صدور ۲۵۰ مجوز برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در لرستان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، از صدور ۲۵۰ مجوز برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود رضا عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه کل واحدهای صنعتی لرستان هزار و ۶۵۵ واحد است، اظهار داشت: سرمایه گذاری ثبتی این واحدها در استان سه هزار و ۸۸ میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در این واحدهای صنعتی استان ۲۶ هزار و ۸۳۷ مورد است، گفت: در کشور بالای ۸۷ هزار واحد صنعتی و ۲.۹ میلیون نفر کارگر در بخش صنعت، تولید، اداری داریم.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان داشت: بیش از ۹۰ درصد از این واحدها در قالب صنایع کوچک و متوسط هستند.
رضا با بیان اینکه در لرستان نیز صنایع بزرگی مانند فروآلیاژ، دارو سازی دامی و انسانی و واحدهای کوچک و متوسطی وجود دارد، گفت: در زمینه صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی در سال جاری ۲۵۰ مجوز با سرمایه گذاری هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان در استان صادر کرده ایم.
وی، بیان داشت: امیدواریم با استفاده از تسهیلات رونق تولید، صندوق توسعه ملی، روستایی و اشتغال فراگیر بتوانیم این ظرفیت ها را به ثمر برسانیم.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه مشکلی که در صنایع استان با آن مواجه هستیم بحث واحدهای غیر فعال و نیمه فعال است، گفت: در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته طرحی را به عنوان شناسایی ظرفیت ها در کل کشور برای رفع مشکلات موجود در این حوزه در دستور کار قرار داد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ