرم حتی قسطی هم نمیتونستم پرداخت کنم الانم خرید خدمت بشه یک میلیون تومان هم ندارم که بخرم و داشته باشم هم نمیخرم مخارج زندگی و متاهلی با دوتا بچه و مستاجری و بیکاری و .... بیداد میکنه .به خدا پانصد هزار تومان هم بفروشن نمیخرم اون پانصد هزار تومان میدم بچه هام و برای مخارج زندگیم .
                      • ن
                        نظامی
                        ۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۵
                        اون قانون مال مجلس قبل هست این مجلس باطلش کرده این مجلس همه نظامی هستند ریس مجلس هم جناب سردار هست به زودی زود طرح رعد اجرا میشه راحت بیایید برید خدمت تمامش کنید بیایید بره خودتون وخانواده رااذیت نکنید عزیزان چشم به هم بزنی تمام هست باور بفرمایید به حرف صمد واحمد هم گوش نکنید واریزی های فروردین واردیبهشت هم قرار شده به محض اینکه اعزام خدمت شدند وپلیس به اضافه 10ثبت کنند پولشان به حسابشان برگشت میخوره موفق باشید یاحق
                        • م
                          مهدی
                          ۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۱
                          دلت خوشه
                          • s
                            samad
                            ۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۲۵
                            داداش عزیز خدمتتون عرض کردم که بنده هیچ اطلاعی از خرید حدمت امسال یا سال دیگه ندارم اینقد هم حرص نخور ودعا کن واسه همه مشمولین غایب که فرجی بشه وگره از کارشون باز بشه به امید امام زمان. والسلام
                            • و
                              وحید
                              ۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۳:۰۵
                              نظامی جان چرا انقدر حرص میخوری همه برن خدمت. تو برو، اگرم رفتی برو یه کار برای خودت پیدا کن آنقدر علاف نباشی.
                            • ح
                              حسین
                              ۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۱
                              آخه مردمومن گواهینامه روخودمجلس تصویب کرده بدون کارت پایان خدمت بگیری بعدش توچی میگی خخخخخ ازکجا بلندشدی اومدی خیلی ازدنیا عقبیا
                              • ح
                                حسین
                                ۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۱
                                چه حرفها من گواهینامه اموگرفتم خخخخ
                                • ع
                                  علیرضا
                                  ۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰
                                  همون چیزای تکراری رو که همه میدونن میان دوباره میگن هر ماه، یک اصلاح درست و حسابی انجام بدین عوض این حرف هاکه کسی گوش نمیده
                                  • آ
                                    آرمان
                                    ۸ تیر ۱۳۹۹، ۰۰:۴۱
                                    آره همیشه همینه حرفهای تکراری و نامید کننده واقعا ما به چه امیدی داریم زندگی میکنیم به چه امیدی

                                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                  ثبت پاسخ