طرح رتبه بندی معلمان باید اصلاح شود

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح رتبه بندی معلمان دارای اشکالات متعدد و نیازمند اصلاح است.

محمد وحیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آیین نامه رتبه‌بندی معلمان در ۲ بخش اسقرار و ارتقای رتبه بندی باید به صورت جداگانه تفسیر شود چرا که جمع بندی این آیین نامه در حال حاضر مشکلاتی از جمله کاغذ بازی برای معلمان ایجاد می کند.

وی افزود: همچنین در نحوه اجرای آن باید همه شرایط را در نظر بگیرند، به طوری که در پایان نارضایتی معلمان را در بر نداشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین باید نیروهای رسمی تعیین تکلیف شوند و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزایش تا کمبود معلم از این طریق جبران شود.

وی عنوان کرد: اگر بازنشستگان در سال تحصیلی جدید تدریس نکنند با کمبود شدید معلم مواجه خواهیم شد.

وحیدی بیان کرد: شرایط نیروهای خدماتی و اداری که شامل طرح رتبه بندی نشده اند نیز در حال پیگیری است که اکنون مشکل ۹۵ درصد نیروها اداری برطرف شده است.

وی در ادامه به موضوع فوق العاده ویژه کارمندان اشاره کرد و گفت: تبصره ۲ ماده ۶ قانون رتبه بندی به صراحت اعلام کرده است که تمام مزایا و فوق العاده هایی که به کارکنان دولت پرداخت شده، موضوع جداگانه ای از پرداخت های رتبه بندی است.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فوق العاده پرداختی برای تمامی کارکنان دولت مشاغل عمومی ۳۵ درصد و مشاغل تخصصی ۵۰ درصد است که برابر قانون خدمات کشوری، مشاغل معلمی نیز شامل این فوق العاده ویژه هستند.

تبصره ۲ ماده ۶ قانون رتبه بندی- دولت مکلف است همه امتیازات و درصدهای موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را برابر سایر کارکنان دولت به مشمولان این قانون اختصاص دهد و فوق العاده رتبه بندی موضوع این ماده علاوه بر امتیازات و درصدهای مزبور می‌باشد و مشمول کسور بازنشستگی نیز می‌ شود.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ