سوالات مصاحبه آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح سری اول

سوالات مصاحبه آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح

سری اول

 

کاردان :
سلام.من دیروز مصاحبه داشتم.صبح که رسیدم کانون با یکی از مصاحبه شونده ها اشنا شدم .کارمند قراردادی بود با ۱۳سال سابقه .رفتیم تو مجموعه بغل ساختمان نشستیم و گپ زدن بعدش گفت بیا بریم صبحونه بخوریم گفتم کجا به ما که چیزی نمیدند گفت بیا تا بهت بگم همونجا تو ساختمان یه رستوران بود با ببش ۱۵ مدل غذا از سوپ شیر و اب میوه و کره مربا و عسل و پنیر خیار گوجه و… با یه گارسون که پذیرایی میکرد مخصوص کسایی که اونجا مصاحبه میشند.ولی متسفانه هیچ کس از این موضوع خبر نداشت خلاصه نشستیم مشغول صباحنه خوردن که یه با میز بغل مشغول صحبت شدیم که بعد فهمیدم اون اقای صادقی است جانشین براری که بازنشست شده وخیلی باحاله و همه کاره اونجا اقای صادقیه .
بعد امدیم برا مصاحبه شامل مراحلی هست که دوستان میگند .وفقط چیزی که مهمه این که همه تو سالن امفی تاتر جمع میکنه بهد مثلا میگه استان تهران افراد اماده شند برا مصاحبه شغلی و میرید سالن بالا وبه ترتیب الفبا میشینید پشت در اتاق مصاحبه و صدا میزنند داخل .عزیزانم من دیروز به این نتیجه رسیدم اگه قراردادی باشی ایین نامه میپرسند و واگه نباشی سوال چالشی حواستون جمع باشه سوتی ندید و اگه دید سوالا ربطی نداره ناراحت نشید و خودتون را نبازید .مثلا گفت خجالت نمیکشی زندانبان میشی من که خجالت میکشم بگم زندانبانم.ولی من اصرار کردم که نه و افتخار میکنم زیرا از قوه قضاییه است .یا بهترین دوستت ازاد از زندان خبر بخواد بهش میگی .کلا بستگی داره به خودتون وسوالات از همیین قرار ه و باید بتونید بر اساس ایین نامه جواب بدید .مثلا من چند جواب کتابی دادم گفت فایده نداره از دید خودت بگو.
تا اینجا کار نظم داره از اینجا به بعد خود جوش کارهای خودت را خودت راه باید بندازی تا اومدی پایین به نظر من برید برا مصاحبه روانشناسی اونم از خصوصیات خودتون میپرسه خلاقیت داری مثال بزن .از کل به جز میری یا برعکس مثال بزن .رابطه عکس با دیوار .من که نفر ۶۲ بودم و دیگه اصلا حال نداشت و دو سه تا سوال اب دوقی پرسید من هم جواب دادم.
زبان اصلا نمیپرسند و همچنین کامپیوتر هم نمیپرسند ولی مدرک داری ببرید که امتیاز داره.
شرت ورزشی بپوشید لازم میشه.
اقای صادقی گفت پارتی بازی نمیشه برای همین تهران اومدید وتو بعضی جاها بیشتر سه نفر دعوت کردیم یعنی اونایی که حد نصاب اوردند هم گفتیم من چهار برابر ظرفیت هم دیدم .گفت جواب ها را یک ماه بعد مصاحبه ها میدیم سنجش.دیروز ۶۶ نفر بدویم که نود درصد افراد خود سازمان بودند وقرار دادی و با یه مشت مدرک و تقدیر نامه که من بعدا درباره اون توضیح میدم و این مدارک ات یه حدی تاثیر داره نه بیشتر.کلا جو خیلی خوبه استرس به خودتون ندید.کار ما ۶۶نفر ساعت ۳کلا تموم شد .و چهار تا اتاق مصاحبه و دو تا اتاق روانشناسی داره.در ضمن معرف هم نخواستند.این چزی بود که من دیروز دیدم و دیروز اصلا حال نداشتم که توضیح بدم .خدافظ.موفق باشید

 

به مالیاتی :
سلام به همه دوستان بزرگوار و سلام جداگانه به دوست مالیاتی عزیزمون،
باید بگم سازمان ما ۹۰ در صد از مصاحبش به روان شناسی و شخصیت گرایی اختصاص داده بود
مثلا اینجور
اگر ریس شما از تو بخواد یک کاری انجام بدی ولی خودت بدونی انجام دادن این کار خلاف قانون هست ، چه عکس العملی انجام میدهید؟
اگر یه ارباب رجوع به شما به رشوه دعوت کنند چه کار میکنید؟
اگر یکی از ارباب رجوع بیاد به والدینت توهین کند جلو همکارانت تو اداره چیکار میکنی؟
اگر ببینی یکی از همکارانت کار خلاف قانون انجام میده چیکار میکنی؟

نقطه ضعف و نقطه قوت خود در چه میبینید؟
محل خدمتت؟ درباره خانوادت؟ در باره بیوگرافی خودت؟
نحوه وارد شدن و بیرون شدن از محل اتاق مصاحبه؟
نحوه ادب و شخصیت در حرف زدن؟
به نظر تو کدوم شخص از نظر خودت. لایق قبولی هس در مصاحبه؟
چنتا سوال هم در مورد رشته ی که قبول شدی در حد اولیه؟نخوه ی لباس پوشیدنت
در پایان برای تمامی دوستان و خودم آرزوی پیروزی خواستارم
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
التماس دعا

 

ی : سلام یه حدسی میشه زد چونکه قوه قضایه و خیلی از استخدامی های دیگه قبل از مصاحبه تحقیقات و گزینش و غیره شدن بعد دعوت ب مصاحبه شدن ولی ما اول مصاحبه شدیم و همیشه شروع بکار جدیدالاستخدامها ۶ تا ۹ ماه طول میکشه شایدم در هسته گزینش سازمان ک در تهران بود و رفتیم هنوز تدارکات تکمیل نشده البته نظر و حدسم قطعی نیست چون هر احتمالی میشه داد .

 

اداری : ی عزیز
همه ادارات مثل ما بودن و حتی آموزش و پرورش هم اول مصاحبه شخصیت شناسی داشت و تازه یک هفته میشه که نتایج قطعیشون اعلام شده و هسته گزینش طی همین یک هفته باهاشون تماس گرفته.ما هنوز به اون مرحله نرسیدیم.بهرحال فردا تماس بگیر

ی : سلام دوستان تو نتایج آموزش پرورش مشخصه قبول شده ها نمره مصاحبه بالایی داشتن درست میگم ؟!!
منتظر : بله دوست عزیز. یه اتفاق خوبی که در اعلام نتایج نهایی آموزش و پرورش افتاد این بود که بجز اعلام قبولی و مردودی ، نمره ی نهایی کل هر نفر رو هم اعلام کردن. که این باعث میشه متوجه بشیم چه نمره ای در مصاحبه گرفتیم.
و نکته ای مهمی که من به شخصه امروز متوجه شدم اینه که نمره ی مصاحبه به تنهایی ضربدر ضریب بومی ( ۱.۲ و ۱.۴ ) میشه.
که این میتونه تاثیر مصاحبه رو بیشتر کنه.

ممد : سلام دوستان یک سوال… ایا در مصاحبه ازمون فراگیر سوم سه برابر ظرفیت ،متاهل بودن فرد، معدل بالای فرد و داشتن مدرک ای سی دی ال و بسیج میتونه امتیازی برای انتخاب یک برابر ظرفیت داشته باشه ؟؟ خواهشا به تفکیک جواب بدید.

آگاهی : سلام دوست عزیز از همه اینها مصاحبه داوطلب و نظر مصاحبه گیرنده ها مهمتر هستش .

 

آگاهی : سلام ودرود بر دوست عزیز منتظر امیدوارم ک در تمامی این مراحل از موفقین باشین بنا بر تجربیات دیگر کارمندان و قبول شدگان دولتی یا شما موافقم اما تا جایی ک من میدونم اولین آزمون فراگیر هستش ک سازمان مربوطه از این طریق جذب خواهد داشت و گزینش هر سازمان وابسته ب خود سازمان هستش و کاملا مشخص بود در مصاحبه با دست باز میتونستن سوالات شرعی و عقیدتی و یا تخصصی درباره شغل و رشته مربوطه داشته باشن اما روش گزینش رو ب صورت روانشناختی و کارآمدی روانشناسی انجام دادند.

 

منتظر : سلام بر آگاهی عزیز . باید خدمتتون عرض کنم که مصاحبه عقیدتی و سیاسی یکی از مهم ترین و در حین حال حساس ترین بخش های گزینش آزمون های استخدامی محسوب میشه و جزء لاینفک مرحله ی گزینش به حساب میاد.
در اینکه مصاحبه ی عقیدتی حتما برگزار میشه کوچکترین شکی نداشته باشید و در این مورد حاضرم با شما شرط ببندم!! دلیلش هم کاملا واضح است. دلیل تشکیل هسته گزینش و بالاتر از اون هیات گزینش در تمامی سازمان های دولتی بخاطره تایید صلاحیت های اعتقادی متقاضیان استخدام در همه ی ارگان های دولتی و حتی خصوصی است.
و اما اینکه گفتید یکی از کارمندان سازمان اینو گفتند باید خدمتتون عرض کنم که اصلا نمیشه به حرف یک نفر به این راحتی اعتنا کرد.

 

آگاهی : سلام بر دوست عزیزم منتظر بنده کاملا بنا بر تجربیات دیگر استخدامی های دولتی با نظر شما موافقم اما در نظر داشته باشید هر سازمان گزینش خاص خودشو داره و در مصاحبه با دست باز میتونن سوالات عقیدتی و شرعی هم بپرسند اما تا جایی ک من میدونم ب تازگی هستش ک سازمان مربوطه از طریق آزمون فراگیر جذب خواهد داشت و گزینش عقیدتی در سازمان هم وابسته ب نظر همون بزرگواران بوده و هست و امیدوارم شما از موفقین تمامی مراحل باشید .

 

ناشناس : بچه ها سه نفر از مصاحبه کنندگان اصلی اینا بودن:
۱. معاون نظارت و بازرسی
۲. معاون توسعه مدیریت و منابع
۳. مدیرکل حفاظت و اطلاعات
دو نفر دیگه هم بودن که فعلا نمیدونم کی بودن.

 

آگاهی : ب)مراحل استخدام گزینش علمی (انتخاب چند برابر) از بین دارندگان حدنصاب:
۱-در این مرحله داوطلبان دارای حدنصاب براساس انتخاب خود در تقسیم بندی هریک از دستگاههای استخدام کننده قرار میگیرند.
۲ -انتخاب افراد براساس نمره کل اولیه آنان (با وزن چهل درصد (۴۰%)برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰%)برای حیطه
تخصصی)با درنظر گرفتن موارد ذیل به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل و محل مورد تقاضا صورت میپذیرد.
۱-۲ -نمره کل اولیه داوطلبان بومی استان با ضریب یکودو دهم (۲/۱ )و بومی شهرستان با ضریب یک و چهار دهم (۴/۱)نمره
مکتسبه در هر حیطه از آزمون و مصاحبه استخدامی در صورت کسب حد نصاب آزمون محاسبه میشود.
۲-۲ -به نمرات مکتسبه کارکنان قراردادی که دارای شماره شناسه می باشند، به ازاء هر سال سابقه خدمت در هر یک از دستگاه های اجرایی صرفاً در صورت کسب حد نصاب آزمون، دو درصد و حداکثر تا بیست درصد (۲۰%)نمره کل، در هریک از حیطه های امتحان مشترک و مصاحبه استخدامی آنان اضافه خواهد شد.
ج) معرفی به گزینش(انتخاب یک برابر):
۱ -پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش براساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد درصد (۷۰ %)
برای امتحان مشترک فراگیر و سی درصد (۳۰%)برای مصاحبه استخدامی (با درنظر گرفتن موارد “۱-۲ “و “۲-۲ “در بند “ب” در مصاحبه استخدامی)، به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش بهترتیب نمره کل نهایی خواهد بود.
۲ -در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، برای معرفی افراد دارای حدنصاب به گزینش، براساس مجموع نمره کل اولیه آنان با وزن چهل درصد (۴۰%)%برای حیطه عمومی و شصت درصد(۶۰%)برای حیطه تخصصی (با درنظر گرفتن موارد “۱-۲ “و “۲-۲” در بند “ب”)، برابر تعداد ظرفیت پذیرش اقدام میشود.

 

ناشناس : سوالات مصاحبه تماما جنبه روانشناختی داشت.
شما چطور میتونی واسه خودت نمره ی ۹۰ رو پیش بینی کنی؟؟
شاید پاسخ هایی که شما به سوالاتشون میدادی از منظر روانشناختی یه ضعف به حساب اومده باشه.
هیچ چیز تضمین شده نیس.
ولی نظر خودم اینه که اونایی که تجربه ی زیادی در مصاحبه های استخدامی داشتن براحتی از پس این مصاحبه بر اومدن.
خوده بنده هر سوالی که در مصاحبه ازم پرسیدن رو قبلا در مصاحبه های قبلی شنیده بودم. و به محض شنیدن سوال به سرعت متوجه میشدم هدف اصلی این سوال چیه و مصاحبه کننده با طرح این سوال میخواد به چی برسه.
مصاحبه ام اینقد خوب که هر دو رقیبم سر جلسه مصاحبه منو انتخاب کردن!!

 

ناشناس : بنظره من با یک مصاحبه کاملا حرفه ای طرف بودیم. پشت هر سوالی که میپرسیدن هدف خاصی بود. کسایی که سوالات رو سطحی دیدن مطمئن باشن خراب کردن.
یکی از مصاحبه کننده ها روانشناس بود که کاملا حواسش به تک تک حرکاتتون بود.
اینکه شما با رقیباتون رفتین اتاق مصاحبه خیلی ایده ی خوبی بود چون میشه راحت بهترین فرد رو انتخاب کرد.
اگه زرنگ باشین خودتون وقتی از اتاق مصاحبه اومدین بیرون میفهمین قبولین یا مردود!

 

ناشناس : سلام بچه ها من امروز رفتم مصاحبه اصلا نترسید هیچی نداره واقعا همش سوالات کلی در مورد خودتونو زندگیتونه و شخصیتتون هست میگه هدفت چی بوده اومدی سازمان رو از کجا باهاش اشنا شدی ،اگه یکی اومد سر و صدا کرد با عصبانیت شما چیکار میکنید ، خدمت کجا بودی، بسیج داری یا نه ، اگه بگن برو سوریه میری یا نه ، در مورد سازمان قضایی و وظایف متصدی امور دفتری جفتشو توضیح بده ، فناوری اطلاعاتو دقت کنید عملی نیست مثلا بتون میگه ورد بلدی اگه گفتی اره میگه مثلا اگه بخواهیم شماره گذاری کنیم خطوط رو یا فاصله بین خطوط را از کدوم منو و زیر منو باید بری اینا رو از حفظ باید جواب بدی دقت کنید دیگه اگه سوال بود بگید تا جوابتونو بدم اها راستی تعرف فناوری اطلاعاتو حتما بخونید تعریف خاصی داره که مد نظرشونه موفق باشید .

 

تبریز : سلام دیروز رفته بودم مصاحبه تو اتاق مصاحبه پنج نفر نشسته اند که بیشتر سوال شخصی و اطلاع از روحیه کاری گروهی سوال می کنند خودتان تو اتاق مصاحبه جواب میدین سوالات ساده ای بود در اتاق ای تی هم میگه با چه نرم افزارهایی کار کردی و تعریف ای تی همین

 

میرزا - اداری : با سلام
مرحله دوم مصاحبه بخش فناوری ار بیست نمره هست
درباره مسائل عمومی کامپیوتر / فناوری اطلاعات / نرم افراز های استفاده کرده / نرمافزار های مربوط به شغل و رشته و سمت مربوطه / شبکه های اجتماعی / بصورت کلی
سوال می کنن مدارک هم اگه داشته باشید می گیرن البته مدارک اقتصادی / اداری/ دورههای کامپیوتری /

یه اتاق پنج نفر مصاحبه کننده هست حدود سی تا چهل دقیقه مصاحبه می گیرن
تموم که شد می فرستند پیش یه نفر دیگه برای فناوری اطلاعات حدود ده تا بیست دقیقه شاید طوا بکشه

البته کارهای اتاق اولی حدود هر نفر یک ساعت طول میکشه چون هر نفر که خارج میشه حدود یه بیست دقیقه خودشون تتهایی حرف می زنند

 

میرزا - اداری : با سلام
میرزا هستم
این چندمین مصاحبه ام هست که رفتم
هرچند قصد مشاوره برای دوستان داریم
ولی متاسفانه مدیریت سایت انگار پیام های مار رو ثبت نمی کنن
دیروز دومین نفر وارد اتاق مصاحبه شدم پنج مصاحبه کننده که یکیشون معاونت منابع انسانی سازمان بود حضور داشتن سوالات تخصصی علمی مربوط به رشته نمی پرسیدن
فقط شخصیت شناسی به روشهای متفاوت از جمله منحرف کردن ناراحت کردن برچسب زدن البته یه نفر همیشه توی گروه روحیه میده
هدفشون شناخت تعهد و ثبات فرد هست
می خوان دیگاه فرد در مسائل مختلف را باتوجه به شرایط خودش مثلا شرایط خانواده شرایط کارش /ازدواج /وابستگی / انتخاب / ذائقه روحی / منطقی بودن / عجول بودن / عصبانی بودن / خودستا بودن / قضاوت شخصی

 

یوسف : با سلام خدمت همه دوستان من امروز از ساعت ۱۱ صبح جلوی ورودی سازمان بودم حدودا تا ساعت ۱۲.۳۰ ظهر طول کشید تا با یکی از بچه های متصدی امور اداری که از مصاحبه برگشته بود صحبت کنم. ایشون به من گفتن که سوالات در مورد مسائل شخصی بود و اصلا از موضوعات تخصصی و علمی چیزی ازم نپرسیدن. با چند نفر دیگه هم که از مصاحبه برگشته بودن نیز صحبت کردم ( از جمله از بچه های خودمان میرزا اداری) ایشونم گفتن که مصاحبه کننده ها فقط میخاستن ویژگی های شخصیتی من مورد امتحان قرار بدن و بیشتر یه جورایی میخاستن عکس العمل من در شرایط مختلف بسنجن. آقای روحی که اونجا باهاشون اشنا بودن گفتن که راحت ترین و سریع ترین مصاحبه ای بود که تا حالا رفته بودم، و از مصاحبشون بسیار راضی بودن. مسئله جالب توجه در این مصاحبه این بود که هیچکدام از مدارک اصلی بچه هارو نگرفتن و بهشون گفتن که در زمان گزینش همراه خودتان بیارید.
از جمله سوالاتی که از بچه ها پرسیده بودن این بود که، کجا به دنیا امدی، دانشگات کجا بوده، سربازی رفتی، کجا سرباز بودی، از چه رنگی خوشت میاد، عصبانی هستی، فعالیت فرهنگی داشتی ای سی دی ال در چه حد میدونی، و سوالاتی از این قببل،
در ابتدا هم یک فرم بهت میدن که مشخصاتت بنویسی و در یکی از بند های ان ازت میخاد یک نامه خطاب به ریاست سازمان در خصوص استخدام بنویسی

برای برگشت به صفحه اصلی تجربیات سازمان قضایی نیروهای مسلح اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ