نیاز به ۱۱ هزار نیروی انسانی در سازمان اورژانس سراسر کشور

۵ نظر

رئیس اورژانس کشور از نیاز کشور به ورود ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس در یک فرایند سه ساله و تامین نیروی متخصص خبر داد.
نیاز اساسی اورژانس کشور به آمبولانس و نیروی متخصصبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، جعفر میاد فر با حضور در برنامه صبح و گفتگو رادیو گفتگو به سئوالات مجری برنامه پاسخ داد.

مجری: اگر گزارشی درباره حوادث و سیل اخیر دارید، بفرمائید

پاسخ : همانطور که می‌دانید، چند روزی است که سراسر کشور به خصوص ۱۲ تا ۱۳ تا استان کشور درگیر سیل هستند، ما هم در کنار سازمان‌های امدادی در حال خدمت رسانی هستیم. همکاران ما در قسمتی از امام زاده داود و قسمتی از شهر فیروزکوه و همچنین در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مناطق درگیر هستند.

مجری: همکاران اورژانس سال‌های گذشته در مورد کمبود آمبولانس و نیروی متخصص هشدار‌هایی داده بودند، اما امروز این کمبود مشهود است، چطور باید جبران کرد، چه منابعی برای آن پیش بینی شده و کدام یک از ارگان‌ها و نهاد‌ها در این موضوع زیربط هستند؟

پاسخ : ما سه عنصر اساسی در حوزه اورژانس ۱۱۵ داریم، پایگاه (فضای فیزیکی)، آمبولانس و نیروی انسانی. یعنی با این سه عنصر میشود خدمات انجام داد و اگر در هر کدام از این‌ها کمبود باشد، قطعاً در خدمات رسانی دچار چالش میشویم. ما هم برای حفظ وضعیت موجود و هم برای حفظ توسعه پایگاه‌ها به نیروی انسانی نیاز داریم. در ارتباط با آمبولانس هم، ما از نظر کمی تعداد آمبولانس هایمان زیاد است، اما از نظر کیفی، حدود ۳ هزار دستگاه آمبولانس فرسوده داریم.

مجری: با توجه به فرسودگی، سالانه چه تعداد آمبولانس نیاز داریم؟

پاسخ : قطعاً ما الان در یک فرآیند سه ساله حداقل باید سالی ۱۰۰۰ دستگاه را وارد مجموعه بکنیم و ۳ هزار دستگاه خارج بشود، به این صورت که سال به سال یک تعدادی از دستگاه‌ها خارج می‌شوند و بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه آمبولانس نیاز است تا این وضعیت حالت نرمال خودش را طی بکند؛ لذا ارگان‌هایی که دخیل هستند از جمله، سازمان برنامه که مهمترین عنصر است و همینطور مجلس شورای اسلامی که می‌توانند در این راستا کمک کنند. البته در سال جاری، مجلس شورای اسلامی از هدفمندی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مجموعه خبر داده که منتظریم سازمان برنامه این اعتبار را هر چه سریعتر به ما اختصاص بدهد تا بتوانیم مراحل خرید را طی کنیم و حداقل تا پایان سال یک بخش جرئی از این کمبود را تامین کنیم.

مجری: آمبولانسی که احتیاج هست آیا فقط درحد ماشین‌های آمبولانس است یا انواع دیگر آمبولانس هم مورد نیاز است؟

پاسخ : آمبولانس در سه عنوان وجود دارد، یکی آمبولانس‌های تیپ بی هست که خدمات روتین ما را انجام می‌دهد، یکسری آمبولانس تیپ سی هست که به تعداد محدودی باید داشته باشیم که در واقع از موبایل آ سی یو یا به اصطلاح اورژانس آی سی یو و انتقال بیمار به مراکز درمانی برخوردار است و آمبولانس‌های هستند که زمان‌هایی که درگیر سیل هستیم، برای مناطق کوهستانی و صعب العبور و حتی مناطقی که راه‌های اصلی در اثر سیل از بین رفته اند و مجبوریم راه را دور بزنیم و راه‌های غیرآسفالت را طی کنیم تا به جاده اصلی برسیم، بیشترین زمان نیاز به این آمبولانسهاست. البته در مناطق صعب العبور یک بخشی را از طریق اورژانس هوایی پوشش می‌دهیم، اما مشکلی که اورژانس هوایی دارد این است که امکان خدمات در شب را ندارد، لذا باز ضرورت وجود آمبولانس‌های آفرود بیشتر به نظر میرسد.

مجری: چه تعداد نیروی متخصص در این حوزه نیاز داریم؟

پاسخ : نیرو‌هایی که در حوزه‌ی اورژانس کار میکنند، از کارشنا‌های پزشکی و کارشناس‌های بیهوشی هستند، ما امسال تعدادی از دانشگاه‌های در جه یک را مثل دانشگاه سه گانه‌ی تهران و مراکز اصلی استان‌های بزرگ را وادار کردیم که در کنکور پذیرش داشته باشند و بخشی از کمبود نیرو‌ها را به این شکل مرتفع می‌کنیم. بخشی هم مجوزاتی است که باید سازمان امور استخدامی به ما بدهد که ما از نظر استخدام کمبود نیرو را برطرف کنیم. حداقل در شرایط حفظ وضعیت موجود حدود ۶ یا ۷۰۰۰ نیرو نیاز داریم و برای اینکه عقب ماندگی پایگاه‌ها را تامین کنیم حدود ۱۱ هزار نیروی انسانی مورد نیاز سازمان اورژانس در سراسر کشور است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده اخبار استخدام اورژانس کشور اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای نیاز به ۱۱ هزار نیروی انسانی در سازمان اورژانس سراسر کشور

  • ا
    ایمان
    ۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۶
    سلام آیا حتمابایدمدرک داشته باشیم وکاراورژانسی بلدباشیم من چندسال پیش توحلال احمرداوطلبان بودم اگربه عنوان راننده قبول میکنیددرخدمتم
    • مشاور «ای استخدام»
      ۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۰
      کاربرعزیز
      برای اطلاع از شرایط استخدام می بایست تا انتشار اخبار پیرامون شرایط آزمون و انتشار دفترچه منتظر بمانید .
      • ا
        ایمان
        ۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۱:۳۶
        میشه لطفا بهم اطلاع بدید
        • مشاور «ای استخدام»
          ۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
          کاربرعزیز
          از همین صفحه پیگیر آخرین اخبار مربوط به این استخدامی باشید ، به محض انتشار اخباری پیرامون این مورد ، از طریق سایت اطلاع رسانی میگردد .
    • م
      محمد جواد
      ۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳
      سلام آیا همه ی رشته ها میتونن استخدام بشن یا ن؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ