رکورد بی‌سابقه در جذب دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال با ۲۵ هزار ردیف استخدامی پیوسته و ۱۸ هزار مهارت آموز در دانشگاه فرهنگیان کشور موافقت شد که این رکوردی بی‌سابقه در استخدام فرهنگیان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین خنیفر ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با ۲۵ هزار ردیف استخدامی پیوسته و ۱۸ هزار مهارت آموز در دانشگاه فرهنگیان کشور موافقت شد که این رکوردی بی‌سابقه در استخدام فرهنگیان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این تعداد دانشجو بعد از چهار سال آموزش که جزو سابقه آن‌ها حساب خواهد شد، جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته هم مجوز ۴۱ هزار ردیف استخدامی دریافت شد و در مجموع در ۱۵ ماه گذشته با ۸۴ هزار ردیف استخدامی در کشور موافقت شده که این خبر خوبی برای کنکوری‌ها، کارشناسان و کارشناسان ارشد زیر ۳۰ سال برای استخدام در آموزش و پرورش است.

خنیفر عنوان کرد: در ایران سالی ۱۲ هزار ۵۰۰ ساعت آموزش در مدارس داریم که استاندارد آن در دنیا هشت هزار ساعت است و یک روز در هفته را به آموزش مهارت‌ها اختصاص می‌دهند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: آخرین فرصت نجات کشور توجه به نظام تعلیم و تربیت و وجود معلمان خبره است تا دیگر وابستگی به نفت، گاز و معادن نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کاشان ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در زمینه تربیت معلمان دارد، افزود: در نظر داریم تا با فراهم شدن شرایط، پردیس خواهران و برادران را در این منطقه احداث کنیم.

خنیفر با اشاره به اینکه در صورت اختصاص زمین تا ۵۰ هکتار هم نقشه برای احداث دانشگاه فرهنگیان ویژه خواهران کاشان آمادگی داریم تاکید کرد: با اختصاص زمین ساخت این مرکز آموزشی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه دانشجو معلمان موضوع استخدام آن‌ها بود که با کمک مجلس مشکل استخدام و حقوق آنان رفع شد.

 منبع : خبرگزاری فارس

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ