صدور مجوز استخدام ۳ هزار نیروی جدید در اورژانس کشور

۱ نظر

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با بیان اینکه مشکل اصلی این مرکز کمبود منابع انسانی است، گفت: در حال حاضر اورژانس، ۱۵ هزار نیرو نیاز دارد تا بتوانیم شرایط فعلی خدمات رسانی را حفظ نماییم.

پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در آیین افتتاح مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس پیش بیمارستانی و راه اندازی سامانه جدید اتوماسیون و سیستم ارتباط رادیویی دیجیتال استان قم، افزود: ضرورت جذب این تعداد نیرو به سازمان امور اداری و استخدامی کشور منتقل شده، ولی در حال حاضر امکان جذب ۱۵ هزار نیرو وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مجوز استخدام سه هزار نیروی اورژانس ۱۱۵ کشور گرفته شده و این تعداد در آزمون هایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد نمود، جذب می شوند.

به گفته وی، راه اندازی دانشکده فوریت های پزشکی از درخواست های مرکز اورژانس ۱۱۵ کشور است و امیدواریم به زودی محقق شود.

کولیوند در ادامه با اشاره به تلفات و مصدومان بالای حوادث ترافیکی، بیان کرد: تا ۲ سال گذشته، به ازای هر ۱۰۰ هزار تَن، ۳۴ تَن در حوادث رانندگی کشور جان خود را از دست می دادند و سازمان بهداشت جهانی در این زمینه ایران را با کشورهای گروه هشتم دنیا از جمله هند و پاکستان مقایسه می کرد.

وی افزود: سال گذشته با همت سازمان اورژانس ۱۱۵، این تعداد به ۲۰ کشته به ازای هر ۱۰۰ هزار تَن کاهش یافت و رده ایران از گروه هشتم به گروه اول رسید و امروز با کشورهایی مثل فرانسه، انگلیس و آلمان مقایسه می شود.

وی به افزایش و ارتقای تجهیزات مرکز اورژانس اشاره و بیان کرد: در سال ۹۵، ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه آمبولانس در سراسر کشور فعال بود که امروز این تعداد به پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه و تعداد بالگرد از هفت به ۴۲ فروند افزایش یافته است.

کولیوند با بیان اینکه امداد هوایی قم یکی از شاخص ترین مراکز اورژانس هوایی کشور است، اضافه کرد: مرکز اورژانس هوایی کشور تاکنون ۲۷ هزار مصدوم را به مراکز بیمارستانی منتقل نموده که ۶۵ درصد آنها مستقیم به اتاق عمل منتقل شده اند.

به گفته وی، ماموریت های مرکز اورژانس ۱۱۵ کشور از یک میلیون و ۷۰۰ هزار در سال های گذشته به سه میلیون و ۸۰۰ هزار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه متوسط زمان رسیدن به مصدوم در تهران ۳۸ دقیقه بود، ادامه داد: در حال حاضر زمان رسیدن آمبولانس به ۱۲ تا ۱۴ دقیقه رسیده است و موتورآمبولانس ها نیز زیر ۱۰ دقیقه به محل حادثه می رسند.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ کشور با اشاره به اینکه مدیریت سکته های قلبی و مغزی از دیگر خدمات اورژانس ۱۱۵ است، گفت: با راه اندازی این سامانه تاکنون بالغ بر ۶۵ هزار تَن که دچار سکته قلبی شده بودند، در کمتر از ۶۰ دقیقه به مراکز بیمارستانی منتقل شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۱۲ هزا تَن که دچار سکته مغزی شده اند نیز در کمترین ساعت ممکن به بیمارستان منتقل شده اند که از دستاوردهای خوب طرح تحول نظام سلامت است.

وی با بیان اینکه زمان طلایی رساندن بیمار سکته قلبی به بیمارستان ۹۰ دقیقه و سکته مغزی سه ساعت است، ادامه داد: خدمت مدیریت سکته های حاد قلبی به روستاها نیز ارائه می شوند و ۴۲ فروند بالگرد اورژانس تمام روستاها را زیر پوشش دارد.

کولیوند بیان کرد: در هفته های آینده حدود ۲۸۰ دستگاه آمبولانس در سراسر کشور مشغول به خدمت رسانی می شوند که تعدادی نیز برای قم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین به زودی حدود یک هزار دستگاه آمبولانس از شرکت های معتبر دنیا خریداری و در کل کشور توزیع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مذاکراتی نیز برای خرید بالگردهای دید در شب انجام شده تا اورژانس هوایی در طول شب نیز به ماموریت های ضروری بپردازد.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ کشور گفت: راه اندازی اتوماسیون رادیویی و بی سیم دیجیتال که در مراکز اورژانس ۱۱۵ کشور صورت گرفته، زمان کمک رسانی به مصدومان و بیماران را بسیار کوتاه تر نموده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس ۱۱۵ قم خدمات ویژه ای در مناسبت های مختلف از جمله اربعین و نیمه شعبان به شهروندان ارائه می دهند که جای تقدیر دارد.

آیین افتتاح مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس پیش بیمارستانی و راه اندازی سامانه جدید اتوماسیون و سیستم ارتباط رادیویی دیجیتال استان قم با حضور مسئولان استانی در پایگاه اورژانس ۱۱۵ قم برگزار شد؛ با افتتاح این مرکز که با بهسازی فضای موجود در مرکز اورژانس ۱۱۵ صورت گرفته، فضای فیزیکی مناسبی در اختیار کارشناسان اورژانس ۱۱۵ قم که پاسخگوی ارتباطات تلفنی شهروندان هستند، قرار گرفت.

راه اندازی سامانه جدید اتوماسیون و سیستم ارتباط رادیویی دیجیتال استان قم نیز باعث تسریع هر چه بیشتر در رسیدن آمبولانس ها بر بالین بیمار و مصدوم می شود؛ این سامانه همچنین باعث می شود نزدیک ترین آمبولانس به محل حادثه اعزام شود.

 منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار استخدام اورژانس کشور اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای صدور مجوز استخدام ۳ هزار نیروی جدید در اورژانس کشور

  • س
    ساناز
    ۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۹
    با مدرک بهداشت مدارس و دیدن دوره های 38 ساعت اورژانس امکان استخدامی وجودداره؟؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ