هلال احمر به دنبال جذب سرباز امریه است

شهرکرد-ایرنا- دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه درصدد جذب سرباز امریه هستیم، اعلام کرد: مجوز اولیه جذب ۲۵۰ سرباز امریه در این نهاد اخذ شده است و کسر خدمت برای داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، یعقوب سیلمانی روز سه شنبه در دیدار با غلامعلی حیدری استاندار این استان ،افزود: جوانان داوطلب جمعیت هلال‌احمر در حوادث و بحران‌ها بدون هیچ چشم‌داشتی حضور پیدا می‌کنند و درصدد هستیم تا ارتباط این نهاد مردمی را با بسیج تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر یک نهاد مردمی است، اظهار داشت: این نهاد برای کاهش آلام بشری، امدادرسانی در حوادث، برابری، دوستی و ارائه خدمات بشر دوستانه تلاش می‌کند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه اگر پایگاه امدادی در هر شهرستانی احداث شود، برای تجهیز آن اقدامات لازم صورت خواهد گرفت، افزود: در شهرستان‌های جدید که فاقد شعبه جمعیت هلال‌احمر هستند، پس از احداث شعبه، تجهیزات مورد نیاز تخصیص می‌یابد.

وی در خصوص تخصیص بالگرد به استان‌ها، عنوان کرد: در این زمینه با مشکل مواجه هستیم و اگر بالگردی نیاز به تعمیر داشته باشد، هزینه بالایی نیاز است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با تاکید بر اینکه کمبود خودروی سبک کمک‌دار در جمعیت هلال‌احمر استان محسوس است، گفت: باتوجه به کوهستانی بودن استان، خودروهای کمک‌دار مستهلک می‌شوند و برای امدادرسانی در حوادث با مشکل مواجه می‌شویم.

غلامعلی حیدری در این دیدار با اشاره به اینکه بخشی از مساحت چهارمحال و بختیاری کوهستانی است، اظهار داشت: بنابراین برای امدادرسانی در حوادث و زمان بارندگی نیازمند تجهیزات و امکانات به‌روز هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تجهیزات و امکانات جمعیت‌ هلال‌احمر در استان محدود است و این کمبودها در حوادث احساس می‌شود، باید پایگاه‌های امدادی در استان توسعه یابد و تجهیز شوند تا در زمان بروز حادثه بتوانیم به سرعت خدمات‌ رسانی را به حادثه‌دیدگان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های جدید چهارمحال و بختیاری فاقد شعبه جمعیت هلال‌احمر هستند، خاطرنشان کرد: باید نسبت به احداث پایگاه امدادی در این شهرستان‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد، این مساله سرعت‌العمل در امدادرسانی در حوادث را افزایش می‌دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید تمرکززدایی در توزیع تجهیزات و امکانات در جمعیت هلال احمر صورت بگیرد، همه شعبه‌های جمعیت هلال‌احمر در شهرستان‌ها باید از امکانات مساوی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری نیازمند استقرار دائمی بالگرد است، محور تعدادی از روستاهای استان در زمان بارش به مدت ۶ ماه مسدود می‌شود و برای امدادرسانی و انتقال بیماران نیازمند بالگرد هستیم.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار امریه سربازی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ