معافیت پسران از سربازی با ورود به دانشگاه فرهنگیان

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از ارزیابی میزان اثربخشی محتوی و نحوه آموزش های مجازی و تولید محتواهای الکترونیکی انجام شده در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش بازارکار، رضا کچوئیان، درباره روند ارزیابی کیفیت خروجی های دانشگاه فرهنگیان و با اشاره به فارغ التحصیل شدن نخستین گروه از دانشجو معلمان این دانشگاه در سال ۱۳۹۴ و ورود این افراد به دستگاه عظیم آموزش و پرورش، مسئولیت سنجش و ارزیابی عملکرد همه معلمان کشور را متوجه دستگاه اعلام شده دانست و گفت: پس از پایان سال تحصیلی ۹۴ ارزیابی عملکرد نو معلمان نیز همچون دیگر معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شد.
وی با مهم خواندن چگونگی و نحوه ارزیابی خروجی های دانشگاه فرهنگیان و تاکید وزیر آموزش و پرورش در این خصوص گفت: سال گذشته به دستور وزیر آموزش و پرورش، کارگروهی با محوریت مرکز سنجش این وزارت با حضور معاونان آموزش ابتدایی، متوسطه، پرورشی و فرهنگی و همچنین مدیران مرکز سنجش صلاحیت های حرفه ای منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان در محل دفتر رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش وزارت آموزش و پرورش به منظور برنامه ریزی و اقدام اساسی برای ارزیابی خروجی های این دانشگاه برگزار شد.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، طراحی شاخص های مربوط به ارزیابی عملکرد اثربخش معلمان به ویژه مهارت آموزان ماده ۲۸ را از مصوبات جلسه برگزار شده برشمرد و گفت: در این جسه مقرر شد با مشخص شدن شاخص ها و سنجه های مرتبط با ارزیابی عملکرد خروجی های دانشگاه فرهنگیان، مسئولیت انجام کار به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و یا معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان محول شود.

وی مراحل اولیه این فرایند را در حال اجرا شدن دانست و افزود: بعد از تکمیل شدن فرایند، ارزیابی و سنجش عملکرد معلمان هم انجام خواهد شد و ما می توانیم آمار و اطلاعاتی دقیق از میزان کیفیت عملکرد خروجی های دانشگاه فرهنگیان کسب کنیم.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، در پاسخ به این سوال که چه تدابیری برای تمایل دانش آموزان سرآمد و برجسته به منظور ادامه تحصیل در این دانشگاه اتخاذ شده است؟ اظهار کرد: امتیازات خاص دانشگاه فرهنگیان، در قیاس با سایر دانشگاه ها موقعیتی مناسب برای استقبال دانش آموزان فارغ التحصیل شده از مدارس کشور برای انتخاب این دانشگاه به منظور ادامه تحصیل است.

وی، معاف شدن از خدمت سربازی را یکی از مهم ترین امتیازات دانشگاه فرهنگیان برای دانش آموزان پسر و انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل برشمرد و گفت: علاوه بر این عامل انگیزشی مهم، دانشجویان دختر و پسر به محض پذیرش از طریق کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان با دارا بودن حکم کارگزینی به عنوان دانشجو معلم و کارمند رسمی وزارت آموزش و پرورش با تعیین حقوق از جانب سازمان امور اداری و استخدامی کشور مشغول به تحصیل می شوند.

کچوئیان، برخورداری از مزایای بیمه را یکی دیگر از امتیازات دانشگاه فرهنگیان برای ورودی های خود دانست و خاطر نشان کرد: حداقل طی ۳ سال گذشته شاهد انتخاب رشته و حضور رتبه های تک رقمی و برتر کنکور سراسری به عنوان دانشجو معلم در این دانشگاه بودیم.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات انجام شده برای تقویت اعضای هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: تقویت اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، در ۲ محور قابل بررسی است.

وی ترمیم اعضای هیات علمی از نظر آمار را از اهم موارد برشمرد و تاکید کرد: ترمیم و تقویت کمی هرم اعضای هیات علمی دانشگاه از برنامه های اولویت دار دانشگاه به شمار می رود. چرا که تعداد اعضا از نظر مرتبه استادیار، دانشیار و مربی با توجه به افزایش جمعیت دانشجو معلم این دانشگاه، بسیار محدود و کم است.

این استاد دانشگاه، از مذاکرات متعدد انجام شده توسط وزیر آموزش و پرورش، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در به رسمیت شناختن افراد معرفی شده این دانشگاه به عنوان اعضای هیئت علمی یادآور شد: از نظر وزارت علوم شاخص هایی مورد نظر است که در برخی موارد تبدیل وضعیت معرفی شدگان دانشگاه را برای مهمور شدن حکم کارگزینی این افراد به مهر هیئت ممیزه وزارت علوم دشوار می سازد.

کچوئیان، معدل های دوره های کارشناسی ارشد و دکتری، رتبه دانشگاه های فارغ التحصیل شده استادان، نوع دانشگاه های محل تحصیل و همچنین تعداد مقالات علمی و پژوهشی ISI و ISC را برخی ملاک های مهم وزارت علوم به منظور پذیرش داوطلبان متقاضی عضویت در هیئت علمی دانشگاه اعلام و با اشاره به حضور استادان مدعو و حق التدریس از دیگر دانشگاه های کشور برای برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان، ابراز امیدواری کرد: با پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته بتوانیم به زودی مجوز جذب تعداد بیشتری از داوطلبان و افراد متقاضی هیئت علمی این دانشگاه را از وزارت علوم دریافت کنیم.

وی افزایش سطح دانش، مهارت و نگرش اعضای هیئت علمی را محور دوم اقدامات دانشگاه ذکر کرد و گفت: مدیریت بالندگی حرفه ای، موازی با اقدامات معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در شرایط کرونایی کشور با برپایی دوره های توانمندساز، همایش و سمینارهای مجازی مرتبط با تخصص اعضای هیات علمی، درصدد افزایش کارایی و به روز بودن اعضا است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، تولید محتوا در قالب آواچه و پیام های صوتی کوتاه را برای مدیران و کارکنان دانشگاه اعم از اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی از دیگر اقدامات مدیریت بالندگی حرفه ای برای ارتقای علمی و مهارتی اعضای دانشگاه فرهنگیان ذکر کرد.

استاد دانشگاه، به عنوان آخرین سوال، از برنامه خود در خصوص نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه در سال جاری با اشاره به استمرار برنامه های سنوات گذشته معاونت نظارت اظهار داشت: نظارت بر میزان تحقق برنامه های عملیاتی سالانه معاونت های دانشگاه و همچنین سایر بخش ها از مهم ترین اقدامات و فعالیت های کارکنان دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی به شمار می رود.

وی، ارزیابی عملکرد سالانه اعضای غیر هیات علمی، مدیران و کارکنان، ارزیابی پردیس ها و مراکز، همایش ها و جلسات برگزار شده در دانشگاه را از دیگر فعالیت های این دفتر عنوان و تصریح کرد: ارزیابی میزان اثربخشی آزمون های مجازی و تولید محتواهای الکترونیکی انجام شده نیز توسط کارکنان دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی دانشگاه در حال انجام است. همچنین با تغییرات اعمال شده در فرم های ارزیابی عملکرد سالانه کارکنان دانشگاه و درج عوامل عملکردی به عنوان شاخص های ادراکی در فرم های مذکور، ارزیابی کارکنان متفاوت با سال های قبل انجام خواهد شد.

کچوئیان، انجام مقدمات استقرار کانون های ارزیابی در سطح کشور طی سال ۹۹ را اقدام بسیار بزرگ و اساسی مشترک دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی و مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای اعلام و یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته امید می رود در سال جاری شاهد فعالیت این کانون ها در سطح استان های کشور باشیم.

وی از شرکت جمعیت ۸۸ هزار نفر معلم حق التدریس، خرید خدمات آموزشی و نهضت سوادآموزی در آزمون جامع پایان دوره خبر داد و گفت: مرکز سنجش معاونت نظارت، عهده دار برگزاری آزمون های مرتبط با این جامعه هدف گسترده است.

کچوئیان، مرکز سنجش را اجرا کننده برنامه جدید دانست و گفت: طی این برنامه فاصله میان برنامه آموزشی قصد شده و آن چه باید عملاً در کلاس درس اجرا شود اندازه گیری می‌شود. با اجرای این برنامه فاصله میان آموخته‌های دانشجو معلم و استانداردهای آموزشی، سنجش و در صورت همخوان نبودن این فاصله با برپایی دوره‌های ضمن خدمت و بازآموزی، توانمندی دانشجو معلمان حفظ می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پایان از برنامه ملی ارزیابی درونی گروه های آموزشی در سال جاری به عنوان کامل ترین اقدام در قیاس با نحوه ارزیابی های گذشته گروه های آموزشی یاد کرد.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ