قانون معافیت سربازی خانواده‌های دارای معلول اجرا می‌شود

۴ نظر

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اجرای ماده ۲۶ قانون حمایت از معلولین خبر داد و گفت: یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و دارای معلولیت هستند یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.

سـلمان حسـینی، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در گفت‌وگو با فارس از اجرای ماده ۲۶ قانون حمایت از معلولین خبر داد و اظهار داشت: یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و دارای معلولیت هستند و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: همچنین همسـرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می کنند مادامی که سرپرستی همسرناتوان و معلول را برعهده داشته باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می شود.

وی خاطرنشان کرد: ارائه درخواست اولیه تشـکیل پرونده معافیت سربازی، استعلام از حوزه نظام وظیفه و ثبت احوال، ارسال نتایج استعلام پزشـکی وبررسـی پرونـده مددجو در کمیسـیون پزشـکی بهزیستی از مراحل بر خورداری از امتیاز معافیت از خدمت وظیفه عمومی برای مشمولان دارای فرد معلول در خانواده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از معافیت سربازی۶۵ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در حوزه توانبخشی از خدمت سربازی درسال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در راستای حمایت از بانوان سرپرست خانوار نیز که از همسر خود جدا شده‌اند یا همسرشان فوت کرده امکان اعطای معـافیت به یکی از فرزنـدان ذکور خـانواده که از مـادر، حمایت مادی و معنوی انجام می‌دهـد وجود دارد، مشـروط بر اینکه برای متقاضیان طلاق حداقل یک سال ازتاریخ طلاق ویک سال ازتاریخ تشکیل پرونده سپری شده باشد.

حسینی اضافه کرد: خانواده هایی که شـرایط اشاره شـده را داشـته باشـند قبل از مراجعه به سازمان نظام وظیفه باید به ادارات بهزیستی در سراسر استان مراجعه و نسبت به ارائه درخواست و تشکیل پرونده معافیت سربازی و نهایتا طرح در کمیسیون مربوطه اقدام کنند.

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای قانون معافیت سربازی خانواده‌های دارای معلول اجرا می‌شود

  • ا
    ارش عالی فطرت
    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
    استخدام رسمی
    • س
      سعید ترکش
      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۵۷
      من سرباز فراری هستم و یک بردار معلول ذهنی 50 درصد دارم و پدرم بالای هفتاد سال دارد
      • ح
        حاج قاسم
        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۵۳
        اگه مشمول غیبت داشته باشه و پدرش کارت معلولیت بهزیستی داشته باشه چی؟
        • ع
          علی
          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۳۳
          خب این چیه که دو تا فرزند معلول
          مثل قبل کنید قانون اگر کسی یه معلول داشته باشه تو خانوادش همه درگیر هستن لااقل یکی از پسر ها معاف بشن

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ