سهمیه جذب نیروی پرستار در آزمون استخدامی اصفهان افزایش یافت

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش سهمیه جذب نیروی پرستار در آزمون استخدامی که مقرر است تا پایان امسال در استان برگزار شود خبر داد و گفت: نزدیک به ۴۰۰ نیروی پرستار در مراکز درمانی این منطقه استخدام می‌شود.

شیما صفازاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دفترچه آزمون استخدامی نیروی پرستار توزیع شده اما استان اصفهان با توجه به کمبود مفرط نیروی پرستاری که دارد، درخواست افزایش سهمیه را داد که با آن موافقت شد و در دفترچه جدید، اصلاح خواهد شد.

وی درباره درخواست جمعی از پرستاران شرکتی اصفهان برای تبدیل وضعیت شغلی اظهار داشت: نیروهای پرستار که قرارداد آنها بصورت شرکتی است در صورت قبولی در آزمون استخدامی، تبدیل وضعیت خواهند شد و فعالیت آنها در بخش کرونایی بیمارستان ها یا بیمارستان های پذیرنده بیماران دارای علائم کووید ۱۹ امتیاز و ضریب بیشتری برایشان بهمراه خواهد داشت.

صفازاده با اشاره به برگزاری این آزمون تا قبل از پایان سال جاری، اضافه کرد: حدود ۲۰ درصد از نیروهای پرستار مشغول به کار در بیمارستان های اصفهان از نوع قرارداد شرکتی هستند و تنها راه تبدیل وضعیت آنها، قبولی در آزمون استخدامی است.

وی با بیان اینکه جذب نیروهای پرستار شرکتی در دوران کرونا با توجه به نیاز مفرط بیمارستان ها به نیروی انسانی، پذیرش بالای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در اصفهان و مبتلا شدن تعدادی از کادر درمان به کرونا و خروج آنها از چرخه فعالیت به مدت چند هفته بیشتر شد، خاطرنشان کرد: این نیروها همچنان در سیستم درمان استان باقی ماندند درحالیکه در برخی استان ها قرارداد مجدد با آنها بسته نشد.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری اصفهان با اشاره به اینکه این نیروها برای رفع نیاز دراز مدت استان به پرستار جذب شدند، ادامه داد: اصفهان همچنان با کمبود مفرط نیروی پرستار مواجه است که این کمبود خود را در دوران کرونا بیشتر نشان داد.

وی به بخشنامه جدید معاونت توسعه و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: بر این اساس پرستاران مشمول افزایش حقوق می شوند که این موضوع شامل حال نیروهای شرکتی نیز خواهد شد.

صفازاده با بیان اینکه پرداخت فوق العاده ویژه نیز از دی ماه جاری آغاز شد، افزود: پرداخت سختی کار برای بخش کرونای بیمارستان ها تا پایان شهریور انجام شده است و در برخی بیمارستان ها برای فصل پاییز به زودی پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا حدود ۱۰ هزار پرستار در بخش درمان استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت فعال هستند که به عبارتی به ازای هر یک تخت بیمارستانی ۱.۲ پرستار فعال وجود دارد و برای رسیدن به استاندارد جهانی به گفته مسوولان نیاز به دست کم هشت هزار پرستار دیگر است.

این استان دارای بیش از هشت هزار تخت بیمارستانی فعال در حدود ۷۰ بیمارستان دولتی، خصوصی، خیریه و وابسته به نهادهاست.

منبع : خبرگزاری ایرنا

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ