سربازان خراسان ‌جنوبی برای ورود به بازار کار ICT، آموزش تخصصی می‌بینند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۱۲۶ نفر ساعت آموزش، در دو دوره مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای نظامی استان، در حوزه‌های تخصصی فناوری اطلاعات برگزار شده است.

مصطفی بهی، امروز یکشنبه ۳ اسفند در جلسه کارگروه مهارت آموزی کارکنان وظیفه استان، اظهار کرد: تا کنون در چند کارگاه آموزشی با همکاری یگان های نظامی و انتظامی استان، ۱۱۲۶ نفر ساعت آموزش برای کارکنان وظیفه ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، بهی ضمن اشاره به تفاهم نامه منعقد شده مابین دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات و ستاد مشترک نیروهای مسلح مبنی بر ارائه دوره های آموزشی ویژه کارکنان وظیفه، گفت: با هدف افزایش بهره وری نیروهای وظیفه در دوره سربازی و کسب آموزش‌های تخصصی برای ورود به بازار کار بعد از اتمام این دوره، تدبیری اندیشیده شده است که دستگاه‌های مختلف آموزش‌های کاربردی برای سربازان رائه دهند که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از طریق دانشکده پست و مخابرات، اقدام به این کار کرده است.

وی تصریح کرد: با هدف برگزاری دوره‌های تخصصی و کاربردی ICT برای سربازان و توانمندسازی نیروهای مسلح، تلاش شد مربیان از بین کارکنان پایور نیروهای مسلح که مایل به تدریس بوده و دارای تحصیلات عالیه هستند گزینش شوند که تاکنون در استان خراسان جنوبی، از طریق آزمون‌های تخصصی ۱۰ نفر شناسایی شدند و با گذراندن دوره‌های آموزشی ICT، موفق به کسب گواهینامه مربیگری شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: توسط مربیان نظامی آموزش دیده، تاکنون دو دوره تجارت الکترونیک و امنیت اطلاعات، با مجموع ۱۱۲۶ نفر ساعت آموزش برگزار و ۴۱ نفر از نیروهای وظیفه یگان های نظامی و انتظامی استان در این دوره ها آموزش دیده اند و در حال حاضر نیز دوره ارز دیجیتال برای کارکنان وظیفه سپاه استان در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: به سربازانی که در این دوره‌های آموزش دیده‌اند و موفق به نمره قبولی در آزمون نهایی شده‌اند گواهینامه‌های معتبری داده می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت بالای حوزه فناوری اطلاعات و تاثیر آن در کسب و کارهای نو، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده توسط دانشکده پست و مخابرات، تلاش شده است دوره‌های ارائه شده منطبق بر نیازهای بخش خصوصی حوزه ICT باشد، بگونه‌ای که بتواند زمینه ساز اشتغال سربازان آموزش دیده در دوره بعد از خدمت باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ