شرایط ادامه تحصیل همزمان با خدمت سربازی برای جوانان فراهم شود

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تاثیر دوران خدمت سربازی در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی جوانان گفت: ادامه تحصیل همزمان با خدمت سربازی از نگاه فرصت‌سوزی این دوران کاسته و برای جوانان انگیزه‌ ایجاد می‌کند.


به گزارش بازارکار به نقل ازخانه ملت یحیی کمالی پور با اشاره به اضافه شدن پنج محور جدید به آموزش‌های سربازان در راستای مهارت آموزی و اشتغال، گفت: نبود مهارت شغلی جوانان یکی از موضوعات بسیار مهمی است که همواره به عنوان یک چالش اساسی در جامعه مطرح می‌شود. از طرفی دوران خدمت سربازی در شرایط صلح برای نسل جوان و پویا فرصت بسیار مناسبی است تا باور‌هایش را به عینیت تبدیل کند.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوران خدمت سربازی تاثیر بسیاری در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی جوانان دارد، ادامه داد: هر چقدر تلاش کنیم، فضای خدمت سربازی را توام با امید، آرامش و دسترسی به امکانات برای ساختن آینده بهتر برای جوانان کنیم، به نظام آینده‌سازی و جوان‌سازی کشور کمک کرده‌ایم، کما اینکه اگر فرصت درس خواندن و ادامه تحصیل در دروان سربازی فراهم شود، از نگاه فرصت‌سوزی این دوران کاسته و در میان جوانان انگیزه ایجاد کرده‌ایم.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه فراهم کردن شرایط تحصیلی و مهارت‌آموزی برای جوانان در دوران خدمت سربازی مسیر زندگی و آینده آنها را هموارتر می‌کند، اظهار کرد: بسیاری از رزمندگان و بسیجیان در دوران ۸ سال دفاع مقدس همزمان با حضور در جبهه‌های جنگ، درس خوانده و ادامه تحصیل می‌دادند و به نحوی که درس‌ها و کتاب‌هایشان را در سنگر‌ها و پس از عملیات‌ها می‌خواندند که باعث افزایش نشاط و انگیزه درمیان رزمندگان می‌شد.
نگاه فرصت سوزی به دوران سربازی باید تغییر کند
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اضافه شدن ۵ محور مهارتی به آموزش‌های سربازی فرصت بسیار خوبی برای سربازان است، تصریح کرد: امیدواریم مهارت آموزی در دوران سربازی افزایش پیدا کند تا نگاه فرصت سوزی به خدمت سربازی به نگاه فرصت‌سازی تبدیل شود.

منبع : خبرگزاری خانه ملت 

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ