مشارکت ۲۵ تا ۳۰ دستگاه دولتی در نهمین آزمون استخدامی فراگیر در تیر ماه ۱۴۰۰

۳۱ نظر

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور از برگزاری آزمون نهم استخدامی در تیر ماه خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما این است که در این آزمون ۲۵ تا ۳۰ دستگاه دولتی حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، جمشید انصاری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان در زمینه تمدید زمان آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: مهلت ثبت نام تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه تمدید شده است و در صورتی که شرایط کرونایی اجازه دهد حتی نتایج این آزمون تا پایان خرداد ماه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و شهدا که به صورت قراردادی در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند، افزود: تکلیف شده است همه این افراد به صورت رسمی استخدام شوند که این امر نیازمند یک دستورالعمل اجرایی مشترک از سوی سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: برآورد می‌شود تعداد این افراد ما بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر باشد، با این حال اگر مراحل اجرایی و گزینش زمانبر نیز باشد، تبدیل وضعیت آن‌ها از یک فروردین ثبت خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر آماده مقدمات آزمون نهم هستیم، گفت: امیدواریم آگهی آن تا اواخر خرداد ماه امسال اعلام شود و اگر شرایط کرونایی اجازه دهد آزمون نهم در تیرماه برگزار خواهد شد. همینطور تعداد افراد پذیرش شده و تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون نهم نیز بستگی به نهایی شدن مجوزهای صادره دارد و دستگاه‌های اجرایی که در طول سال استخدام داشته‌اند در صورتی که بتوانند تامین اعتبار لازم را انجام دهند می‌توانند از طریق این آزمون استخدام داشته باشند. معمولا در هر آزمون استخدامی ۲۵ تا ۳۰ دستگاه دولتی حضور دارند که البته پیش‌بینی می‌کنیم در این آزمون هم همین مقدار دستگاه حضور داشته باشند؛ به طور مثال یکی از دستگاه‌هایی که معمولا در همه آزمون‌های استخدامی حضور دارد وزارت آموزش و پرورش است.

انصاری در ادامه در زمینه خریداری واکسن کرونا و اقدامات دولت اظهار داشت: مسئله خرید واکسن در دنیا پیچیدگی‌های زیادی دارد، برای مثال کشورهایی هستند که واکسن فایزر را از آمریکا خریداری کرده‌اند ولی از آنجایی که دولت آمریکا اعلام کرده است که واکسیناسیون مردم آمریکا در اولویت است به خاطر آن از دادن واکسن به کشورهای خریدار اجتناب کرده است. به طور مثال کشور کانادا بیش از سه برابر جمعیت خود واکسن فایزر را از آمریکا خریداری کرده ولی چون آمریکا به خاطر سیاست خود فعلا واکسن را در اختیار آن کشور‌ها قرار نداده، واکسیناسیون در کانادا حدود ۱۰ درصد در حال انجام است.

وی افزود: از سوی دیگر ما هم از کشور هند واکسن خریداری کردیم و حتی بخشی از آن را هم تحویل گرفتیم ولی چون دادستان هند دستور داد که سازنده واکسن تا زمانی که واکسیناسیون در هند تمام نشده حق صادرات ندارد بنابراین نتوانستیم بخش دیگری را از هند دریافت کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه تا به الان تقریبا بیش از ۹۰ میلیون واکسن برای کشورمان خریداری شده است، خاطرنشان کرد: نزدیک ۲۱ میلیون واکسن کواکس، ۶۰ میلیون واکسن اسپوتنیک و بیش از ۱۰ میلیون واکسن چینی خرید شده است اما اینکه این کشورها بر اساس چه اولویتی واکسن ما را تحویل دهند همواره جز نگرانی‌های ما بوده است.

وی به تولید واکسن داخل تاکید کرد و افزود: این واکسن که همکاری انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا بوده به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌ است و در کارآزمایی که در کوبا انجام شده نتایج بسیار خوبی مشاهده کرده‌ایم. البته ما هم موظف هستیم طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت خودمان عمل کنیم و بنابراین نیاز داریم کارآزمایی‌هایی را هم انجام دهیم و نمی‌توانیم فقط به کارآزمایی کشور کوبا اعتنا کنیم.

انصاری تشریح کرد: پیش‌بینی ما این است که کارآزمایی واکسن پاستور با موفقیت انجام شود و انستیتو پاستور ایران اقدام به تولید این واکسن در آینده نزدیک کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳۱ نظر برای مشارکت ۲۵ تا ۳۰ دستگاه دولتی در نهمین آزمون استخدامی فراگیر در تیر ماه ۱۴۰۰

  • م
    میم،آموزگاری
    ۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸
    سلام دوستانی که سال های قبل دبیری قبول شدن (رشته شیمی و زیست شناسی)لطفا کنید جواب بدین؛ برای دوستام میخوام منابع رو بدونم؟ اول اینکه به یه کسی که رشته زیست شناسی داره توصیه میکنید برای دبیری علوم تجربی متوسطه اول ثبت نام کنه یا دبیری زیست شناسی؟دو اینکه لطفا منابع مفیدی که خوندین (شیمی و زیست شناسی)با مولف و انتشارات معرفی کنید ثواب داره، هم تخصصی و هم عمومی....لطفا؟
    • ب
      بهاره
      ۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۹
      سلام لطفا جواب منو بدید
      مثلا من میتونم دو نمونمشو شرکت کنم مثلا هم شهرداری هم بانک رو در این ازمون یا فقط یک نمونش رو میشه شرکت کرد؟؟؟؟؟
      • س
        سعید
        ۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۶
        سلام فقط یکیش امکان پذیر هست
      • S
        Sahar
        ۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۱۶
        سلام ثبت نام این ازمون کی هست؟ و ایا شهرداری هم جزوش هست؟
        • ع
          علیرضا
          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۰۹
          سلام در سایت سنجش کجاش باید ثبت نام کرد،؟
          اطلاعیه هاش برای سال قبله، تاکی مهلت ثبت نام دستگاه های اجرایی (اموزش و پرورش) هست؟؟
          • ز
            زینب
            ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۱۶
            سلام کسی میدونه دفترچه ازمون کی میاد و زمان ثبت نام تقریبا کی هستش؟
            • د
              دختربهار
              ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۵۵
              هنوزنه
              • ک
                کمیل
                ۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۰۹
                اواخر خرداد ثبت نام هست.ازمون هم تیر ماه
              • ک
                کاوه
                ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۹:۴۵
                دوستان آیا استخدام سازمان بنادر و دریانوردی هم توی این آزمون هست؟ کسی می دونه؟
                • ف
                  فاطمه
                  ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۳۷
                  به نظرتون تو این آزمون بانک ملی هم هست؟
                  • ب
                    بهار
                    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۵۰
                    سلام، میشه صفحه بچه های ادبیات و بفرستید؟
                  • ش
                    شقایق
                    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۲۴
                    هرچی باشه هرجور باشه این آزمون با پایان کار این دولت باید انجام بشه
                    بهمین خاطرم فرجه مطالعه کم هست شاید؟//
                    • ا
                      ابوالفضل
                      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۳۱
                      سلام وقتتون بخیر
                      من یه سوال داشتم
                      من لیسانس رشته میکروبیولوژی دارم میتونم توی این آزمون های فراگیر شرکت کنم یعنی منظورم اینه که به رشته تحصیلی آیا بستگی داره؟
                      • م
                        محمد رضا 10
                        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۲۳
                        آره، قطعا به رشته تحصیلی بستگی داره. تو دفترچه برای هر شغلی، مثلا برای دبیری زیست، شرایط احراز میزنن، یعنی مینویسن که چه رشته یا رشته‌هایی یا چه گرایش یا گرایشاتی از چه رشته‌هایی میتونن برای این شغل شرکت کنن.
                        اگه تو آزمونهای قبلی رشتتون بوده و شغلی مرتبط با رشتتون رو خواستن، پس احتمال زیاد تو آزمون جدید هم میخوان. البته چه باشه چه نباشه، باید دفترچه آزمون جدید رو که بعدا میاد ببینید که رشتتون توش هست یا نه.
                        برای اینکه ببینید رشتتون رو تو آزمونهای قبلی خواستن یا نه، دفترچه‌های آزمونهای قبلی رو جستجو کنید، مثلا دفترچه‌های فراگیر 8 و 7. تو فراگیر هشتم، برای «دبیر علوم زیستی و بهداشتی» رشته میکروبیولوژی هم گفتن. صفحه 173 دفترچه رو ببینید.
                        به غیر از آموزش و پرورش، سازمانهای دیگه هم ممکنه خواسته باشن یا بعدا بخوان، مثلا اداره کل انتقال خون سیستان و بلوچستان، برای شغل کارشناس انتقال خون تو فراگیر هشتم میکروبیولوژی خواسته. چند جا دیگه هم خواستن. جستجو کنید. فقط یه چیزی بگم که شاید خودتون هم بدونید. برای جستجو تو خیلی از پی‌دی‌اف‌های سنجش، حروف «ی» و «ک» رو به صورت فارسی ننویسید، بلکه به صورت عربیشون بنویسید. چون اگه حالت عادی و فارسیشون رو بنویسید، هیچ چیزی پیدا نمیکنه و یا همه موارد رو پیدا نمیکنه و ممکنه فکر کنید رشتتون اصلا تو دفترچه نیست. بعضی از کیبوردهای موبایل، حالت عربی این دو تا حرف رو هم دارن. «ی» عربی همونیه که زیرش تو تا نقطه هست و «ک» عربی همونه که سرکش نداره و وسطش هم یه علامت شبیه همزه هست.
                        ___
                        ولی تو تعداد کمی از پی‌د‌ی‌اف‌هاش هم باید اتفاقا فارسی این دو تا حرف رو نوشت تا پیدا کنه و با عربی پیدا نمیکنه، بنابراین کلا هر دو راه رو به طور جداگونه امتحان کنید.
                        • س
                          سون
                          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۱۰
                          مبتونید برای دبیری زیست شرکت کنید
                        • ن
                          نیلوفر
                          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۴۳
                          ینی این آزمون نهم فقط واسه خانواده شهدا و جانبازان هست؟ ؟
                          • م
                            محمد رضا 10
                            ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۴۳
                            نه‌. اینجا از دو تا آزمون مجزا صحبت شده، اما متاسفانه خیلی بد هم صحبت شده و با هم قاطی شدن.
                            آزمون نهم فراگیر که ازش صحبت میشه (که میگه اگه شرایط مساعد باشه تو تیرماه برگزارش میکنن) اون برای همه هست. فقط مال ایثارگران نیست. برای همه هست. چه آزاد، چه ایثارگران و چه معلولین عزیز.
                            البته هم بعیده بخواد تیر برگزار بشه، همیشه هم که تو زمانی که اول اعلام میشه، تعویق میفته، مخصوصا اینکه همونطور که مشخصه، هنوز دستگاه‌های مختلف کارشون برای اعلام نیاز نهایی نشده و زمان میبره، ولی بازم الله اعلم.
                            ___
                            اما یه آزمون استخدامی مخصوص فرزندان شهید
                            و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر میخوان برگزار کنن که هنوز معلوم هم نیست کی برگزار بشه (اینکه میگه ثبت نامش تا 12 اردیبهشت ماه تمدید شده، منظورش همین آزمون خاص ایثارگران و جانبازانه بالا 70 درصده). چون اصلاحات خورده و شغل محلهای جدید اضافه شده، چند باره که ثبت نام و ویرایشش تمدید شده. الان باز تا 17 اردیبهشت تمدید شده. به هر جهت، قضیه این آزمون خاص، جداست.
                            • م
                              محمد رضا 10
                              ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۵۳
                              جانبازان بالا 70 درصده
                          • ب
                            بهاره
                            ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۱۳
                            سلام. خواهشا یکی جواب بده، داره میگه ثبت نام تا 12 اردیبهشت تمدید میشه؟!!!! کدوم ثبت نام؟!!!
                            • س
                              سیدرضا
                              ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۳۶
                              سلام این ثبت نام برای فرزندان شهدا و ایثارگران بالای هفتاد درصد هست
                              • ب
                                بهاره
                                ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۹:۳۳
                                ممنون
                              • j
                                jj
                                ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۲۹
                                الکین اینا موقع که تاریخ ازمون مشخص شد همون موقع زمان ثبت نام میذارن والان جایی نمیخواد ثبت نام کنی
                              • ه
                                هنرآموز گرافیک
                                ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۳۲
                                سلام شرط سنی این آزمون مثل سال قبل هست یا اصلاح میشه؟
                                • پشتیبان سه
                                  ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
                                  با سلام
                                  کاربر عزیز باید منتظر اعلام جزییات شرایط این آزمون باشید
                                  با تشکر
                                  • م
                                    مهدی
                                    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۲۱
                                    خدا کنه. سن اصلاح بشه
                                    • م
                                      محمد
                                      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
                                      سلام، شرط سنی قبلان چه طوری بوده؟
                                      • م
                                        محمد رضا 10
                                        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵
                                        تو دفترچه هست. مثلا لیسانس تا 35 سال، ارشد تا 40، دکترا تا 45 سال
                                        • س
                                          سیما
                                          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۳۹
                                          این ازمون قسمت بانکی هم داره ؟

                                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                    ثبت پاسخ