ورود مجلس به افزایش سن استخدامی متقاضیان با مدرک کارشناسی و ارشد

۱ نظر

عضو کمیسیون اصل نود مجلس از ورود مجلس به موضوع تغییر شرط سن متقاضیان استخدام با مدرک کارشناسی به ۴۰ سال و کارشناسی ارشد به ۴۵ سال خبر داد.

احسان ارکانی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: جمعی از فارغ‌التحصیلان بدون شغل دهه شصت مطالبه‌ای برای افزایش سن استخدام به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌اند.

وی افزود: نسل اول انقلاب اسلامی ایران بسیار متضرر و متحمل رنج فراوان شده و با مشکلات عدیده و جبران‌ناپذیری در طول زندگی مواجه شده‌اند و همچنان درگیر مسائل آن هستند از جمله مشکلاتی در تحصیل، امکانات، معیشت، تجرد و بیکاری که متاسفانه با توجه به شرایط نامساعد و نبود آزمون در برهه زمانی مشخص نتوانسته‌اند در شغل مرتبط با تحصیلات و تخصص خود مشغول به کار شویم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در شرایط کنونی متقاضیان متولد دهه شصت به دلیل بالا رفتن سن از شرکت در آزمون‌های اخیر جا ماندند.

وی با استناد به ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت:‌ شرایط استخدام مشخص و در بند «الف» تاکید شده که داشتن حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر ۴۰ سال برای استخدام رسمی و برای متخصصین مدرک تحصیلی دکتری ۴۵ سال است.

ارکانی خاطرنشان کرد: متاسفانه داوطلبان بسیاری امسال آخرین فرصت را جهت شرکت در آزمون داشتند که به دلیل کرونا و شرایط بحرانی کشور، آزمون نداده و نتوانستند در جلسه شرکت کنند و یا به دلیل شرایط نامناسب سر جلسه آزمون، امیدی به قبولی ندارند.

وی با اعلام ورود مجلس به موضوع تغییر شرط سن متقاضیان با مدرک کارشناسی به ۴۰ سال و کارشناسی ارشد به ۴۵ سال، بیان کرد: اخیرا برای وزارت بهداشت این امکان فراهم شد و با افزایش سن متقاضیان موافقت شد، لذا این قانون نیز باید اصلاح شده و امکان برای این دسته از داوطلبان نیز فراهم و عدالت اجرا شود و همچنین یکسان‌سازی صورت گیرد تا این نسل پرتلاش و خستگی‌ناپذیر و فعال، انگیزه مضاعف پیدا کرده و بتوانند به حداقل نیازهای خود که حق مسلم و قانونی آن‌هاست، از جمله شغل، مسکن، ازدواج و تشکیل خانواده، دست یافته و در تشکیل جامعه پویا، اسلامی و آرمانی گامی موثر و موفق بردارند.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار مهم استخدامی اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای ورود مجلس به افزایش سن استخدامی متقاضیان با مدرک کارشناسی و ارشد

  • ز
    زهرا
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۲۴
    با سلام وتشکرازاین نماینده خوب.کسی که به فکرمانسل سوخته نیست .حداقل شما به فکر ما هستید.اجرتان باخدا.

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ