سهم کشاورزی ۲۸ درصد از اشتغال و ۳۰ درصد از اقتصاد خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: حوزه کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد اقتصاد خراسان جنوبی را تشکیل می‌دهد که با برنامه‌ریزی مناسب باید افزایش یابد.


به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری دوشنبه شب در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور با حضور شرکت‌های معتبر این حوزه از ۱۱ استان اظهار کرد: ظرفیت گلخانه‌ای استان ۷۹ هکتار است که نشانگر آن است که در گذشته به خوبی از آن استفاده نشده به همین دلیل در وزارت جهاد کشاورزی برای خراسان جنوبی سرفصلی در نظر گرفته نشده است.
وی با تاکید بر اینکه باید سالیانه نهضت گلخانه را ۱.۵ برابر افزایش دهیم، تصریح کرد: با ایجاد پنج مجتمع گلخانه‌ای در این حوزه به ظرفیت ۱۸۰ هکتاری باید برسیم.
به گفته وی در شش هزار و۵۷۳ هکتار محصولات گیاهان دارویی را افزایش دهیم تا در سال آینده سطح زیر کشت آن به ۱۰ هزار هکتار برسد.
وی اضافه کرد: ایجاد کسب و کارهای نوپا و توسعه اشتغال در بخش کشاورزی با کمک شرکت‌های دانش بنیان برای رسیدن به جایگاه واقعی استان از برنامه‌های آینده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۸ درصد اشتغال استان و ۳۰ درصد اقتصاد خراسان جنوبی توسط حوزه کشاورزی انجام می‌شود.
جعفری تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با کاهش ضایعات بخش کشاورزی، افزایش تولید در واحد سطح را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه برای اولین بار است که از سوی بخش خصوصی نمایشگاه تخصصی کشاورزی برگزار می‌شود، عنوان کرد: با ایجاد تعامل برای رسیدن به اهداف مورد نظر در نهضت گلخانه‌ای باید تلاش کنیم که این مهم با معرفی ظرفیت‌ها و استراتژیک مورد نظر برای رسیدن به بهره‌وری در عرصه کشاورزی امکان پذیر می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ