مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری از تثبیت ۵۰۰ هزار شغل

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تثبیت ۵۰۰ هزار شغل در سال ۹۶ خبر داد.
به گزارش بازارکار به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقل از فارس ، کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

گفت: قانون کار برای صیانت از حقوق کارگران و حمایت از اشتغال آنها وظایفی را برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داده است. بر اساس آنچه در قانون تعیین شده، صیانت از نیروی کار به چند شکل باید صورت گیرد؛ رسیدگی به دادخواست‌ها، بازرسی‌‌ از بنگاه‌های اقتصادی برای ایمن سازی محیط کار و ایجاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در واحدها از جمله این موارد است.
وی ادامه داد: در مجموع برای حفظ حیات اقتصادی و تثبیت اشتغال در یک بنگاه اقتصادی هر اقدام لازمی که ضرورت داشته باشد از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی صورت گیرد به نوعی صیانت از نیروی کار تلقی می شود.
یاوری تاکید کرد: شناسایی و رصد، پیگیری، بررسی و رسیدگی و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار یکی از اولویت‌ها و اقدامات وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است و از اولویت‌های کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌های کشور و کارگروه ملی به شمار می‌رود.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که برای صیانت از نیروی کار، کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و حفظ حیات بنگاه‌های اقتصادی و پایداری تولید و تثبیت اشتغال، رسیدگی حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار ضروری است، تصریح کرد: تمامی کارگران و کارکنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در طول اصلاح ساختار اقتصادی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند.
وی بیان کرد: کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که بخواهند هر گونه تغییر یا بازسازی خط تولید و جابجایی کارگاه و ماشین‌آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید که در راستای سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت صورت دهند و اصلاح ساختار انجام دهند کارگران آنان در طول مدت زمان تغییر اقتصادی با مصوبه شورایعالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.
یاوری ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ بنگاه‌های اقتصادی از محل رونق تولید برای تثبیت اشتغال و بهینه کردن خطوط تولید و ادامه فعالیت حدود بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند. در سال ۱۳۹۷ نیز طرح رونق تولید برای واحدهای صنعتی و معدنی کوچک و متوسط اجرا می‌‌شود؛ همچنین بنگاه‌هایی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد اجرا و به آنان تسهیلات پرداخت می‌شود. از هر گونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابجایی کارگاه و ماشین‌آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت صورت پذیرد با تایید و تصویب طرح اصلاح ساختار توسط شورایعالی کار حمایت موثر به عمل می‌آید.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در جهت صیانت از نیروی کار و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها در سال ۹۶ با حمایتهای موثر از ۲۱۱۹ بنگاه موجبات تثبیت حدود ۵۰۰ هزار نفر شغل فراهم آمد.

منبع: بازار کار

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ