لزوم نخبه‌گزینی در استخدام‌ها

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نخبه‌گزینی در دستگاه‌های اجرایی و ادارای کشور، گفت: باید جلوی پارتی‌بازی در استخدام‌ها گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از توان و ظرفیت نخبگان یک اصل ضروری است که به خوبی در سطح کشور و دستگاه‌های اجرایی مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌ها در این خصوص احساس نیاز نمی‌کنند تصریح کرد: در حال حاضر آمار مناسبی از جذب نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به علم‌اندوزی و تخصص گرایی به عنوان یک ارزش در جامعه تاکید کرد: این موضوع باید در ساختار جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک شاخص ویژه مدنظر قرار بگیرد.

جمیری با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان اداری و استخدامی افزود: انتظار می‌رود ساز و کاری برای جذب نیروهای مورد نیاز دستگاه‌ها با نظارت دقیق و دستورالعمل مناسب جذب شده و افراد بدون تخصص و تعهد جذب نشوند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با نظارت دقیق و برخورد قانونی جلوی پارتی بازی و طایفه گرایی در استخدام دستگاه‌ها را گرفت و برای شایسته گزینی در ادارات چاره اندیشی کرد.

لزوم نظارت دقیق و برخورد قانونی

جمیری افزود: تعداد زیادی از جوانان تحصیل‌کرده و مستعد ما به دلیل قوانین دست و پاگیر و سیاست‌های نادرست جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی دچار سرخوردگی و انفعال شده‌اند و بعضی‌ها خروج از کشور را به این وضعیت نامطلوب ترجیح می‌دهند.

وی بیان داشت: سازمان اداری و استخدامی کشور باید تمهیداتی بیاندیشد تا دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها متناسب با رشته‌های تخصصی مورد نیازشان چهره‌های توانمند و نخبه را جذب کنند و آنها را در پشت آزمون‌ها و شرایط سخت جذب نیرو نگه ندارند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ممکن است این فرد نخبه با ساز و کار و قوانین بنیاد ملی نخبگان شناسایی شده باشد و یا اینکه در چارچوب دستورالعمل‌های بنیاد نخبگان به عنوان نخبه شناخته نشود ولی از لحاظ علمی و تخصصی، توانمندی لازم را داشته باشد.

وی اظهار داشت: معاون رئیس جمهور استدلال بنده را قبول داشتند و گفتند علاوه بر شاخص‌هایی که آئین نامه جذب و نگهداری نیروی انسانی نخبه و استعداد برتر در دستگاه‌های اجرایی مشخص کرده، ما به مدیران دستگاه‌ها اجازه جذب نیروهای متخصص و مورد نیاز دستگاه را ابلاغ کرده‌ایم ولی متاسفانه از این فرصت‌ها سو استفاده می‌شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای تصریح کرد: باید با نظارت دقیق و برخورد قانونی جلوی پارتی بازی و طایفه گرایی در استخدام دستگاه‌ها را گرفت و برای شایسته گزینی در ادارات چاره اندیشی شود.

منبع :خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار و اطلاعیه های استخدام نخبگان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ