سربازان مهارت می آموزند

۱۴ نظر

فرمانده سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: پیروی موافقت رهبری و هماهنگی انجام شده با سازمان فنی و حرفه ای کشور به منظور تسهیل روند اشتغال جوانان پس از دوره خدمت نظام وظیفه، سربازان مهارت آموز می شوند.


به گزارش ایرنا، سردار تقی مهری روز دوشنبه در نشست شورای اشتغال استان تهران اعلام کرد: طی سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جوانان این کشور از خدمت نظام وظیفه ترخیص شده اند در حالی که نزدیک به ۳۵ درصد از آنان تحصیلات دانشگاهی بالای کارشناسی داشتند.
وی یادآورشد: ۲ سال خدمت نظام وظیفه مدت زمان مناسب و مغتنمی است تا بتوان فرصتی را برای مهارت آموزی جوانان حاضر در این دوره ایجاد و آنان را برای ورود به بازار کار آماده کرد.
مهری افزود: بیش از ۹۰ درصد افرادی که از خدمت نظام وظیفه ترخیص می شوند، شغل خاصی ندارند و برای کاریابی مراجعه می کنند در حالی که اغلب آنان فاقد مهارت و حرفه قابل قبولی هستند.

فرمانده سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا اظهارداشت: بیشترین کسانی که باید پس از دوران خدمت نظام وظیفه باید مورد توجه قرار گیرند، افراد تحصیل کرده ای هستند که باید به سرعت وارد بازار کار شوند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون اطلاعات جامعی از افراد ترخیص شده از خدمت نظام وظیفه در اختیار ناجا قرار دارد که می توان از آن برای شناسایی نیروهای آماده به کار، استفاده کرد.

مهری ادامه داد: در صورتی که اکنون امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی برقرار است، بدون شک به علت همراهی و حضور سربازان و جوانانی است که برای خدمت نظام وظیفه در اقصی نقاط کشور حضور یافته اند.

فرمانده سازمان نظام وظیفه ناجا تاکید کرد: در تلاش هستیم که از همه توان برای مهارت آموزی این جوانان در دوران خدمت سربازی و آماده سازی آنان برای ورود به بازار کار پس از این دوران استفاده کنیم.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۴ نظر برای سربازان مهارت می آموزند

  • ا
    احمد
    ۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
    باسلام،سپاسگذارم از برادر خوبم آقا آرمان عزیز،که همیشه اطلاعاتشون کامل هست،،،در جواب برادر عزیزم آقا صادق،بله حق باشماست و احتمال زیاد راهی جز همین فرمایش حضرتعالی (مالیات)وجود نداره،هم ستاد ب اهدافش میرسه و ارتقامیده کارکنان خودش رو،هم چهارتا مشمول سن بالا زندگیشون بهتر میشه و ب رشد و پیشرفت کشور هم کمک میشه،امیدوارم با درایت نمایندگان پارلمان منابع این طرح رو به بهترین و کم هزینه ترین شکل ممکن تامین کنن،من عقیده خودم رو میگم این طرح مالیات سن بالا بنظرم بهترین تصمیم طول تاریخ ستاد کل و نظام برای موضوع سربازی خواهد بود،فقط کمی درایت و تدبیر نیازه مشکلات جوانان و بخدا خیلی راحته،نمیدونم این مسئولین چرا اینجورن...التماس دعا
    • ک
      کوروش
      ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۴
      داداش احمد کی مشخص میشه این موارد؟
    • ا
      احمد
      ۹ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۳۷
      باسلام،خیر برادر عزیزم،بدلیل اینکه منابع تامین بودجه افزایش حقوق سربازان رو دولت تعیین نکرده که ازکجاست،بهمین منظور باید بره داخل کمیسیون تلفیق،بعد در کمیسیون تلفیق چندین کارگروه هست که اونجا منابع رو مشخص خواهند کرد،،،مصاحبه اقای امیرآبادی فراهانی از شبکه تهران هم گفتن که باید بره کمیسیون تلفیق و اونجامنبع درآمدش مشخص خواهد شد،که منبعی جز مالیات برای مشمولین مازاد سن بالا وجود نداره،یا طرح افزایش حقوق 3برابری کامل حذف میشه،یا اگ منبع مشخص کردن ،صد درصد مشمولین سن بالاتعیین تکلیف میشوند،مطمئنآ در روزهای آینده همه چیز مشخص خواهد شدتا تصویب لایحه 1400زمان زیادی نیست،تکلیف ماهم گره خورده ب این موضوع،التماس دعا
      • ر
        رسول
        ۹ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۵۳
        ممنون انشالله که مشکل همه حل بشه
        • آ
          آرمان
          ۱۰ دی ۱۳۹۹، ۰۰:۵۰
          نظر شما کاملا درسته و ایشالا محقق بشه
          • ص
            صادق
            ۱۰ دی ۱۳۹۹، ۰۲:۰۱
            اگر ذره ای منطق وجود داشته باشه طرح مالیات امنیت رو اجرایی میکنند و نیروهای موردنیازشون رو با حقوق کافی تامین میکنند.
          • ر
            رسول
            ۹ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۱۱
            سلام دوستان تو خبرگزاری خوندم 3برابر شدن حقوق سربازان در بودجه 1400تایید نشده و 3برابر نمیشه.درسته عایا؟؟؟
            • ا
              احمد
              ۹ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۱۵
              والا جوان ها باهوش شدن گول نمیخورن اصلا شما بگو مهارت ساخت سفینه وقتی زوری باشه باز هم به درد نمیخوره،دو ماه سربازی کافیه شما دو ماه آموزش نظامی رو بده بقیش رو بسپار هر کی دنبال هر چی میخواد بره مگه سربازی کلاس سیم کشی و گلدوزی و گچ کاری باید باشه هر سازمانی برای یه هدفی به وجود اومده
              • ص
                صادق
                ۹ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۲۴
                دست از سرمان بردارید
                • o
                  omid
                  ۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲
                  نه بابا؟؟؟😂😂😂😂
                  • م
                    مهدی
                    ۹ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۵۰
                    دست شما درد نکنه مهارت خیاطی و آشپزی نمیخوایم یاد بگیریم ما رو از همین کاری که الان داریم بیکار نکنید فقط.
                    • د
                      درویش
                      ۹ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵
                      کنکور،سربازی،خودرو در ایران مافیه ای هست
                      • و
                        ویدارما
                        ۹ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸
                        تعجب میکنم اگه کسی مهارت داره دیگه چه نیازی دولاره ببری خیاطی و اشپزی ی یاد بدی بعد مهارتم بره پست بده عزیز سیستم درست کن برنامه ریزی کنید برا کسی که میاد اونجا دوسال وقت میزاره
                        • م
                          محمد
                          ۹ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰
                          اینا یه جوری حرف میزنن انگار ما پشت گوشمون مخملیه. برادر مهری یا کمالی بدانید و اگاه باشید با این روش تبلیغ کردند برای به کار گیری عمر جوانان به مدت دو سال بسیار بسیار توهین امیز هست. به لطف خدا اکثر جوانان این مرز و بوم قاطعانه خواستار تغییر اساسی این قانون هستند و خیلی بیشتر از اینها اگاهی پیدا کردند از حق و حقوقشون که با این صحبت ها خام نمیشوند.

                          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                          ثبت پاسخ