صدور مجوز جذب ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش

۹۳ نظر

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران مطرح کرد اخذ مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش از سازمان برنامه و بودجه/انجام مانور آزمایشی برای سازماندهی نیروی انسانی در شهریور خبر داد.

بطحایی گفت: در سال جاری علاوه بر حدود ۱۸ هزار نیرویی که با استفاده از ظرفیت موجود آموزش می‌بینند و وارد نظام آموزشی می‌شوند، مجوز جذب حدود ۲۵ هزار نیروی دیگر نیز از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدام گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از چالش‌های اساسی که آموزش و پرورش در طی سال‌های آینده دارد، بحث نیروی انسانی است و علت اصلی آن این است که تعداد زیادی از همکاران ما طی سال‌های آینده به تدریج بازنشسته خواهند شد و باید جای خودشان را به نیرو‌های جوان بدهند. بطحایی افزود: اولین کاری که باید انجام دهیم این است که از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی که وظیفه تعلیم نیروی انسانی را بر عهده دارد، نیرو‌های جایگزین همکاران را تربیت و جذب کنیم.

وی تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر حدود ۱۸ هزار نیرویی که با استفاده از ظرفیت موجود آموزش می‌بینند و وارد نظام آموزشی می‌شوند، مجوز حدود ۲۵ هزار نیروی دیگر نیز از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدام گرفته شده است که امیدواریم این‌ افراد وارد دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی شده و به تدریج جذب نظام آموزش و پرورش شوند.

مسیر اصلی ما طی ۴ سال آینده این است که به تدریج طی سال آینده و سال‌های بعد نیروی مورد نیاز را پذیرش کنیم. برگزاری مانور آزمایشی برای سازماندهی نیروی انسانی در شهریور ماه بطحائی تصریح کرد: علیرغم تنش‌هایی که داریم، برنامه ریزی‌ها به نحوی است که در حال حاضر سمینار خاص برنامه ریزی برای نیروی انسانی استان‌ها و سازماندهی نیروی انسانی استان‌ها در حال برگزاری است.

در ابتدای شهریور ماه مانور آزمایشی برای سازماندهی نیروی انسانی خواهیم داشت که خیالمان از بابت شروع مهر ماه راحت شود. وی بیان داشت: برنامه ریزی‌ ما به گونه‌ای است که در سال‌های آینده کلاسی را نداشته باشیم که بی معلم باشد و دانش آموزان دچار مشکل شوند و در طی ۷ سال آینده این امر به طور کامل محقق خواهد شد. وی تاکید کرد: از نیرو‌های حق التدریس نیز برای تحقق برنامه ریزی هایمان استفاده خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دانشگاه فرهنگیان عنوان کرده که پرداخت پاداش پایان خدمت اساتید بازنشسته آموزش و پرورش بر عهده وزارت خانه است، گفت: بنده به عنوان وزیر که مسئول رسیدگی به امور دانشگاه فرهنگیان نیز هستم باید به این مسئله رسیدگی کنم و بر همین اساس ما در تلاشیم که مشکل اساتید بازنشسته را حل کنیم؛ البته تلاش ما در این راستا است که تاخیر پیش آمده در پرداخت دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی که اعتباراتشان در قالب هیات امنایی است و پرداخت‌ها مقداری به تاخیر افتاده را جبران کنیم. 

در صورتی که تمایل دارید به محض اعلام استخدام جدید خبردار شوید در کانال تلگرام ای-استخدام عضو شوید.
دانلود کتاب جامع درس و نکات آموزشی و اصل سوالات آزمونهای استخدامی وب سایت «ای استخدام» (کاملترین منبع مطالعاتی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش)
سوالات عمومی اصل دفترچه آزمون های استخدامی سازمان سنجش با پاسخنامه تشریحی (شامل آزمونهای آموزش و پرورش و فراگیر و... به همراه آزمونهای سال ۹۶)
راهنمای آمادگی برای آزمون های استخدامی فراگیر و آموزش و پرورش (عمومی و تخصصی)
برای دانلود سوالات عمومی و تخصصی آموزش و پرورش (با پاسخنامه) اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید

منبع : خبرگزاری میزان

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۹۳ نظر برای صدور مجوز جذب ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش

  • آ
    آلما
    ۶ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۴۳
    سلام .من بانظر اقای فرهاد موافقم.ضریب بومی استان وشهرستان یکی باشه.من فوق لیسانس ریاضی هستم .نمیدونم رشته منو میگیرن یانه؟؟
    • ح
      حسن
      ۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۴
      سلام جناب فرهاد اگر سهمیه بومی رو بردارن شما می تونی توی مناطق بلوچستان که هفته ای یه بار حمام باید بکنی توی یه شهر دیگه ۴۵کیلومتر با خر به سمت مدرسه ای که درس میدی بری خبری هم از برق و کولر اینا نیست حقوق ات هم ۹۰۰هزار باشه می تونی ولی من که بومی هستم همه اینا رو به جان می خرم بومی ها بهتر هست که معلم منطقه خودش بشه به یک ماه نمیرسه از اینجا فرار می کنی هر کسی منطقه خودش
      • ف
        فرهاد
        ۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۱۲
        سلام حسن جان...منظور منو درست متوجه نشدید. من نگفتم امتیاز بومی رو بردارن گفتم بهتره امتیاز بومی شهرستان رو حذف و فقط امتیاز بومی استان رو اعمال کنند. به عنوان مثال در سیستان شما اگر فرضا اهل چابهار هستید رقیب شما اهل ایرانشهر یا زابل است با یک ضریب یکسان ازمون بدهید. نه اینکه من بیام سیستان و با نظر شما مبنی بر جذب منطقه ای نه تنها بنده بلکه اکثریت قریب به اتفاق بچه ها هم نظر هستند. جذب بهتره بومی استانی باشد. بازم تاکید میکنم منظور این حقیر بر این بود که امتیاز بومی شهرستان حذف و امتیاز بومی استان با ضریب 1.2برای همه شهرهای کوچک و بزرگ هر استان بطور یکسان اعمال شود تا عدالت رعایت شود. نمی تونم هضم کنم کسی که در نمره علمی از من کمتر زده (با اینکه ضریب 1.4در هر سوال برای او اعمال شده و برای من چون بومی استان بودم 1.2اعمال شده باز در نمره خام علمی ازم کمتر بوده و فقط به لطف بومی شهرستان بودن نزدیک 20درصد به نمره ایشون اضافه شده )این ناعادلانه است. اگر معیار سطح علمی افراد است دادن امتیاز صرف بومی شهرستان محل جذب بودن و اعمال امتیاز ان در آزمون و کارنامه خام اولیه غیرعلمی و به دور از انصاف است. آزمون بهتر است در شرایط یکسان در هر استان برگزار شود و افرادی که علم و دانش کافی رو دارند معلم شوند. آیا فرقی بین افرادی که می دانند و افرادی که نمی دانند نیست؟سازمان سنجش که متولی برگزاری آزمون های وزارت آموزش و پرورش است بهتر است ضریب 1.4شهرستان ها را حذف و فقط ضریب 1.2را برای ساکنان هر استان قرار دهد. مثلا در استان خراسان رضوی فردی که در مشهد ساکن است با افرادی که گناباد یا چناران یا قوچان یا کلات یا برداسکن با ضریب 1.2بطور یکسان آزمون بدهند تا در حق کسی اجحاف نشود
      • ع
        ع...ش
        ۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳
        سلام من متولد پنج یک شصد ودو هستم ومدرکم للیسانس هست 18 ماه هم خدمت کردم تا کی میتونم تو ازمون شرکت کنم لطفا جواب بدید
        • ع
          عبدالله
          ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۰۱
          سلام دوستان اونایی که مدرک کارشناسی دارن میتونن دوباره کنکور بدن و استخدام آموزش و پرورش بشن؟
          • ف
            فرهاد
            ۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰
            دوست عزیز در جریان مصاحبه شما از 100نمره امتیاز می گیرید. مصاحبه گرها قاضی هستند و با کسی دشمنی ندارند. من از 100نمره 94رو در مصاحبه کسب کردم اما پذیرفته نشدم زیرا رقیب من با اینکه یک درصدی از من کمتر زده بود به لطف امتیاز بومی شهرستان محل جذب پذیرفته شد...
          • م
            مرین
            ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
            سلام من سه ساله که دارم آزمون شرکت میکنم اماامسال متاسفانه بخاطر نظر شخصی مصاحبه گرها رد شدم
            کجا باید اعتراض کنم
            • ف
              فرهاد
              ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۴۴
              با وجود قبولی اولیه و کسب حد نصاب و میانگین اختصاصی 72درصد فقط بخاطر اینکه بومی استان بودم و ضریب 1.2برایم اعمال شده بود و یکی از بچه ها بومی شهرستان بود و ضریب 1.4برای او اعمال شده بود که او پذیرفته شد. فقط یک نفر میخواستند. اگر امتحان 15تیر با ضریب یکسان برگزار می شد من نفر اول بودم. سازمان سنجش بهتره ضریب امتیاز بومی رو فقط به بومی استانی تغییر بدهد و ضریب شهرستان رو حذف کند تا در شرایط برابر امتحان برگزار شود. این ستم است که یک فرد با درصد برابر با شما فقط به لطف بومی شهرستان امتیازش از شما بیشتر بشه. اگر آزمون علمی مطرح است باید افراد در شرایط برابر مثل کنکور امتحان بدهند و برای همه افراد چه بومی استان باشند چه بومی شهرستان ضریب یکسان اعمال شود...
              • ا
                احمد
                ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۲۹
                سلام دوستان
                من تو مصاحبه ازمون امسال متاسفانه رد شدم
                آیا کسی میدونه که آزمونی که ازش صحبت شد قرار امسال برگزار بشه دقیقا کی برگزار میشه
                ممنون میشم جواب بدید
                • s
                  sanaz
                  ۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۱
                  کجا میتونیم ثبت نام کنیم این جا که فقط اصلاعاتشو نوشته؟
                  • ت
                    تیموری
                    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
                    سلام ..من سطح دو حوزه خوندم یعنی لیسانس ..میتونم هم عربی رو شرکت کنم و هم معارف ؟؟یعنی دو تا امتحان بدم هر کدوم قبول شم
                    • ح
                      حسین
                      ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۶
                      سلام دوست عزیز،شما و همه داوطلبان فقط در یک رشته میتونند شرکت کنند
                    • ن
                      ناصربزی. استان. سیستان. وبلوچستان. شهرستان. زابل
                      ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۰۳
                      سلام.بنده.مدرک.کارشناسی. مربی.پیش.دبستانی دارم. ومیخواهم استخدام. بشوم داخل استان. حتی دورترین نقطه. چابهار لطفابنده. راراهنمایی. نماییدمگراموزش. پرورش.نیازنداردمربی. پیش‌دبستانی

                      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                      ثبت پاسخ