کارفرمایان جذب‌کننده کارورزان مشوق بیمه‌ای دریافت می‌کنند

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: دولت برای ترغیب کارفرمایان به جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از اتمام دوره کارورزی مشوق بیمه‌ای برای آنان در نظر گرفته است.

احمد خان محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس طرح کارورزی، افراد فارغ التحصیل دانشگاهی پس از ثبت نام در سامانه کارورزی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واحدهای تولیدی و اقتصادی برای طی دوره کارورزی معرفی می‌شوند تا در دوره چهار تا ۶ ماهه در یک بنگاه اقتصادی مشغول به کار شوند.

وی افزود: طرح کارانه اشتغال به عنوان یکی از طرح‌های اشتغالزای دولت ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که شامل سه طرح کارورزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و مشوق بیمه‌ای کارفرمایی است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: کارفرما به ازای هر ۲ نفر بیمه شده می‌تواند یک نفر کارورز جذب نماید و از جمله مزایای این طرح برای کارفرمایان این است که کارورز در طول دوره کارورزی مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی نخواهد بود.

خان محمدی با بیان اینکه در طول دوره بیمه مسئولیت مدنی کارورز از طرف اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود، گفت: میزان حق الزحمه کارورزان بسته به مدرک تحصیلی از سه تا چهار میلیون ریال تعیین و توسط دولت به حساب کارورزان واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح مشوق‌های بیمه‌ای، کارفرمایان بنگاه‌های فعال اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی در صورت جذب و بکارگیری دانش آموخته دانشگاهی برای مدت یکسال از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما معاف و این سهم توسط دولت پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: همچنین کارفرمایانی که به عنوان واحد پذیرنده، نسبت به جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای گواهی نامه کارورزی اقدام کنند بابت همان کارورزان به مدت ۲ سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار می‌شوند.

خان محمدی تصریح کرد: کارفرمایان کارگاه‌های دارای لیست بیمه به ازای نیروی کار مازاد بر بیشترین تعداد بیمه شدگان سال گذشته، طبق صورت مزد و حقوق ارسالی به سازمان تامین اجتماعی و کارفرمایان کارگاه‌های جدید التاسیس به ازا تعداد کارکنان مندرج در لیست ارسالی به سازمان تامین اجتماعی در بازه زمانی سه ماهه از پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما به ازای هر یک از جوانان استخدام شده در کارگاه معاف می‌شوند

وی تاکید کرد: کارفرمایانی که نیروی جدید را به جای نیروی کار شاغل با مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر در کارگاه که اخراج، مستعفی یا ترک کار کرده‌اند، مشمول معافیت بیمه‌ای نخواهند شد.

 منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ