پرداخت ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع‌دستی گلستان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از پرداخت بیش از ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر، احمد تجری اظهارکرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تسهیلات موردنیاز به ۲۳۳ طرح صنایع‌دستی با اشتغال‌زایی ۲۳۹ نفر در استان پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۲۵ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال در مدت ۹ ماه سپری‌شده از سال جاری در قالب تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی پرداخت‌شده است.
تجری با اشاره به این‌که این تسهیلات از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال بوده و با نرخ سود چهار و ۶ درصد به هنرمندان فعال استان پرداخت‌شده است، تصریح کرد: فعالان صنایع‌دستی با دریافت این تسهیلات روند تولید و بازاریابی خود را توسعه می‌دهند و امیدواریم با حمایت‌های این‌چنینی اشتغال جوانان در حوزه صنایع‌دستی افزایش یابد.
وی با اشاره به این‌که در استان گلستان هنرمندان صنایع‌دستی در ۲۸ رشته بومی و ۸۰ رشته غیربومی فعالیت می‌کنند، گفت: گلستان در حوزه صنایع‌دستی ظرفیت‌های خوبی دارد و باید با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها و با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای عرضه محصولات صنایع‌دستی استان گام‌های بلندتری در این حوزه برداشت.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ