سوالات مصاحبه آزمون استخدامی وزارت دادگستری سری اول

سوالات مصاحبه آزمون استخدامی وزارت دادگستری سری اول

 

تجربه گزینش فردی در سال ۹۳ در دادگستری کرمان

۱-شرح مختصر از زندگینامه
۲-مرجع تقلید؟واسامی مراجع تقلید
۳-ذکر سجده سحو
۴-سوره حمد
۵-ذکر تشهد
کوچکترین و بزرگترین سوره قران-نام دیگر سور توبه
۶-ولایت فقیه در قران یه ایه که به ولایت فقیه اشاره کرده
۷-آخرین انتخابات که شرکت کردم چه انتخاباتی بوده و در چه تاریخی
۸-وظایف قوه قضائیه
۹-اختیارات رهبر
۱۰-نام امام جماعت مسجد محل
۱۱-آخرین راهپیمایی ک شرکت کردم با ذکر مسیر از کجا تا کجا
۱۲-انواع آبها
۱۳-نواب خاصه امام زمان(عج)
۱۴-نام عملیات فتح خرمشهر و تاریخ فتح
۱۵-کیفیت نماز جمعه
۱۶-ذکر تسبیحات اربعه
۱۷-اختیارات و وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام
۱۸-نهم دی چه تاریخی است؟
۱۹-وظایف ما در قبال ولی فقیه
۲۰-آخرین اخبار مهم که گوش دادید
۲۱-آخرین روزنامه که خوندید با ذکر نام و تیتر مهم
۲۲-مرجع اصلی برگزاری انتخابات در ایران
۲۳-تعریف استحاله در احکام
۲۴-شکیات ماز
۲۵-نام پایگاه بسیج که در ان عضویم با ذکر نام فرمانده پایگاه
۲۶-و ……

 

 

رضا جوادیان:

دوستان عزیز من دیروز ساعت ۴ بعد از ظهر مصاحبه بودم رشته من صنایع غذایی هست و میخوام سیر تا پیازش رو براتون بگم که همه بدونن قضیه چیه چون تا حالا کسی نخواسته تجربیاتشو در دوره های قبل رو در میون بزاره
من رفتم کانون وبچه ها از همه رشته ها بودند و اینطوری میگفتن که رشته های که مجاز شدگانش زیاده نوبت صبح مصاحبه میشه ، بعد یکی یکی صدا میزند و مدارک و مستندات رو همراه با فرمی که پر کردیم رو چک کردند و اصل کارت ملی رو خواستند و بعد گفتن برین اتاق مصاحبه و مدارک رو تحویل اونا بدین من رفتم و ۲ نفر داخل اتاق بودن یکی آقا و دیگری خانم که استاد دانشگاه بودن و فرم هارو نگاه کردن و پرسیدن کجا فعالیت داشتین و بعد شروع کردن به سوال و سوالی که از من پرسیدن
۱_ HACCP چیست؟
۲-روش اندازه گیری پروتئین؟
۳_روش اندازه گیری قند اینورت؟
۴_اندیس ید چیست؟
۵_نحوه کنترل کیفیت در کارخانه قند؟
۶_ نحوه شناسایی سرکه سنتنیک از سرکه سنتی؟
۷_میزان رطوبت سردخانه نگهداری سیب؟
۸_در سردخانه چه پارامترهایی باید کنترل شود؟
۹_اندیس یدی در سرکه؟
۱۰_و سوالی که مهم بود! اگه یک کارخانه مواد غذایی آتیش بگیره روش قیمت گذاری خسارت شما چگونه است آیا با قیمت روی کالا محاسبه میکنید؟جواب من خیر با قیمت تمام شده کارخانه
۱۱_آزمایشات نهایی قند؟
و توصیه های من به دوستان
۱_ سعی کنید فرمتون پر بار باشه
۲_ اعتماد به نفس داشته باشین و سوالات رو بدون استرس پاسخ بدین که بفهمن مسلط هستین
۳_ سوالات کاملا علمی هست نه از احکام و عقیدتی
۴_ محیط کاملا علمی هست پس راحت باشین
۵_ و سوالاتی که میپرسند سوالات کنکوری یا دانشگاهی هست
۶_من انتظار داشتم تو حیطه فعالیت من سوال بپرسند ولی از تمام شاخه های رشته تحصیلی سوال میپرسند مثلا من تو صنعت قند کار کردم ولی از گوشت سرکه لبنیات سرخانه سوال پرسیدن.
امیدوارم که همتون موفق باشین

 

تومصاحبه ، سطح سوالای زبان درچه حد هستش؟؟ آیامنبعی میشناسید برای کسیکه آشنایی زیادی به زبان نداره، که باتوجه به این فرصت کم بتونه یه آمادگی حداقلی برای مصاحبه پیدا کنه؟؟؟
رشته مدیریت – خوشه اداریمهدی:با فرضی که سوال زبان باشه (چون ممکنه که نباشه)، احتمالا از یه متن تخصصی رشته خواهد بود یا به یک گفتگوی کلی خواهد گذشت (معرفی خود و از این حرفا).
و فکر نکنم اونقدر اثرگذار باشه به نسبت بقیه سوالات. ولی میتونه اثر روانی بر تیم مصاحبه کننده داشته باشه. خصوصا اگه لهجه بتونید صحبت کنید.

 

مهدی:پاسخ به دوستان
به ایلیا: پنل یعنی گروه های تخصصی. مثلا تیم مصاحبه حقوقیا با مدیریتیا فرق میکنه. دارند ترکیب تیم مصاحبه ها رو میچینند.
به لنا: توی مصاحبه همه چی بستگی به انتظارات تیم مصاحبه کننده داره. اگر شخصیتها علمی باشند؛ طبعا اولوبتهای پژوهشی و مهارتهای علمی مثل تسلط بر زبان، اولویت خواهند داشت.
اگر شخصیتها چهره اجرایی داشته باشند، سوابق اجرایی و یه چیزای دیگه مهم خواهند شد.

 

مهدی :نکات لازمی که وزارتخانه اعلام کرده:
۱- مدارک ذیل در مصاحبه استخدامی دارای امتیاز می باشد در صورت دارا بودن مدارک ، ارائه اصل و تصویر آن در زمان مصاحبه الزامی است:
مقالات منتشر شدهشامل ISI ، ISC، علمی و پژوهشی ،علمی و ترویجی، کنفرانسی
کتاب های منتشر شده
گواهینامه ثبت اختراع
طرح پژوهشی
هر گواهینامه مهارتی مرتبط با خوشه شغلی
مدرک زبان انگلیسی معتبرشامل TOEFL IBT،TOEFL PBT،IELTS ، TOLIMOوMCHE(MSRT)
۲- باتوجه به زمانبر بودن مراحل مصاحبه پذیرفته شدگان گرامی، برنامه ریزی لازم را برای حضور تمام وقت در روز مصاحبه داشته باشند.
۳- عدم مراجعه داوطلبان در زمان تعیین شده به منزله انصراف تلقی خواهد شد.
۴- زمان مصاحبه سایر رشته ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

لنا: از دروس تخصصی و سوالات روانشناسی و زبان میپرسن. از خوشه شغلی که قرار مشغول بشید, میپرسن.از پایان نامه و مقاله اگه باشه هم میپرسن
ولی کلا دروس تخصصی رو کلی میپرسن. ریز نمیشن!
از رزومتون میپرسن!
ولی از لفظ ( میتونه) استفاده میکردن.
ی‌
یعنی ممکنه همه موارد بالا رو از کسی نپرسن.
اطلاعات من در همین حد بود .

 

مریم حقوق از پایان نامه هم چیزی پرسیدن ؟ که موضوع پایان نامه ات چی بود ؟ یا انگلیسی چکیده اش رو بگو ؟ ضمنا برای کامپیوتر چی پرسیدن؟
مریم حقوقی:پایان نامه من چون موضوعش به روز بود و مرتبط با حقوق و اقتصاد ازش سوال پرسیدن. اما نمیپرسن موضوع پایان نامه ت چی بود. من چون برا چاپ تایید شده بود پرسیدن. صرفا تخصصی گرایشتون برای مصاحبه مهمه و ازش سوال میکنن و بنابراین متفاوته از مواد ازمون کتبی هست. کامپیوتر واقعا سوالا یادم نمیاد اکسل پرسیدن که اون اقایی که کنار من بود گفت که ایشون کارشون متفاوته و قرار نیس کامپیوتر رو به صورت تخصثی بلد باشه. زبان رو هم اول مکالمه بعد یه متن رو میز هست که ترجمه میکنید و چندتا از لغاتشو میپرسه که معنی شو بگین.

 

مریم حقوقی: سلام دوستان. یه ربع به ده مصاحبه من شروع شد و یک ساعت طول کشید. قبل اینکه وارد اتاق مصاحبه بشین اقای رضایی اون مدارکی رو که توی سایت زده بود مثل مقاله و کتاب و … ازم گرفت بعد هم همراه ایشون رفتم اتاق مصاحبه. فک میکنم ۸-۹ نفر بودن که همه به غیر از یک نفر یک طرف میز و یه اقایی طرف دیگه بودن و از من خواستن که نزدیک همون یک نفر بشینم. خودمو معرفی کردم بعد هم کلییییی سوال. اول سوالای تخصصی که میشه گفت سخت بودن اما تونستم جواب بدم ولی دو نفر بودن که فقط نیگا میکردن لبخند میزدن به حالت تمسخر که به جوابا شک کنی.البته پیچیوندن و به شیوهای مختلف همون سوال رو پرسیدن هم بود.سه نفر تخصصی پرسیدن و مابینش یکی از اقایون لبخند به لب سوالاتی رو ازم می پرسید که میزان اطمینان منو بسنجه البته به من گفت قدرت بیان خوبی داری اول که با استرس وارد شدی اما بعدش جو جلسه رو دستت گرفتی .یکی دیگه هم که هدفش تخریب روحیه بود بعد پرسید چرا اقتصاد و بعد چرا حقوق؟ چرا مجردی؟ کلی سوال پرسیدن اما واقعا از فرط خستگی نمی تونم کامل به یاد بیارم. سوال کامپیوتر هم چندتا پرسیدن. انگلیسی هم در مورد یکی از مقالاتم پرسیدن و یه متن رو میز بود که خوندم و ترجمه کردم. در کل باید مسلط باشین و ارامش خودتون رو حفظ کنید یه سری سوال برای عصبانی کردن و میزان کنترلتون می پرسن. خیلی سوال می پرسن اما لطفا نه خسته بشین و نه ناراحت.
سعی کنید خونسرد باشین که انشالله قبول شین. نتایج رو حداکثر ماه دیگه اعلام میکنن.
امیدوارم که موفق باشین. برا منم دعا کنید.

 

مریم حقوقی:دوستان عزیز سوالات به اصطلاح شخصی و روانشناسی رو طبق نظر خودتون جواب بدین چون بلافاصله در مورد جوابتون هم ازتون سوال میپرسن بنابراین نباید به جواب من یا سایر دوستان توجه کنین.مدارکی رو که تو سایت اعلام کرده حتما ببرین اگه دارین. توی جلسه یه مقدار استرس طبیعیه اما سعی کنید مسلط باشین.نیازی به دروغ گفتن و خیلی ایده ال جواب دادن نیس. خودتون باشین. سوالای تخصصی بیشتر تعیین کننده س تا سوال کامپیوتر و زبان. بیان و طرز ارتباط تون با کسایی که مصاحبه میکنن تعیین کنندس. دقیقا اینا مطالبی بود که غیر مستقیم و مستقیم بهش اشاره کردن.
بنظر من که این چند روز مونده به مصاحبه سعی نکنین که خیلی مطالعه داشته باشین چون سوالا تحلیلی هست و همه جوابا بر میگرده به چیزهایی که بلدین و نوع تحلیل تون. زولانی جواب ندین چون از همون چیزهایی که میگین دوباره سوال میپرسن و یه جایی گیر میکنید پس کوتاه و قانع کننده باشه جواباتون.
نقطه مثبت و منفی رو هم نپرسیدن. فک کنم در خصوص متاهل یا مجرد بودن بیشتر از اقایون سوال کنند. اگر تو جواب دادن به سوالا کسایی کمک تون کردن خیلی روش حساب نکنین چون جواب اشتباه رو بهتون می رسونن. از من پرسیدن که عربی هم بلدی؟ گفتم در حد دبیرستان
گفتن که واسه حقوق لازمه گفتم نه فک میکنم لازمه حقوق انگلیسی یا فرانسه باشه و عربی خیلی توی ح بین الملل کاربرد نداره. امیدوارم که همه تون موفق باشین

 

علی:من امروز رفتم.مصاحبه زبان رو جداگانه میگیرن ولی تقریبا آسونه.ولی واسشون مهمه.متن میدن باید ترجمه کنید و لغات حقوقی ازتون میپرسن.بعدش مصاحبه تخصصی.که اصلا هم تخصصی نیست فقط روانشناسی رفتاره.باید کاملا به خودتون مسلط باشید که وارد چالش اونا نشید همین.به ظاهر همه چی ساده میاد ولی نمیدونم واقعا چی رو در نظر میگیرن.

 

سلام ببخشید اقایون بهتره با چه لباسی برن مصاحبه؟ ممنون میشم جواب بدیم اقایونی که رفتن با چه لباسی رفتین؟
نصر: ملاک کت وشلوارنیست عزیزم، ملاک غیرموجه نبودن ظاهرولباس هست ازمنظر ظاهری.
هرچند بابت ظاهر امتیازی کسر یا اضافه نخواهد شد.

 

مریم حقوقی: من بین الملل بودم و حدود ۸تا ده نفر مصاحبه کننده بودن. سوالات تخصصی به صورت کلی هست. کامپیوتر از من اکسل و ورد پرسیدن.اکسل رو جواب ندادم البته اقایی که جلسه رو مدیریت میکردن بهشون تذکر دادن که کامپیوتر تخصصی نپرسن چون تا اون حد لزومی نداره. روانشناسی هم متفاوته و با توجه به جوابای سوالای تخصصی که میدین ازتون سوال میکنن. من چون لیسانس اولم اقتصاد بود پرسید که میدونی یه نهال رو اگه خاکشو عوض کنی خشک میشه و چرا از اقتصاد و بعد ۴ سال خوندن اومدی حقوق. گفتم که درسته اما اگر خاک مساعد نباشه و اب و هوا و افتاب هم بهش نرسه اگه خاکشو عوض نکنیم قطعا خشک میشه. اینکه اگه با هم اتاقیت که همکارته بحث پیش بیاد چیکار میکنی. اگه بخای حقتو بگیری چیکار میکنی و چجوری دعوا میکنی. اخرین کتابی که خوندی چی بوده.
مصاحبه من یک ساعت طول کشید.
یه توصیه اینکه خونسرد باشین و خودتون باشین و به رفتارای مصاحبه کننده ها توجه نکنین

 

فاطمه : ۲ نفر در اتاق جداگانه زبان پرسیدن که حدودا ۱۵ دقیقه طول کشید. و در اتاق دیگه ۴ نفر بودن که یکی کنارت میشینه و ۳ نفر دیگه رو به رو. دوستان لباستون برا جلسه مصاحبه مناسب باشه. در حین مصاحبه پاهاتون رو تکان ندهید. با لبخند به سوالات جواب بدید حتی اگه حرفی زدن که ناراحت بشین شما با صبر و آرامش و لبخند جواب بدید. یکی از انها یک متنی رو برام خوند و گفت براش عنوان انتخاب کن. سوال دیگه این که رئیس مجمع تشخیص مصلحت فعلی کیه؟ چه زمانی دچار استرس میشی؟ آیا شایستگی این و داری که وزیر دادگستری بشی؟ دوست داری کدوم قسمت وزارت مشغول بشی؟
در مورد کامپیوتر هم فقط پرسید ورد یا پاور پوینت بلدی دیگه چیز دیگه نپرسید. البته دوستانی که رشته مدیریت هستند در این زمینه سوالات بیشتری ازشون پرسیده میشه.
در مورد سوالات تخصصی باید بگم کلی یا جزیی بودن سوالات بستگی به مصاحبه کننده دارد. اگه فردی هم گرایشتون باشه سوالاتو به صورت جزیی میپرسه و اگر نباشه کلی . زمان مصاحبه تخصصی هم حداقل ۳۰ دقیقه و حداکثر ۱ ساعت. برای من ۵۰ دقیقه طول کشید.

 

فاطمه : امروز ۷ نفر مصاحبه داشتیم. ۵ نفر اول با گرایش فقه اسلامی و ۲ نفر با گرایش حقوق عمومی. جلسه مصاحبه به ۲ بخش تقسیم شد. بخش اول مربوط به زبان بود. سوالات زبان شامل لغات و ترجمه متن میباشد. مصاحبه کنندگان هم خیلی خوش اخلاق بودن. کسانی که سطحشان متوسط به بالا هست نگران نباشن سوالاتشون آسونه. بخش دوم مربوط به سوالات تخصصی و روانشناسی بوده. سوالات تخصصی مرتبط با گرایش است. ضمن این گفتن از وزارت دادگستر هر آنچه را میدانی بگو. مهمترین بخش سوالات مربوط به روانشناسی و شخصیت شناسی بوده.سوالاتش آسونه اما مصاحبه گر به نحوی خاص کلمات را ادا میکند. هدفش هم این است که میخواهد ببیند آستانه صبر و تحمل شما در چه حد است. بنابراین به سوالات با آرامش جواب دهید. یکی از سوالات این بود که من میخواهم پسرخاله خود را با توجه به نفوذی که در سازمان دارم جای شما قرار دهم نحوه برخورد شما در مواجه با این امر چیست؟ یا چه زمانی عصبانی میشوید؟

 

کارشناس حقوق: عضو کنم مصاحبه دربرگیرنده یکسری سوالات پی در پی و مرتبط و کلی بود. به این صورت که هر جوابی که شما به سوال میدادین در ادامه از همون جواب سوال بعدی طرح میشد. مسائل حقوق خصوصی مثل بیع و عقود و حقوق تجارت پرسیدن. زبان هم کتاب گذاشتن جلوم متنش راجع به مالکیت فکری بود. چندتا لغت هم پرسید. کامپیوتر فقط پرسید ورد بلدی یا نه. همین. چندتا جواب دادم چندتا هم نه. یکم هول شده بودم. چندتا سوال روانشناسی هم بینابین سوالات تخصصی توسط روانشناس پرسیده شد. چهار نفر بودن مصاحبه کننده ها. یه نفرو یه اتاق دیگه زبان می پرسید. در کل همه چیز به نظر من بر میگرده به سلیقه مصاحبه کننده ها.

 

مهدی: دوستان آن چه از مجموع دعوت شدگان به مصاحبه به نظر میرسد آن است که سیاست سنجش، در نحوه برگزاری آزمون کاملا غلط از آب درآمده است. به نظر من، این سازمان به دلایل چندی، در برگزاری و برنامه ریزی آزمون، سازمانی ناتوان است. نه این که نتواند آزمون را برگزار کند، بلکه خط‌مشی‌های سازمان برای برگزاری آزمون، غلط است.
تابستان امسال، بعد از آن که متوجه شدم هر نفر، تقریباً یک یا تعداد معدودی از رشته‌‌محل‌ها را می‌تواند انتخاب کند و تنها اولویت اول داوطلب برای او لحاظ می‌شود، با تماس‌های مکرر و با نامه‌نگاری، با مسئولین سازمان مکاتبه کردم، ولی آن‌ها بر امر غلط خود پافشاری کردند (مستندات نامه ام موجود است).
اکنون، آن چه در نتیجه آزمون خود را نشان داده است، آن است که دست برخی دستگاه‌ها (مثل وزارت دادگستری) برای رشته‌هایی خالی از داوطلب مانده است یا آن که تعداد افراد انتخاب کننده، دقیقا برابر با ظرفیت اعلام شده است و امکان رقابت و انتخاب اصلح را به صفر رسانده است (هر چند ممکن است بگویید به نفع ما شده، ولی من دارم همه داوطلبان و جوانان کشور را با هم می‌بینم). این در حالیست که برخی دستگاه‌ها نظیر امور مالیاتی در برخی استانها، بیش از چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت شده اند.

 

آیلین: دوست عزیز انقدر نگران نباشید . سوالات در حد کلی هستند. سوالات تخصصی از هر زمینه ای ممکنه باشن . در مورد روانشناسی یه چیزهایی که فقط میتونی اونجا در همون لحظه هر چی به فکرت میرسه بگی. و سوالات قابل پیش بینی نیست. کامپیوتر هم در حد کلی هست چن تا اکسل پرسیدن و چن تا ورد. زبان هم یه متن عمومی در حد یه پاراگراف دادن بهمون ترجمه کردم بعد ازم چن تا لغات پرسید . بعد یه متن تخصصی داد ترجمه کردم بعد یه سری لغات هم پرسید. برای ترجمه متن بستگی به این داره کهه چقدر ترجمه بلد باشی . زیاد سخت نبود . همین . زیاد نگرنباش . خواست خدا هر چی باشه همون میشه . ان شالله که خیره

 

حسین: سلام دوست عزیز اصلا نگران نباشید به نظر من خوندن درس تخصصی نیاز نیست فقط اگه تونستین در مورد مدیریت جلسه و رفتاری که از خود باید نشون بدین بخونید چون یه روانشناس هم هست به طور مثال من خودم اول جلسه سرم پایین بود و صحبت میکردم تذکر دادن سرتون رو بالا بگیرید، در مورد تخصصی هم سیستم حسابداری تعهدی دولتی پرسیدن چون من سابقه داشتم تونستم پاسخ بدم البته گفتن استاندارد حسابداری دولتی چیزی بلدین که خیلی مسلط نبودم در کل ساده است. زیاد نگران نباشید.

 

مریم حقوقی: اصلا نگران مصاحبه نباشین. انشالله که موفق می شین. به نظر من که فقط نوع بیان و برخورد شما در جلسه مصاحبه مهمه و نه جواب درست. یکی از دوستام که وزارت اقتصاد مشغوله و توی ازمون دوم شرکت کرده بود میگفت که زیاد دنبال جواب صحیح نیستن اما بیان و اون نوع تحلیل و چارچوب ذهنی شما برای پاسخ به سوال رو در نظر می گیرن. روز مصاحبه از من در مورد اینکه نتیجه دعوای ما در دیوان بین المللی دادگستری چه خواهد شد پرسیدن که خوشبختانه مسلط بودم اما کلی سوال کامپیوتر به صورت تخصصی پرسیدن که من موندم چی بگم. خواستم بگم که وضعیت شما رو من و احتمالا بیشتر دوستان تجربه کردیم. اما اصلا نگران نباشین به قول یکی از دوستان کی بهتر از ما.
انشالله که همگی موفق میشیم.

 

مهدی: مصاحبه را کامل راضی نبودم ولی بد هم نبود.
رشته مدیریت خیلی رشته گسترده ایه و نزدیک به ۵۰ گرایش تو دنیا داره. تیم محترم مصاحبه‌کننده در زمینه تخصصی گرایش بنده نبودند و همین باعث میشد همزبانی خوبی صورت نگیره و کانون سوالات متمرکز بر آن چیزی که قرار بود من برای آن استخدام شم نباشه.
حتی تا اواسط مصاحبه، مصاحبه‌کنندگان فکر میکردند من قراره به عنوان کارشناس برنامه ریزی جذب شم. از این جهت هماهنگی خوبی از قبل توسط خود سازمان صورت نگرفته بود.
بخشی از جلسه هم متمرکز بر سوالات و صحبت‌هایی بود که کاسه صبر من را لبریز کند ???? که البته با خنده و شوخی گذشت.
مصاحبه من حدود یکساعت و خورده ای به درازا انجامید. سوالات و بحثهای خیلی متعدد، مرتبط و غیرمرتبطی مطرح شد. مصاحبه زبان هم خیلی عالی بود.
ولی معادلات چندی در تعیین قبولیها یا عدم آن، نقش بازی میکنه که لزوما مصاحبه یا آزمون تعیین کننده اون نیستند.
در کنار مصاحبه با دوستان خوش اخلاق رشته حسابداری آشنا شدیم که تجربه شیرینی بود.
آرزوی موفقیت برای شما

 

مهدی: سلام دوستان
بالاخره فرصتی دست داد تا بنده خدمت شما باشم و توضیحی درباره مصاحبه دوم ارائه کنم.
مصاحبه دوم، تنها برای دو گرایش انجام شد. یک گرایش از مدیریت و یک گرایش از حقوق. آن چه که به ذهن من میرسد آن است که این مصاحبه بیشتر از آن که جنبه علمی آن مدنظر بوده باشد، برای نشان دادن فرآیند انجام مصاحبه‌ها به مدیران عالیتر سازمان بوده است که در جلسه دوم حضور داشتند. البته مصاحبه‌ای صمیمی و خوب بود.
آن طوری که من طی پرسش متوجه شدم، عمده گرایشهای حقوقی از تعداد کافی داوطلب برخوردار بوده اند که به مصاحبه دعوت شده اند.
اما برخی از رشته‌ها (مثل مدیریت و برنامه‌ریزی) ظرفیتشان خالی مانده است. طبق چیزی که من متوجه شدم، فعلا نتایج اعلام نمی‌شود. سازمان قصد دارد با مکاتبه با سنجش و یا سازمان مدیریت، درخواست معرفی افرادی را کند که در اولویت‌های دوم به بعد خود، رشته‌های موردنظر سازمان را انتخاب کرده‌اند. بر این اساس، قرار است حداکثر تا آخر فروردین مصاحبه‌های مجدد برگزار شود. نتایج هم حدودا در اردیبهشت اعلام میشود (طبق چیزی که من متوجه شدم). فاطمه خانم، اگر من جایی را اشتباه گفتم، اصلاح کنید.
سوالی باشد در خدمتم.

برای برگشت به صفحه اصلی تجربیات وزارت دادگستری اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ