میانگین دریافتی سربازان ۱۲برابر شد

۶۳ نظر

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح قانون نظام وظیفه آمار سربازان فراری را کاهش داد، گفت: در پی ورود مجلس به معیشت و افزایش قابل‌توجه میانگین دریافتی سربازان آمار فرار از سربازی کاهش قابل‌توجهی یافته است.

محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اصلاح قانون سربازی را یکی از دستاوردهای مجلس یازدهم دانست و گفت: در پی ورود مجلس به معیشت و افزایش قابل توجه میانگین دریافتی سربازان، آمار فرار از سربازی کاهش قابل‌توجهی یافته است.

وی ادامه داد: حقوق سربازان تا قبل از ورود مجلس به مطالبات سربازان ۴۵۰ هزار تومان بود اما با پیگیری‌های انجام‌شده در قریب به ۳ سال گذشته، میانگین دریافتی سربازان ۱۲ برابر شده و میزان دریافتی سربازان متاهل به حداقل دریافتی کارمندان رسیده است.

پیرهادی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حقوق دریافتی سربازان پاسخگوی هزینه ایاب و ذهاب آنها هم نبود و شرایط سختی را تجربه می‌کردند، افزود: بِروزرسانی قوانین بر اساس نیاز و شرایط کشور منجر به بهبود شرایط اجتماعی و اجرایی می‌شود، چنان‌که توجه به معیشت سربازان سبب شد بسیاری از مشمولانی که قصد فرار از خدمت سربازی داشتند، منصرف شوند و آمار فرار از سربازی و حتی غیبت مشمولان آن کاهش یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح قانون نظام وظیفه پس از گذشت ۴ دهه در اولویت اقدامات تقنینی مجلس یازدهم قرار گرفت، ادامه داد: کنار افزایش حقوق سربازان، کاهش حداقل زمان خدمت سربازی از ۱۷ به ۱۴ ماه، ایجاد و استمرار کسورات ویژه برای مشمولان متاهل و...، اصلاح شرایط معافیت و گسترش دامنه مشمولان به دانشجویان خارج از کشور نیز از اقدامات موثر نمایندگان در پاسخ به مطالبه بخشی از جامعه برای اصلاح قانون نظام وظیفه محسوب می‌شود.

نماینده تهران با تاکید بر اینکه اصلاحات موثر مذکور در حوزه قانون نظام وظیفه با پیگیری‌های مستمر نمایندگان و رایزنی‌های رئیس مجلس با رئیس ستادکل نیروهای مسلح حاصل شد، اضافه کرد: گام‌برداشتن به‌سمت سربازی حرفه‌ای ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که با ریل‌گذاری صحیح و متناسب با نیاز کشور در حوزه نظامی ـ امنیتی و انتظامی می‌توان بدان دست یافت.

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۶۳ نظر برای میانگین دریافتی سربازان ۱۲برابر شد

  • ح
    حسام
    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۵۹
    سلام دوستان
    کسی میدونه برنامه توسعه هفتم از چه تاریخی اجرایی میشه؟
    • ش
      شروین
      ۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۳۹
      سلام
      از ابتدای سال جدید
      • ا
        اشکان
        ۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۰۷:۲۸
        برنامه هفتم هنوز در شورای نگهبان تایید نشده و توسط ریاست مجلس باید به ریاست جمهوری ابلاغ شود و ریاست جمهوری هم به زیر مجموعه های سازمان و نهادها و اداره ها و ..... ابلاغ کنه
      • پ
        پیرمردِ پوکرباز
        ۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۱۰
        دوستان میگما نظر شخصیم این هست #نَکُنِه# ستادکل باخودش 2×2تا 4تا کرده دیده ما غایبای مجرده بالای 30 دیگه بدرده نگهبانی هم نمیخوریم از طرفی پولی هم نداریم که بخریم معافی رو ' . باخودش گفته اینا بلاخره زن میگیرن پس بزار یه طرح بزاریم واسه اونایی که بالای 35سالن و 2تا بچه دارن.
        اینجوری غایبا برای اخذه معافیت ترغیب به زاد و ولد میشن و در نتیجه 6 ملیون نفر به جمعیت ایران اضاف میشه .
        تاحالا بهش فکر کرده بودین؟
        فک کردن بهش هم وحشتناکه خداکنه اشتباه باشه.
        • آ
          آق رضا
          ۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴
          نمیدونم چرا مجلس هر طرحی میده ستاد کل باهاش مخالفت می‌کنه...اینها که خودشون به خوبیه خوب میدونند غایب و فراری بالای سی و چندین سال دیگه سربازی برو نیست.
          • ا
            ارمان
            ۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
            اینا هی سه ماه سه ماه کم میکنن ولی نمی‌دونن که سربازی باید از ریشه درست بشه
            • ر
              رضا..امینی
              ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
              امروز روز خوبی بود برامون
              • ج
                جِیسون اِستاتهام
                ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
                😂 🖒
                • م
                  میثم
                  ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۴۴
                  از چه لحاظ؟
                  • ر
                    رضا..امینی
                    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۱۶
                    خانه

              لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

              ثبت پاسخ