لزوم استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای اشتغال‌زایی

فرماندار شهرستان صومعه سرا بر لزوم استفاده از ظرفیت تعاونی ها و بخش خصوصی برای گردش اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال تاکید کرد.


به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا سیدجلال سیدمحمدی در نشستی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان اظهار داشت: صومعه سرا از جمله شهرستانهایی است که از ظرفیتهای بالایی در حوزه تعاون برخوردار است و می تواند زمینه فعالیت های اجتماعی و اشتغالزایی را داشته باشد.
وی به ظرفیتهای صومعه سرا در حوزه های کشاورزی، گردشگری، فعالیت های مرتبط با کشاورزی، صنعت ابریشم و صنوبرکاری اشاره و تصریح کرد: ظرفیت هایی بالقوه ای را در شهرستان شاهد هستیم که با بهره گیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی می توانیم در راستای تحقق بخشی و سرعت بخشی به فعالیت های اجتماعی و اشتغالزایی گام برداریم و استفاده از ظرفیت تعاونی ها و بخش خصوصی می تواند گامی موثر در راستای گردش اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال باشد.
فرماندار صومعه سرا به اقدامات خوب صورت گرفته در شهرستان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ۱۶۹طرح با بیش ۳۴۸ هزار و ۹۰۲میلیون ریال پرداخت شده و این طرح ها برای ۹۱۰نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه تمام تلاشمان ایجاد اشتغال پایدار است، تصریح کرد: در زمینه اشتغال فراگیر هشت طرح با هشت هزار و ۸۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که در این طرح ها برای ۱۱نفر شغل ایجاد کرده است.
سیدمحمدی ادامه داد: در خصوص اعتبارات مشاغل خانگی جهاد کشاورزی با ۱۰طرح ، صنعت معدن با ۱۱ طرح ، میراث فرهنگی با ۱۰طرح تسهیلات اختصاص داده اند و در مجموع یک هزار و ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات به شهرستان اختصاص یافته است.
وی به وضعیت شهرک صنعتی صومعه سرا با مساحت یکصد هکتار اشاره کرد و گفت: ۹۱ واحد صنعتی در این شهرک ثبت شده و ۳۴ واحد در حال حاضر با ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در آن فعال هستند.
وی با بیان اینکه ۵۷ واحد در این شهرک غیرفعال است، افزود: تامین مواد اولیه، مشکلات بیمه ای ، مالیاتی و ... از جمله مشکلات واحدهای تعطیل است و باید با رفع مشکلات و فعالسازی آنها در جهت رفع مشکل بیکاری و اشتغالزایی گام برداشت.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار ثبت تعاونی ها اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ