فرصت ایجاد اشتغال طرح پایدار روستایی نباید از دست برود

استاندار کردستان گفت: با توجه به شرایط اشتغال و تولید در این استان، نباید بگذاریم فرصت بهره مندی از تسهیلات اشتغال در قالب طرح پایدار روستایی از دست برود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا عصر سه شنبه در کارگروه اشتغال که با حضور معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: نباید این حق مسلم مردم برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی ضایع شود.
وی افزود: این میزان تسهیلات اختصاص یافته به استان برای ایجاد اشتغال همیشه فراهم نبوده است و نباید فرصتی که در این دولت به وجود آمده به دلیل سختگیری ها از سوی برخی متولیان از دست برود.
استاندار کردستان اضافه کرد: سهم مصوب تسهیلات اشتغال پایدار برای کردستان سه درصد از مجموع سهم کشوری است البته نسبت به دیگر استان ها کمتر است.
مرادنیا با بیان اینکه کردستان همیشه در بحث اعتباری درخواست اعتبارات جهشی کرده تا به میانگین کشوری برسد، یادآور شد: همیشه گفته ام دید کارشناسان در کردستان محدود است بنابراین مدیران بانک ها باید برای تسهیل در پرداخت وام ها دخالت کنند.
وی با بیان اینکه توسعه نیاز به دید و نظر بلند دارد و از همه می خواهم با همین جدیت امور را پیگیری کنند، اضافه کرد: مقررات خوبی مصوب شده اما دید کارشناسان ما وسیع نیست و اجرای این مصوبات در گیر و دار بروکراسی اداری و بانکی می ماند.
مرادنیا با اشاره به اینکه اگر در شهرستان ها نیرو برای کارشناسی محدود است می توان از ظرفیت مرکز استان استفاده کرد، گفت: امیدوارم بتوانیم علاوه برسهم خود از سهم ملی هم برای اشتغالزایی اعتبار جذب کنیم که همه اینها بستگی به همت بانک ها و دستگاه های اجرایی دارد.
مدیرعامل خانه صنعت و معدن کردستان هم در این نشست گفت: بانک ها وثیقه و سود بسیار بالا برای ارائه تسهیلات طلب می کنند و در کنار آن هیچ ریسکی هم نمی پذیرند.
عبدالله کاردانی با بیان اینکه بانک ها نسبت به واحد تولیدی و سرمایه گذار هیچ احساس مسئولیتی ندارند، افزود: در زمانی که به عنوان مثال به دلیل نوسانات ارزی واحد تولیدی راکد می ماند بانک یک روز هم از جریمه و بهره خود نمی گذرد.
وی اضافه کرد: مواد پتروشیمی در اختیار دولت است اما به ساعت گران می شود و واحد تولیدی توان خرید پیدا نمی کند که در آن شرایط با رکود و مشکل در تولید مواجه می شود.
کاردانی اظهار داشت: همه بار را نباید بر روی دوش واحد تولیدی انداخت بلکه دستگاه های مختلف باید برای ماندگاری تولید و رونق آن به واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران کمک کنند.
میزان پرداختی تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی در این استان کردستان براساس اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ۱۴ درصد میزان تخصیص یافته معادل ۱۹۵ میلیارد ریال رسیده و تاکنون تسهیلات مورد نیاز ۲۴۹ طرح متقاضی طرح پرداخت شده تا ۵۷۹ شغل ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری کردستان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ