هزینه ایجاد شغل برای نخبگان چندین برابر افراد کم سواد است

وزیر علوم گفت: اقتصاد دانش بنیان برای افراد نخبه و دارای تحصیلات عالی، اشتغال ایجاد می کند. هزینه ایجاد شغل برای افراد دارای تحصیلات عالی چندین برابر هزینه ایجاد شغل برای افراد کم سواد است.

به گزارش بازارکار به نقل از وزارت علوم، دکتر محمدعلی زلفی گل در هشتمین همایش مالی اسلامی که با محور «نوآوری های مالی اسلامی در تامین مالی دانش بینان و کارآفرینی” برگزارشد؛ گفت: قرار گرفتن ایده ها و سرمایه ها در کنار هم می‌تواند به رشد کشور کمک کند و باید شرایطی را ایجاد کرد که افراد دارای صاحب ایده در کنار افراد دارای سرمایه قرار گیرند و یک همرسانی اتفاق بیفتد.

وزیر علوم در بخش آغازین سخنان خود در این همایش این سوالات را مطرح کرد. چرا اقتصاد دانش بنیان؟ چرا تولید دانش بنیان؟ بایدها و نبایدها و پیامدهای اقتصاد دانش بنیان کدام است؟

وی در ادامه اظهار داشت: تولید دانش بنیان محصولات با کیفیت و رقابت ناپذیر را عرضه می‌کند چون مبنای آن خلاقیت و نوآوری است

وزیر علوم با اشاره به اهمیت اشتغال در کشور گفت: اقتصاد دانش بنیان برای افراد نخبه و دارای تحصیلات عالی، اشتغال ایجاد می کند؛ هزینه ایجاد شغل برای افراد دارای تحصیلات عالی چندین برابر هزینه ایجاد شغل برای افراد کم سواد است؛ لذا زمینه ای که میتوان برای افراد دارای تحصیلات عالی شغل ایجاد کرد حتما باید در حوزه اقتصاد دانش بنیان باشد.

وی افزود: نخبگان و محققان ما ایده های خوبی دارند که اگر با حمایت مالی همراه شود به تولید یک محصول و یا فناوری منجر می شود و می تواند نیاز مهمی از کشور را حل کند و مسئولان کشور در حوزه علم و فناوری از انجمن هایی مثل انجمن مالی اسلامی انتظار دارند در زمینه همرسانی ایده و سرمایه راهکار ارائه کنند.

وزیر علوم اظهار داشت: انتظار داریم صاحبنظران این همایش تخصصی در خصوص حضور ایده ها و یا شرکت های دانش بنیان در بورس و مردمی کردن اقتصاد کار کارشناسی کرده و به وزارت علوم اعلام کنند و ما اجرای آن را پیگیری کنیم.

زلفی‌گل افزود: وزارت علوم بخشی از ایده های خودرا برای توسعه فناوری در کشور به مرحله اجرا رسانده است؛ که از جمله آنها می‌توان به اجرای دستیار فناوری، امریه سربازی فناوری و اجرای تور فناوری اشاره کرد ولی ظرفیت کار در این حوزه زیاد است.

وزیر علوم افزود: این وزارت از طریق پارک های علم و فناوری، هسته های فناور و شتاب دهندها از صاحبان ایده و فکر حمایت کرده است و حتما برای توسعه این حمایت ها از پیشنهادات صاحبنظران استقبال می کنیم چرا که اعتقاد داریم فکر از حکیمان است و حاکمان (قوه مجریه) اجرایی آن را برعهده دارد.

وزیر علوم عدم آشنایی کافی نخبگان و مخترعان با شرایط بازار را از نکاتی دانست که می بایست انجمن هایی علمی مانند انجمن مالی اسلامی ایران و سایر مجموعه های علمی برای رفع آن برنامه ریزی کنند.

زلفی‌گل تاکید کرد: آشنایی با قوانین تجارت برای تجاری سازی موفق محصولات دانش بنیان یک ضرورت است و بدون آن محققان ما در عرضه محصولات فناورانه به مردم موفق نخواهند بود.

هشتمین همایش مالی اسلامی با محور «نوآوری های مالی اسلامی در تامین مالی دانش بینان و کارآفرینی به همت انجمن مالی اسلامی ایران برگزار می شود و دکتر محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و دانش بنیان رئیس جمهور، دکتر علی صالح آبادی، رئیس انجمن مالی اسلامی ایران و آیت ا… مصباحی مقدم، رئیس شورای فقهی بانک مرکزی سخنرانان کلیدی آن هستند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار و اطلاعیه های استخدام نخبگان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ