سهم ۵۰ درصدی صنایع‌کوچک در اشتغال صنعتی سمنان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: نیمی از سرمایه‌گذاری کل واحدهای تولیدی استان توسط صنایع بزرگ اتفاق افتاده است.

به گزارش شاتا ، بهروز اسودی با اشاره به سهم حدود ۵۰ درصدی صنایع کوچک در اشتغال صنعتی سمنان افزود: هرچند سهم تعداد صنایع بزرگ در استان حدود ۴درصد از واحدهای تولیدی است ولی نیمی از سرمایه گذاری استان و ۳۶درصد از اشتغال کل واحدهای تولیدی استان در صنایع بزرگ انجام گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت نقش صنایع بزرگ در اقتصاد منطقه اظهار داشت: این امر گواه اهمیت نقش صنایع بزرگ از نظر اشتغال و سرمایه گذاری است و استقرار صنایع مادر و بزرگ در استان موجب جهش چشمگیری در رشد سهم اشتغال بخش صنعت می شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه ضمن بیان وضع موجود صنایع تولیدی در استان تصریح کرد: ۹۰درصد از صنایع استان مربوط به صنایع کوچک ، ۶ درصد صنایع متوسط و ۴درصد نیز مربوط به صنایع بزرگ است.
بهروز اسودی با اشاره به سهم اشتغال و سرمایه گذاری صنایع در استان یادآور شد: ۴۹درصد از اشتغال کل صنایع استان مربوط به صنایع کوچک ، ۱۵درصد مربوط به صنایع متوسط و ۳۶درصد نیز مربوط به صنایع بزرگ می باشد درصورتیکه نیمی از سهم سرمایه گذاری در صنایع استان مربوط به صنایع بزرگ و نیمی دیگر مربوط به صنایع کوچک و متوسط است.

منبع : بازارکار

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ