پرداخت تمام حقوق و مزایای کارگران آذربایجان شرقی

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات آذربایجان شرقی گفت: تنش کارگری در استان سال گذشته حداقل بوده و حتی واحدهای تولیدی مشکل دار نیز تمام حقوق و مزایای کارگران را تاکنون پرداخت کرده اند.

کریم صادق زاده روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز و گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۷۵۰ هزار کارگر بیمه شده در آذربایجان شرقی در بیش از ۱۲ هزار کارگاه کوچک و بزرگ مشغول فعالیتند که البته عده ای از کارگران به ویژه در بخش ساختمان بدون بیمه هستند.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی نقش خود را در بیمه کردن کارگران به خوبی ایفا کرده و به رغم وجود برخی نارسایی ها، وضعیت استان در این ارتباط خوب است.

صادق زاده همچنین به افزایش حقوق کارگران در سالجاری اشاره کرد و گفت: این تصمیمی است که اتخاذ شده ولی بهتر بود با لحاظ تورم موجود، این افزایش صورت می گرفت.

وی مهمترین خواسته کارگران آذربایجان شرقی از اتحادیه صنفی را طبقه بندی مشاغل کارگری عنوان کرد و افزود: رتبه بندی کارگران بر اساس مهارت و تقسیم بندی آنها در رده های ساده، نیمه ماهر و ماهر می تواند به بهبود درآمد کارگران کمک شایانی بکند.

وی از تلاش برای اعمال ۲۵ درصد مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: سازمان به این موضوع تمکین کرده و قرار است این درصد افزایش در احکام بازنشستگان اعمال شود.

صادق زاده همچنین از عضویت ۱۴۴ هزار بازنشسته در کانون بازنشستگان تبریز خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۰ هزار تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت و ۱۷ هزار عضو کانون به صورت رایگان به مشهد اعزام شدند.

وی گفت: در بخش کارگران نیز ۲۸۰ تن کالای یارانه ای از طریق تعاونی های صنوف در بین آنها توزیع و ۴۰ تن گوشت و ۵۰ تن شکر تنظیم بازاری در اختیار آنها قرار گرفت.

وی همچنین از برگزاری اجتماع بزرگ کارگران در طول هفته کارگر (پنجم تا ۱۱ اردیبهشت) در تبریز خبر داد.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ