پرداخت بیش از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات صنایع‌دستی خراسان‌شمالی

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: پارسال ۳۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ به فعالان صنایع دستی استان پرداخت شد.

به گزارش بازار کار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، پروانه کلاته گفت: از این میزان ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۸ و ۱۵ میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.
وی افزود:پیش بینی می‌شود امسال ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی برای گسترش و حمایت از صنایع دستی پرداخت شود.
معاون صنایع دستی استان در ادامه گفت: پرداخت تسهیلات فعالان صنایع دستی از طریق سامانه کارا همچنان ادامه دارد و متقاضیان پس از ثبت نام در این سامانه مراحل دریافت وام خود را پیگیری کنند و به زودی تسهیلات جدید برای کمک به توسعه فعالیت تولیدکنندگان صنایع دستی استان ابلاغ می‌شود.
تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده با تاکید بر اشتغال جوانان و زنان به دولت اجازه می‌دهد تا ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.
حضور فعال هنرمندان در نمایشگاه‌های صنایع دستی
معاون صنایع دستی استان در ادامه گفت: سال گذشته فعالان این حوزه در ۲۳ نمایشگاه صنایع دستی داخلی و خارج از کشور حضور یافتند.
کلاته افزود: همچنین ۱۰ نمایشگاه صنایع دستی با هدف حمایت و تشویق فعالان این عرصه در خراسان شمالی برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی هنر هنرمندان صنایع‌دستی و فراهم‌کردن زمینه فروش تولیدات صنایع‌دستی است.
صنایع‌دستی استان دست بافته‌های داری، دست بافته‌های ترکمن، نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی و سراجی سنتی است.
خراسان شمالی ۱۸ هزار صنعتگر در رشته‌های مختلف صنایع دستی دارد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ