قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دولت نیازمند کار کارشناسی بیشتر است

یک عضو حزب اتحاد ملت گفت: باید ضعف‌هایمان را در حوزه جوانگرایی از بین ببریم؛ اما برای این کار نباید چشم بر واقعیات ببندیم. قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دولت نیازمند کار کارشناسی بیشتر است.

حسین کاشفی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برای اینکه خودمان را از یک امکان محروم کنیم احتیاج به قانون نیست . باید برنامه ریزی کنیم که از امکان استفاده از نیروهای توانمند و با سابقه بهره ببریم، نه اینکه خودمان را از حضورشان محروم کنیم. من با اصل این موضوع که باید از نیروی جوانان استفاده کنیم مشکلی ندارم اما استفاده کردن از نیروی کارشناس با سابقه هم اولویتی است که نباید از آن غافل شویم.

وی ادامه داد: باید ضعف‌هایمان را در حوزه جوانگرایی از بین ببریم؛ اما برای این کار نباید چشم بر واقعات ببندیم و با حذف عده‌ای عده‌ای دیگر را بر سر کار بیاوریم.

این فعال سیاسی گفت: فکر می کنیم با برخورد های حذفی مسئله ساماندهی می شود؛ این در حالی است که کاملا در اشتباه هستیم. باید به صورت طبیعی انتصاب و انتخابات را انجام دهیم و افرادی را به کار بگیریم که از دانش تحصیلات و تجربه مناسب برخوردار باشند. باید این الگوها را وارد نظام اداری ومدیریتی خودمان کنیم. بحث منابع انسانی و توجه به آینده آن ها مهم است. در علم آینده پژوهی هم تاکید شده که نباید از نیروهای انسانی غافل شد.

وی با انتقاد از رویکرد دولت یازدهم در حوزه جوانگرایی تاکید کرد: یک وقتی آمدند و گفتند سمتی به عنوان مشاوران جوان باشد؛ اما حتی توجه نکردند از لحاظ لغوی هم عزیزی که با انگیزه از دانشگاه آمده نمی تواند جایگاه مشاوره داشته باشد؛ چرا که اصلا معنای مشاور یعنی کسی که دارای تجربه و سابقه است .

کاشفی گفت: جامعه مثل آب روان است اگر جلوی آب گرفته شود آب می گندد، پس حتما باید راه را برای حضور جوانان و کسب تجربه آنان کنار با تجربه‌ها باز کنیم.

وی افزود: باید بر روی این طرح کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد، الان رشد قیمت بی حد و حدود اجناس مشکل اصلی کشور ما است یا به کار گیری بازنشستگان؟ وقت مجلس را در اختیار مسله ای که برایش قانون هایی بوده و به راحتی برطرف می‌شده قرار می دهند و این نشان می دهد جدا ما نیازمند بازنگیری در همه مسائل بویژه انتخاب نمایندگان مجلس و نحوه قانون گذاری هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 برای مشاهده اخبار بازنشستگان اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ