معلمان مناطق مرزی خراسان شمالی خواستار نقل و انتقال هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۸۵ درصد معلمانی که در شهرستان‌های مرزی راز و جرگلان و مانه و سملقان مشغول به تدریس هستند، خواستار جابجایی در سال تحصیلی آتی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم اکبری پیش از ظهر پنج شنبه در شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار شد: هزار و ۳۰۰ معلم استان خواستار جابجایی در سال تحصیلی جدید شدند که شهرستان‌های مرزی رازو جرگلان و مانه و سملقان بیشترین متقاضی جابجایی را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: ۸۵ درصد معلمانی که در شهرستان‌های مرزی راز و جرگلان و مانه و سملقان مشغول به تدریس هستند، خواستار جابجایی در سال تحصیلی آتی شدند.

وی افزود: بیشتر این معلمان سه تا چهار سال سابقه تدریس دارند و متقاضی فعالیت در مدارس سایر نقاط استان هستند.

اکبری گفت: جابجایی معلمان در سال تحصیلی پیش رو بر اساس اولویت کمیسیون‌های پزشکی و برابر امتیازهای منطقه‌ای انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان داشت: ۱۸۹ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی آتی در مدارس استان ثبت نام کردند و این روند تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ دانش آموزی در خراسان شمالی بدون ثبت نام نخواهد ماند، گفت: تنها برخی از اولیا در خصوص محل سکونت و مدارس دانش آموز خود مشکل داشتند که رفع مشکل شد.

اکبری در ادامه به نتایج کنکور سراسری اشاره کرد و بیان داشت: امسال چهار دانش آموز خراسان شمالی رتبه برتر کنکور مناطق را کسب کردند در حالی که سال گذشته فقط یک دانش آموز حائز رتبه شد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار نقل و انتقال فرهنگیان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ