سرانه اشتغال در صنعت سمنان ۳.۵ میلیارد ریال است

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سرانه اشتغال در بخش صنعت استان به ازای هر نفر ۳.۵ میلیارد ریال است.

به گزارش شاتا ، بهروز اسودی با بیان مطلب فوق در یکصد و بیست و چهارمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: طی پایش صورت گرفته از واحدهای دریافت کننده تسهیلات در سال گذشته و براساس میزان تسهیلات پرداختی و اشتغال ایجاد شده ، هزینه اشتغال ایجاد شده یا سرانه اشتغال در بخش صنعت به ازای هر نفر ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال است.
وی افزود: از ۱۶۸ واحد دریافت کننده تسهیلات در سال گذشته پایش و نظارت لازم صورت گرفته که طی این پایش با ایجاد یک هزار و ۱۹ فرصت شغلی جدید، ۷۰ درصد از اشتغال تعهد شده ، سال گذشته محقق شده است .
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: با توجه به ابلاغ بسته حمایتی تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ و با آغاز ثبت نام از واحدها ، تا کنون ۳۴۲ واحد تولیدی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که طی کارشناسی در کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه های تولیدی ، ۱۲۳ واحد جهت دریافت سه هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند که ۶۷ واحد مربوط به بخش صنعت و ۵۶ واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است .
این مقام مسئول تصریح کرد: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه با پرداخت تسهیلات به ارزش ۹۷۵ میلیارد ریال به ۶۱ واحد تولیدی استان موافقت شد که با پرداخت تسهیلات به این واحدها برای ۶۱ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد .
اسودی از بررسی مشکلات بانکی و تامین اجتماعی سه واحد تولیدی در این نشست خبر داد و اذعان کرد: در بخش رفع موانع تولید این کارگروه تا کنون مشکلات ۶۳۶ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع یک هزار و ۵۱۱ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات کارگروه افزود: از ۱۵۱۱ مصوبه جلسات قبلی ۷۲ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اجرا است.

منبع : بازارکار

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ