طرح‌های مهارت‌افزایی استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی ارائه شود

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با تاکید بر نقش مهم مهارت در حل مشکل بیکاری گفت: طرح‌های مهارت‌افزایی استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی ارائه شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سید کمال الدین شهریاری صبح امروز در نشست با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه تلفیق آموزش‌های نظری و عملی می‌تواند مهارت و بهره‌وری نیروی انسانی را افزایش دهد اظهار داشت: اجرای صحیح دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای بسترساز حرفه آموزی و خوداشتغالی است و به کاهش مشکل بیکاری کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی به عنوان یکی از ضروریات زندگی اطلاع رسانی شود گفت: توسعه مهارت آموزی و کارآفرینی کلید اصلی حل معضل بیکاری است.

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی برای جوانان دانش آموخته در سطح استان بوشهر، افزود: ضروری است به منظور جذب پایدار جوانان به بازار کار، فرهنگ مهارت آموزی بین این قشر نهادینه شود.

شهریاری با بیان اینکه رویکرد مهارت‌آموزی کشورمان را از آسیب بیکاری نجات می‌دهد ،اظهار کرد: گرایش جوانان و نوجوانان ما به مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف سبب می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک کشور ما از مشکلات و نارسایی‌های بیکاری در امان بماند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه مهارت آموزی در شهرستان دشتی شد و تاکید کرد: آموزش‌های برنامه‌ریزی شده در مراکز آموزش فنی و حرفه ای باید متناسب با وضعیت بازار کار باشد تا امکان بیشتری برای جذب جوانان در فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی فراهم شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نگاه ویژه‌ای به آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به نقش تاثیرگذار آموزش در عرصه اشتغال سعی می‌شود تا جوانان و افراد جویای کار را به سمت فراگیری آموزش‌های مهارتی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه جهت گیری نظام آموزشی کشور باید به سمت مهارت آموزی و بازار کار باشد افزود:طرح‌های مهارت‌زایی استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی ارائه شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر نیز بر ضرورت مهارت آموزی تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط استان بوشهر ترویج فرهنگ مهارت یک امر ضروری است.

عبدالمجید دراهکی بر تجهیز کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد گفت: استان بوشهر در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و شیلات از ظرفیت بالقوه ای برخوردار است که باید این ظرفیت ‌توسعه و تقویت شود.

کارگاه‌های مراکز آموزش فنی‌وحرفه ای استان به امکانات مدرن مجهز می‌شود

وی با تاکید بر به‌روز رسانی آموزش‌های مهارتی خاطر نشان کرد: کارگاه‌های مراکز آموزش فنی‌وحرفه ای استان بوشهر به امکانات مدرن مجهز می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر هدایت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت فناوری‌های نوین را ضروری دانست و اظهار داشت: تقویت این امر گامی به سوی تولید ملی است که در این راستا باید خلاقیت، نوآوری و فن‌ورز بودن را در بین جوانان و نوجوانان زنده کرد.

دراهکی تغییر نگرش و دیدگاه مردم نسبت به کار و مهارت آموزی و نهادینه کردن فرهنگ کار و کارآفرینی و اشاعه آن در بین خانواده‌ها را از جمله دغدغه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری در منابع انسانی بیش از سرمایه گذاری در منابع طبیعی، به رشد اقتصادی کمک می‌کند چرا که نقش بنیادین نیروی انسانی در توسعه کشور‌ها امری بدیهی و روشن است و این حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه حجم بسیار بالایی از مراجعه کنندگان به دفاتر نمایندگان در راستای اشتغال بوده و اغلب آنها نیز فاقد مهارت هستند، مشاوره و هدایت شغلی و آموزشی این افراد با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ها، در راستای ایجاد اشتغال پایدار انجام گیرد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری بوشهر اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ