شرایط تبدیل وضعیت و جذب معلمان حق التدریس فراهم شد

۲ نظر

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: برمبنای مصوبه مجلس و پیگیری های انجام شده، شرایط تبدیل وضعیت و جذب معلمان حق التدریس به آموزش و پرورش فراهم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز جمعه در گردهمایی معلمان حق التدریسی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: آموزش و پرورش نهادی اثرگذار در هر اجتماع است و در جامعه ما نیز تعلیم و تربیت از جایگاه مهمی در دین اسلام برخوردار است، اما نتوانستیم آنطور که باید شان و منزلت آموزش و پرورش را حفظ کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس افزود: مجلس حین تصویب قانون برنامه ششم تلاش کرد تا قوانین حمایت گرانه ای را تصویب کند و در ماده ۶۳ قانون مذکور در بند الف، دولت مکلف شده که برای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت، اقداماتی را از جمله اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عملی سازد.

وی بیان کرد: از طرف دیگر موضوع نظام رتبه بندی معلمان و نظام پرداخت های آموزش و پرورش بر اساس عدالت، تخصص و عملکرد رقابتی نیز از جمله مباحثی است که از سوی برنامه ششم بر آن تاکید شده است که باید در دستور کار قرار گیرد.

کریمی خاطرنشان ساخت: باید یک نظام پرداخت برمبنای شایستگی و تخصص بر سیستم آموزش و پرورش کشور حاکم شود و وزارت آموزش و پرورش در این مسیر تحقق این مهم گام بردارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلات آموزش و پرورش کشور، حجم بزرگی از نیروی انسانی کنونی این مجموعه است که در سن بازنشستگی قرار دارند و جایگزینی این نیروها در سال های آتی نیازمند برنامه ریزی جدی است.

وی ادامه داد: در این عرصه بایستی از سرمایه نیروهای حق التدریس بهره گرفته شود و قطعا اگر قرار بر جذب نیرو باشد، شایسته ترین نیروها برای آموزش و پرورش معلمان حق التدریسی هستند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس عنوان کرد: پیگیری ها در این زمینه منجر به تصویب قانونی در مجلس شد که برمبنای آن امکان تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریسی به نیروهای آموزش و پرورش فراهم گردید و هم اکنون این قانون در مرحله اجرا قرار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای شرایط تبدیل وضعیت و جذب معلمان حق التدریس فراهم شد

  • ر
    رامین امیری
    ۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۲
    سلام چرا خبری از بکارگیری مربیان پیش دبستانی که از سال نود دو کار میکنن نیست فقط میفرمایین 1379تا1392 عذر میخوام اما ما چی؟هفت سال کار بی حقوق مردم سالی دویست هزارم نمیدن آخر حق تدریس مردمی هستیم حداقل حق تدریسمون کنه آموزش پرورش ممنون
    • ش
      شیدا
      ۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۲۵
      چرا حرفی از ندادن حقوق به معلمان حق التدریس نمی زنین؟؟؟؟؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ