پرداخت ۴ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان قم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: امسال تاکنون چهار میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان تسهیلات در استان برای طرح مشاغل خانگی توسط سیستم بانکی پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مصطفی کاویانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به تعداد کم بازرسان کار استان قم اظهار کرد: ما تنها استانی هستیم که بازرس برای بررسی وضعیت کارگران بانوان نداریم، ۱۰ بازرس کار در قم داریم که باید وضعیت جمعیت ۱۲۲ هزار بیمه شده تامین اجتماعی را در استان مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد: طبق قانون کار هر کسی یک روز هم سر کار رفت، باید همان روز بیمه شود، تخلف از این قانون جریمه دارد و این تصور که کارفرما حق بیمه نکردن کارگر تا سه ماه را دارد، اشتباه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: امسال تاکنون چهار میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان تسهیلات در استان برای طرح مشاغل خانگی توسط بانک تجارت و بانک رفاه کارگران پرداخت شد، شروع این طرح از ابتدای دی ماه بود و تاکنون ۵۳ درصد از طرح‌های معرفی شده سیستم بانکی به مرحله پرداخت تسهیلات رسید.

کاویانی با اشاره به پرداخت تسهیلات بند الف و ب تبصره ۱۸ در استان قم اظهار کرد: تاکنون در قالب این طرح ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است، سامانه کارا از ابتدای بهمن ماه فعال شد، تاکنون نسبت طرح‌های پرداخت شده به طرح‌های معرفی شده در این سامانه در استان حدود هفت درصد بود.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۶ طرح برای دریافت تسهیلات طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی در استان قم به سیستم بانکی معرفی شد، اجرای این طرح از ۲۸ بهمن ماه بود و تاکنون سبت طرح‌های معرفی شده در استان برای طرح اشتغال پایدار روستایی به سیستم بانکی به سهمیه اختصاصی که ۲۶ میلیارد تومان بود، حدود ۹۲ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: قرار بود که امسال عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه اشتغال براساس پیش بینی ۱۴ هزار نفر باشد، اما اکنون تنها ۶ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال در استان در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ