رفع شدن کمبود معلم در استان اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان: با بکارگیری بیش از ۷ هزار معلم جدید در سال جاری، بخشی از کمبود معلم در مدارس استان اصفهان رفع شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه امسال کلاس بدون معلم نداشتیم گفت: کمبود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفری معلم امسال از طریق آزمون استخدامی، دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلم، نیرو‌های بازنشسته، خرید خدمات، سرباز معلم و اضافه تدریس شاغلان در استان اصفهان جبران شد.
وی راهکار برون‌رفت از بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش را تقویت دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: ورودی این دانشگاه در کشور، امسال به ۴۰ هزار نفر رسید که سهم استان اصفهان، دو هزار و ۳۰۰ نفر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بحران نیروی انسانی در مدارس را کنار گذاشتن سند تحول و در نتیجه کاهش ورودی دانشگاه فرهنگیان در چند سال اخیر دانست و گفت: کنار گذاشتن سند تحول بنیادین و جایگزینی آن سبب شد ورودی دانشگاه فرهنگیان از ۲۵ هزار نفر به سه هزار و ۳۹۰ نفر برسد و بحران نیروی انسانی در مدارس شود.
ابراهیمی جذب استادان مجرب و تقویت گزینش را از برنامه‌های آموزش و پرورش برای تقویت دانشگاه فرهنگیان بیان کرد و گفت: گزینش دانشجو معلم به زودی فرآیندی شده و به جای گزینش در یک بازه کوتاه، این امر به‌تدریج در مدت ۵ تا ۶ ماه رخ خواهد داد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده صفحه استخدام لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ