سهمیه ۵۳۷ نفری اشتغال مددجویان بهزیستی

خبرگزاری شبستان: معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مراکز دولتی بهزیستی استان زنجان گفت: امسال سهیمه استان در بحث اشتغالزایی مددجویان بهزیستی ۵۳۷ نفر است که برای این منظور ۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار ابلاغ شده است.

نعمت ملکی، معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مراکز دولتی بهزیستی استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: سال گذشته 85 میلیارد ریال از محل بند«د» تبصره 16 قانون بودجه کشور در جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی ابلاغ شده بود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات با نرخ 4 درصد و تا سقف 20 میلبیون تومان اعطاء شد، ادامه داد: از این مبلغ 65 میلیارد و 750 میلیون ریال از طریق بانک های عامل که شامل 12 بانک می شود، تخصیص داده شد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: به همین منظور 597 طرح اشتغالزایی به این بانک ها معرفی شد و بانک ها به 537 طرح تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کردند.

ملکی میزان اعتبار تخصیص یافته به این تعداد طرح را 57 میلیارد و 530 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: بانک ملی بهترین عملکرد را در بین بانک های عامل داشت و از 29 میلیارد ریال تسهیلات اختصاصی که در تعهد داشت 27 میلیارد و 800 میلیون ریال به 259 طرح پرداخت کرد.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مراکز دولتی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در بین بانک های عامل اعطای تسهیلات به مددجویان بهزیستی بانک انصار کمترین همکاری را داشت و ریالی تخصیص نداد

وی با اشاره به اینکه از محل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی 537 مددجو شاغل شدند، گفت: 193 نفر هم از سایر منابع شاغل شدند که در مجموع سال گذشته 730 نفر از مددجویان این نهاد شاغل شدند.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه اشتغالزایی 462 نفر در تعهدات بهزیستی استان زنجان بود، گفت: با اشتغالزایی 730 مددجو شاهد رشد 180 درصدی در این بخش بودیم.

ملکی خاطرنشان کرد: صیانت و پایدارسازی مشاغل هم با روش بیمه پردازی به دوشکل خویش فرمایی و کارفرمایی انجام می شود که در این زمینه هفت میلیارد ریال اعتبارات کشور اختصاص پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه نزدیک به 3 میلیارد ریال هم از سایر اعتبارات برای صیانت و پایداری مشاغل اختصاص پیدا کرد، گفت: در مجموع 10 میلیارد ریال در بحث بیمه مددجویان از سوی سازمان پرداخت شد.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مراکز دولتی بهزیستی استان زنجان با یادآوری اینکه حق بیمه مددجویان شاغل به مدت پنج سال از سوی سازمان پرداخت می شود، گفت: امسال سهیمه استان در بحث اشتغالزایی مددجویان بهزیستی 537 نفر است که برای این منظور 63 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار ابلاغ شده است.

وی یکی دیگر از برنامه های سازمان را اشتغال معتادین بهبود یافته خواند و گفت: سال گذشته 5 درصد تسهیلات اشتغالزایی به این افراد اختصاص پیدا می کرد ولی از امسال محدودیت برای ارائه تسهیلات به این قشر وجود ندارد.

ملکی ادامه داد: سال گذشته 89 نفر از معتادان مرد بهبود یافته و یک نفر خانم از محل تسهیلات اشتغالزایی در بخش خویش فرمایی شاغل شدند.

وی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی از سوی فنی و حرفه ای به 133 معتاد بهبودیافته برگزار شد، تصریح کرد: کمک هزینه بیمه به ملبغ 387 میلیون ریال و تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 9 میلیارد و 630 میلیون ریال به این افراد پرداخت شد.

منبع: خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ