نحوه کسر خدمت و معافیت متاهلین

۴۹ نظر

سردار «زاده‌کمند» با تشریح چگونگی کسر خدمت و معافیت متاهلین، از افزایش ۲۰ درصدی ازدواج و ۱۵ درصدی فرزندآوری در نیروهای مسلح خبر داد.

سردار سرتیپ پاسدار «محمدجواد زاده‌کمند» دبیر قرارگاه جوانی جمعیت ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌و‌گو با دفاع پرس، درباره فعالیت‌های این قرارگاه اظهار داشت: پس از تصویب و ابلاغ سیاست‌های جمعیت و فرزندآوری در کشور از سوی فرمانده معظم کل قوا، قرارگاه جوانی جمعیت در نیرو‌های مسلح با حضور بالاترین مقام تشکیل یافت و با اقدامات موثری که صورت گرفت، شش مولفه و ۴۳ شاخص برای آن تعیین شد و به واسطه آن، نیرو‌های مسلح تمام ظرفیت‌های خود را جهت اجرای موارد مطرح شده به کار گرفتند.

سردار زاده‌کمند افزود: امروز نسبت به سه سال گذشته در بسیاری از شاخص‌هایی که تعریف کرده بودیم، روند رو به رشدِ خوبی را داریم؛ به‌عنوان مثال در زمینه ازدواج به‌صورت میانگین در نیرو‌های مسلح افزایش ۲۰ درصدی و درخصوص فرزندآوری نیز رشد ۱۵ درصدی را مشاهده می‌کنیم.

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: این نتیجه کار‌های فرهنگی و مشوق‌هایی بود که در نیرو‌های مسلح صورت گرفته است. برای واگذاری وام و تسهیلات بلاعوض برای ازدواج و فرزندآوری اقدامات خوبی را انجام دادیم و برای درمان ناباروری کارکنان پایور و وظیفه به‌صورت رایگان تلاش‌هایی شروع شده و حتی کمک‌های بلاعوضی که باید به این افراد ارایه می‌شد، از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم که با هم‌افزایی تمامی ظرفیت‌های موجود در نیرو‌های مسلح بتوانیم تا سال آینده شاخص‌های مربوط به جوانی جمعیت را باز هم افزایش دهیم؛ البته به تناسب ظرفیت‌هایی که در درون نیرو‌های مسلح وجود دارد، مشوق‌هایی را تعریف کردیم که بتوانیم پیشگامی نیرو‌های مسلح در موضوع جمعیت و فرزندآوری را در کشور همچنان حفظ کنیم.

سردار زاده‌کمند اضافه کرد: برای این منظور انواعی از تشویق‌های اداری و مرخصی، هدایای بلاعوض، سفر‌های زیارتیِ بعد از ازدواج و امثال این موارد را پیش‌بینی کردیم؛ اما برای سربازان متاهل هم براساس مصوبه‌ای که از فرمانده معظم کل قوا دریافت شد، علاوه بر سه ماه کسر خدمتی که متاهلین داشتند، سه ماه برای یک فرزند، چهار ماه برای دو فرزند و پنج ماه برای سه فرزند کسر خدمت لحاظ شده است و آن‌هایی هم که چهار فرزند و بیشتر دارند از خدمت وظیفه عمومی معاف خواهند شد.

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: این قانون، هم شامل کسانی که در حال خدمت هستند و هم کسانی که غیبت دارند، می‌شود و لذا تعداد افرادی که شامل این قانون می‌شوند، قابل توجه است.

منبع : بازار کار

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴۹ نظر برای نحوه کسر خدمت و معافیت متاهلین

  • ف
    فقطخدا
    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
    دوستان تموم این کامنت ها فیک است. هیچکس خدمت نمیره.مخصوصا سن بالاها.درضمن امید به بازگشت طرح خرید سربازی هست.امسال یا سربازی را اختیاری میکنند یا خرید را دوباره اجرا می‌کنند.من مطمئن هستم که یه کدومش اتفاق میفته.1.کسری بودجه2.ازدیاد ازدواج و فرزندآوری 3.جوانی جمعیت.
    • ر
      رضا..
      ۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۴۰
      من 31 ساله که مجرد هستم و راحت . خدا را شکر . همه میگن تو راحتی و خوش بحالت. اینم از اثرات مثبت عدم تعیین تکلیف غایبین هست.
    • خ
      خودخدا
      ۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
      من به این سکوت و بی خبری بیشتر امید دارم. همیشه هم همینطور بوده.در اوج سکوت و بی خبری به یکباره خبر خوش می‌رسد.امسال حتمن حتمن حتمن اتفاقی خوب در راه است وهمه غایبین و فراریان نجات میابند.
      • م
        مهدی اصلی
        ۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
        از همه دوستان ممنونم. ایشالا که بی پشیمونی باشه. فقط بچه ها بین دوره جوشکاری و نصب ام دی اف به نظرتون کدومش کاربردی تره تا حین خدمت برم؟
        • 5
          56
          ۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۰:۵۸
          رشته مهندسی برو
          • م
            مهدی اصلی
            ۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
            شما که رشته ت مشخصه دیگه چرا نظرسنجی میزاری دوست بی هویت و فیک من؟هرکسی باید بره سر تخششی که بهش علاقه داره
            • ن
              نادر
              ۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۴
              مهدی جان ممنون بابت اطلاع رسانی
          • پ
            پرویز
            ۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۱۲
            امیدوارم خدمت آقا نادر گل و مهدی خان به خیر و سلامتی تموم شه...ما هم بعد از 12 سال غیبت کم کم عازمیم
            • م
              مهدی اصلی
              ۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
              داداش نادر ارادت . لیست کامل دوره ها رو داری؟
              • ن
                نادر
                ۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
                مهدی داداش خیلی زیاده. خود نظام وظیفه یه کاتالوگ کامل درست کرده. من تو فکرم دوره برق خودرو رو برم.
                • ف
                  فرزاد
                  ۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳
                  داداش نادر و مهدی دست خدا به همراهتون تا چشم به هم بذارید تموم میشه
                  • ن
                    نادر
                    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳
                    اکانتهای فیک
                • ن
                  نادر
                  ۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۵۴
                  دوستانی که دارن اقدام میکنن برای اعزام خودشونو برای حجم عظیمی از کاغذ بازی آماده کنن. یه اطلاعاتی هم در مورد دوره های فنی ارائه شده حین خدمت گرفتم. تنوع دوره ها خیلی زیاد هست و تصمیم گیری سخت.

                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                  ثبت پاسخ