شروع مرحله جدید طرح سرباز مهارت توسط جهاددانشگاهی

مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه یابی جهاددانشگاهی از شروع مرحله جدید طرح سرباز مهارت به‌صورت مکاتبه‌ای- حضوری از اردیبهشت امسال خبر داد.


به گزارش بازارکارا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، آقای احمد‌حسین سلگی مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه یابی جهاد دانشگاهی با اعلام خبر شروع فاز جدید طرح سرباز مهارت گفت: ایام مقدس سربازی فرصت مناسبی برای خودسازی جوانان، آشنایی با مهارت‌های زندگی و اجتماعی و آماده شدن آن‌ها برای ورود به عرصه کسب‌وکار وزندگی است.

وی افزود: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بهینه‌سازی ایام مقدس سربازی و استفاده مناسب از این فرصت به‌منظور افزایش مهارت و توانمندی جوانان کشور، جهاددانشگاهی با وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیرو‌های مسلح تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای منعقد کرد تا در اجرا و پیاده‌سازی این طرح یاری‌گر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح باشد.

آقای سلگی بابیان اینکه در مرحله اول این طرح و با همکاری وزارت ورزش و جوانان و قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، طی جلسات کارشناسی متعدد دوره‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی طراحی و تدوین و برای اجرا به کلیه واحد‌های استانی در سراسر کشور ابلاغ شد ادامه داد: این دوره طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ به مدت ۸۰ ساعت برای بیش از ۲۴ هزار سرباز وظیفه و به میزان یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر ساعت، به‌صورت حضوری در سطح کشور اجرا شد.

مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه‌سازی آموزشی جهاددانشگاهی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری دوره‌ها به‌صورت حضوری و با توجه به جلسات کارشناسی مقرر شد تا از ابتدای سال ۱۴۰۰ دوره‌ها به‌صورت مکاتبه‌ای- حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: براین اساس تیمی متشکل از خبر‌گان و استادان، محتوای کتب مهارت‌های زندگی و مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی را آماده و در اردیبهشت ۱۴۰۰ به تیراژ ۱۰ هزار دوره و با همکاری سازمان انتشارات جهاددانشگاهی چاپ و به استان‌های مجری ارسال شد و از ابتدای اردیبهشت دوره‌های مذکور و با شرایط ابلاغی جدید در استان‌های کشور اجرا خواهد شد.

گفتنی است، با توجه به ابلاغیه قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، جهاددانشگاهی به‌عنوان عضو ثابت کار‌گروه استانی انتخاب‌شده و همکاران واحد‌های جهاددانشگاهی می‌توانند با بهره‌گیری از این فرصت نسبت به برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی استان جهت پیشبرد امور آموزش و کارآفرینی اقدام کنند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد دانشگاهی اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ