سهم ۲۹درصدی کمیته امداد از اشتغال استان

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: : سهم استان ما برای اشتغال‌زایی در سال گذشته ۲۸هزار نفر بود که کمیته امداد به تنهایی ۸هزار شغل ایجاد کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، محمد کلامی عصر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه استان گفت: در زمانی که بنده کمیته امداد استان را تحویل گرفتم، سهم کمک‌های مردمی در اعتبار کمیته امداد ۲۷درصد بود که حالا این رقم به ۴۶درصد رسیده است.
وی درباره عملکرد کمیته امداد استان در سال گذشته توضیح داد: در موضوع ایتام رتبه ۲۷کشور را داشتیم ولی اکنون در سایه اعتماد مردم توانسته‌ایم به رتبه اول در این حوزه دست یابیم. همچنین میزان صدقات از ۱۰میلیاردتومان به ۱۲میلیاردتومان ارتقا یافته است.
کلامی تصریح کرد: ایجاد تنوع شغلی برای مددجویان کمیته امداد از دیگر رویکردهای ماست و در همین راستا اکنون ۱۷۵تنوع شغلی داریم که این رقم در سال ۹۵، ۴۹ بود.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، آذربایجان شرقی را پنجمین استان سالمند کشور دانست و تاکید کرد: در همین راستا کمیته امداد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، در دو رشته آموزش پرستاری و نسخه‌خوانی دوره‌هایی برگزار کرده و اشتغال‌هایی در این حوزه برای مددجویانش ایجاد کرده است.
وی یادآور شد: سهم استان ما برای اشتغال‌زایی در سال گذشته ۲۸هزار نفر بود که کمیته امداد به تنهایی ۸هزار شغل ایجاد کرد و خوشبختانه توانستیم عنوان استان برتر را در امر کاریابی کسب کنیم.
به گفته مدیر کل کمیته امداد استان در سال گذشته ۴۴۰۰ خانواده خودکفا و از چتر حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند.
مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی همچنین از ایجاد اداره بانوان در کمیته امداد استان خبر داد و گفت: پرونده بانوان مددجو به این اداره منتقل می شود و پرسنل امداد نیز از بین همکاران خانم انتخاب می شود.
مدیر کل کمیته امداد استان تعداد دانش آموزان تحت پوشش این نهاد را ۱۲ هزار و ۷۴۵ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار برای دانشجویان تحت پوشش ۱۱۱۱ می باشد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ