سهم خراسان شمالی از تسهیلات مشاغل خانگی ۴۹ درصد افزایش یافت

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: امسال سهم استان از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۱۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که این رقم نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد افزایش دارد.

محمد اربابی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته سهم استان از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۷۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که ۷۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض الحسنه و با عاملیت بانک‌ های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌شود.
مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: سقف تسهیلات به صورت مستقل ۱۵۰ میلیون تومان است و متقاضیان پشتیبان مشاغل خانگی تا سقف چهار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی دریافت می کنند.
وی یادآور شد: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح های گلیم بافی، خیاطی، دامداری، رودوزی سنتی و کشاورزی پرداخت شد.
اربابی درباره مزایای توسعه مشاغل خانگی افزود: نبود نیاز به فضای زیاد و حذف اجاره مکان برای ایجاد اشتغال از مزایای این طرح ها است علاوه بر آن میزان سرمایه افراد در این طرح افزایش می یابد.
مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی ارزان قیمت است و تلاش داریم تا گامی برای توسعه اشتغال و حل مشکل بیکاری برداشته شود.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ